Jag hittade nåt skit nedgrävt i trädgården. Nu är det ju antagligen inte någon bomb, men med tanke på den första månaden i mitt nya hus tänkte jag ändå höra om det är någon som vet vad det här är?

• En rostig metallisk behållare delvis nedgrävd i mörk jord med en grön underdel, omgiven av stenar och rötter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Thomas Buskhagen
  • Laddar…
Kanske ett luftfilter av något slag? Har ingen aning om vad det är men det var det första som dök upp i huvudet när jag såg bilden. Kanske finns en bunker om du gräver lite till?

Ser även ut som en uppochnedvänd kastrull.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Kanske ett luftfilter av något slag? Har ingen aning om vad det är men det var det första som dök upp i huvudet när jag såg bilden. Kanske finns en bunker om du gräver lite till?

Ser även ut som en uppochnedvänd kastrull.
Haha, visst ser det ut som en kastrull. Och den sitter utav bara fan, jag försökte bända loss den. Kanske skulle gräva lite till och se vad som finns därunder.

• Gilla
  • Wow
Thomas Buskhagen och 2 till
  • Laddar…
Smisksågen Smisksågen skrev:
Haha, visst ser det ut som en kastrull. Och den sitter utav bara fan, jag försökte bända loss den. Kanske skulle gräva lite till och se vad som finns därunder.
Det där gröna som syns inunder "kastrullen" kanske är ett ventilationsrör ner till bunkern? Eller så är det en kokvagn :D

Man kan ju tro, med tanke på fynden, att du har flyttat in på någon gammal militär soptipp ;)

• Gilla
Nillea och 2 till
  • Laddar…
IED ?

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Vid det här laget skulle jag inte bli förvånad om du hittade en bunker.

• Gilla
TheGrayLady och 4 till
  • Laddar…
Jag hoppas verkligen på bunker :cool::heart:

• Gilla
TheGrayLady och 3 till
  • Laddar…
Jag hittade nåt skit nedgrävt i trädgården. Nu är det ju antagligen inte någon bomb, men med tanke på den första månaden i mitt nya hus tänkte jag ändå höra om det är någon som vet vad det här är?
Givet allt annat du hittat är min första tanke att det skulle kunna vara en gammal sjunkbomb.

Men det vore ju nästan för knäppt...

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Har du några mått på den?

Fick den här rekommendationen efter ditt inlägg, men jag skulle nog avstå från att sätta släggan i okända saker i just din trädgård...
Sten med borrade hål och insatta spräckkilklar för stenspräckning i trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Smisksågen och 3 till
  • Laddar…
Här i Finland är det normalt att hitta såna där saker.
Helt normalt innehåll i normala uthus och ingenting att jaga upp sig över men se till att grejorna blir omhändatagna och desarmerade eller sprängda på säker plats innan det händer en olycka.
Annars slutar det riktigt illa!

Jag minns att klasskamraterna kom till skolan och såg litet omtumlade ut en dag i lågstadiet och sedan fick vi höra att föräldrarna deras hade snokat reda på att de lekte med skarpladdade handgranater. Vi var ute på rast och hörde smällen då militären sprängde handgranaterna i ett dike.
En bekants bekant hade en 200 liters tunna full med trotyl under sommarstugan.
En släkting har en halvfull låda patroner till Pystykorva på en uthusvind. Resten av innehållet lekta han med och tappade bort när han var barn.
Vi fick in ett helt paket Vetterli kantantända gevärspatroner till hembygdsmuseet men donatorn hade varit hygglig och tagit loss kulorna och tömt ut krutet innan han kom med dem. De hade legat i hans uthus skarpladdade tills dess.

Mitt råd är RÖR INGENTING och se till att få ut journalister från lokaltidningen. Såhär får det inte gå till. Det är direkt livsfarliga grejor det handlar om. Jag tycker polisen borde polisanmälas för allmänfarlig verksamhet när de inte tar hand om grejorna.

• Gilla
Lullejulle och 7 till
  • Laddar…
Kanske det senaste fyndet är ett gammalt borrhål? Tex. för vatten.
Vet inte varför det ligger helt under marken isåfall men det kanske inte använts på många år?

Har du egen brunn ?
Skulle gissa på en borra, vatten

richardtenggren
Kolla brunnsarkivet :)

• Gilla
Rebeller och 1 till
  • Laddar…
Anordna skattjakt för alla barnen på ön… Utlova ett riktigt pangpris!

• Haha
TRJBerg
  • Laddar…
Testet kom tillbaks positivt, it's a bomb

1*jdTh29Qrsac2L5W-kZB83g.gif

• Haha
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.