20 839 läst · 94 svar
21k läst
94 svar
Är detta bra fast elpris?
Kommersiell produktion beräknas till Juni 22. Sen så är tydligen North Sea Link snart klar för drift i Oktober också (Norge till England), 1400MW kapacitet.mnils skrev:
I Finland ligger även ca 1200MW reaktoreffekt nere just nu.
Min åsikt är att spotpriset endast är lågt när hela nordens kärnkraftskapacitet är igång. Alla länkar som byggs harmoniserar endast det höga priset som finns på andra marknader.
Redigerat:
Det jag betalar per KWh är ett bra fast elpris, jag har nämligen 26 öre per KWh. Ganska svårslaget faktiskt med en elräkning på hundra kronor i månaden
Tyvärr så löper bindningstiden ut i slutet av månaden och det billigaste jag hittat nu är 75 öre per KWh så det är nog däromkring priserna ligger idag.
Tyvärr så löper bindningstiden ut i slutet av månaden och det billigaste jag hittat nu är 75 öre per KWh så det är nog däromkring priserna ligger idag.
Otroligt billigt!T [TBoC]Razor skrev:Det jag betalar per KWh är ett bra fast elpris, jag har nämligen 26 öre per KWh. Ganska svårslaget faktiskt med en elräkning på hundra kronor i månaden
Jo, nu kan de passa på o ta betalt.....
Jag band mitt elpris igår, fick det då för 49.63öre/kWh (fast pris, bundet 3 år). Jag jämförde på elskling.se och uppgav de priserna jag fann där till det elbolag jag har idag och de sänkte mitt elpris inför kommande flytt.
Så du kan säkert pressa ner ditt fasta kWh pris om du pratar med ditt elhandelsbolag.
Så du kan säkert pressa ner ditt fasta kWh pris om du pratar med ditt elhandelsbolag.
Jag har med gått i tankarna att binda..
vi har dock ingen hög förbrukning på ca 10-12000kwh per år.
har i 2 års tid nu haft greenely och varit helnöjd.
men nu när priset verkligen skjutit i höjden får man ju en klump i magen.
Snittet för september har varit 156öre/kWh. På de vi använt. Då vi betalar timpris.
men sista tiden har de varit högt hela dagarna. Och inte bara enstaka timmar…
men tror jag ska ha lite is i magen och hoppas att Ringhals 4 snart är i full produktion igen och att de börjar blåsa lite mer och regna::
Hur de ser ut nu.
Priserna är exkl moms. Så de sjunker iaf till 90 på nätterna.
men hittills i år har de varit ett snitt på 60öre.. vart en dyr sommar
vi har dock ingen hög förbrukning på ca 10-12000kwh per år.
har i 2 års tid nu haft greenely och varit helnöjd.
men nu när priset verkligen skjutit i höjden får man ju en klump i magen.
Snittet för september har varit 156öre/kWh. På de vi använt. Då vi betalar timpris.
men sista tiden har de varit högt hela dagarna. Och inte bara enstaka timmar…
men tror jag ska ha lite is i magen och hoppas att Ringhals 4 snart är i full produktion igen och att de börjar blåsa lite mer och regna::
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur de ser ut nu.
Priserna är exkl moms. Så de sjunker iaf till 90 på nätterna.
men hittills i år har de varit ett snitt på 60öre.. vart en dyr sommar
Var hittade du det, och vad har du angett för förbrukning?T [TBoC]Razor skrev:Det jag betalar per KWh är ett bra fast elpris, jag har nämligen 26 öre per KWh. Ganska svårslaget faktiskt med en elräkning på hundra kronor i månaden
Uppenbarligen inte i Straffområde 4, ni som inte bor här kan sova lugnt.KristineD skrev:Jag band mitt elpris igår, fick det då för 49.63öre/kWh (fast pris, bundet 3 år). Jag jämförde på elskling.se och uppgav de priserna jag fann där till det elbolag jag har idag och de sänkte mitt elpris inför kommande flytt.
Har avtal med Lumo energi idag, det är där jag har fast bundet pris på 26 öre/KWh.JA”Snabbe” skrev:
Men avtalet löper som sagt ut den siste september och när jag kollar på Lumos hemsida så är det 75 öre/KWh som gäller för nytt avtal med fast pris bundet i två år.
Bor i en liten villa och har räknat på en årsförbrukning på 6000KWh
Du köper inte el i kelvinwattimmar.
Nja.. de ligger inte nere Reaktor 3 är igång och kl 21 idag levererade den 1029MW och Reaktor 4 är lite försenad med uppstarten och producerade kl 21 hela 321MW..mnils skrev: