4 115 läst · 34 svar
4k läst
34 svar
Äntligen - slutet för "river tables" och svarta epoxyränder är här
"Charcuterie boards" med epoxi? Varje stor flodbordskarriär startar här. Varför alla dylika serveringsbrädor utrustas med handtag som ser ut att komma från Jysks garderobsavdelning på 80-talet vet jag inte, som om brädorna inte va fula nog redan.P Pysslarn skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Jag tänkte just börja mitt första skärbrädeprojekt, nu blir jag livrädd! Är det OK med körsbär med mellanliggande mörk rak remsa av mahogny? Inga handtag men urfrästa hål för greppet?
Undvik plasten o garderobshandtagen så blir det nog jättebra🙂 Vi är inte så farliga som vi verkar.T Thomas_Blekinge skrev:
Produkter som diskuteras: "träskruv"

Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Fan vad gött att denna töntiga trend är på väg ut.
Vad det gäller saker att gnälla på yrkar jag på allt som upprepas ad nauseam. Jag är ganska less på tjatet om amerikanska stilar som shaker och craftsman.
Vad det gäller saker att gnälla på yrkar jag på allt som upprepas ad nauseam. Jag är ganska less på tjatet om amerikanska stilar som shaker och craftsman.
Arbetsmiljöverket trycker i sin skrift om epoxiarbeten väldigt hårt på att det är hartset som är allergiframkallande och att hudkontakt ska undvikas som pesten, de nämner även att härdarna kan vara farliga. Det som gör dammet farligt är att man aldrig kan få perfekt blandning av harts och härdare varför det alltid finns kvar mikroskopiska fickor av oreagerat harts eller härdare i det härdade materialet. Dessutom tar härdningsprocessen ofta ganska lång tid på sig att gå helt i mål även om gjutningen blivit hård.Larsa skrev:
Redigerat:
Haha fantastisk observation. Har alltid tyckt epoxybord varit lite tasteless men hållt min tunga i schack.Hep skrev:
Det har varit trendigt på youtube och andra sociala medier i ett antal år, det där att vända vankanten inåt på bordsskivor och fylla upp med plast. Först var det ljusblått med glitter och sedan verkar det mer ha gått över till svart. Fast nu är det slut med det. Det slutgiltiga beviset hittade jag på bauhaus i dag. Vanliga skivor av limfog där man lagt in en godtycklig svart plastremsa lite ojämnt. Runda, fyrkantiga, tjocka, tunna i trä och i fanerad spånskiva. Alla möjliga varianter och rätt billiga. Det måste väl vara dödsstöten.
[bild]
Undrar om Ola verkligen är så negativ som han vill framstå. Att på två sekunder få fram flera exempel tyder på att han har full koll på var de finns och han verkar ha sett dem förr. Är plast hans hemliga passion, eller är det något självskadebeteende?
Jag hade förut en kollega som var den perfekta indikatorn för när något trendigt var på väg att bli bonnigt/svennigt/ute. Oavsett om det handlade om att vindsvåning var det enda som funkade, om pulled pork var the thing, att det fanns något som hette smashed burger eller att bara single malt gick att dricka. När han berättade om det på lunchen som att han hade spanat in något nytt visste man att det var kört.
Jag hade förut en kollega som var den perfekta indikatorn för när något trendigt var på väg att bli bonnigt/svennigt/ute. Oavsett om det handlade om att vindsvåning var det enda som funkade, om pulled pork var the thing, att det fanns något som hette smashed burger eller att bara single malt gick att dricka. När han berättade om det på lunchen som att han hade spanat in något nytt visste man att det var kört.
Haha! Synd du inte jobbar med honom längre. Skulle behöva veta när jag måste sluta med Happy SocksHep skrev:
Undrar om Ola verkligen är så negativ som han vill framstå. Att på två sekunder få fram flera exempel tyder på att han har full koll på var de finns och han verkar ha sett dem förr. Är plast hans hemliga passion, eller är det något självskadebeteende?
Jag tror ditt konto blivit hackat av @Daniel_N , precis så där brukar han hålla på när jag underhåller honom med bilder på diverse snickerialster som kanske inte riktigt går i linje med hans smak.Hep skrev:
Redigerat:
Tack och lov tror jag att den värsta delen av alla plastiga trender inom snickeri stannar på andra sidan Atlanten. Det verkar skilja sig enormt mellan nya och gamla världen när det handlar om inredning och möbelsmak. Det visste vi väl egentligen, men ibland är det lätt att missa när så stor del av allt vi ser på nätet kommer från Nordamerika.
Jag är med en sån där gammal mailgrupp med felderanvändare för att få lite hjälp med maskiner när det kniper. Rätt ofta får man bilder från stolta snickare som visar upp sina saker. I nio fall av tio ser det ut som skit i mina skandinaviska ögon.
Jag är med en sån där gammal mailgrupp med felderanvändare för att få lite hjälp med maskiner när det kniper. Rätt ofta får man bilder från stolta snickare som visar upp sina saker. I nio fall av tio ser det ut som skit i mina skandinaviska ögon.
Tyvärr inte:Ola C skrev:
https://www.bbc.com/news/articles/cd0j24rj4ryo
President Trump has signed an executive order granting TikTok a 75-day extension to comply with a law that requires a sale or ban of the platform.