230 läst · 3 svar
230 läst
3 svar
Ändrad faktura på fjärrvärme, trots offert.
Hej!
Har bytt bort frånlufts värmepumpen och installerat fjärrvärme nu.
Man blir såklart mäkta imponerad av de större företagen som lyckas lägga på 17k på en faktura och säga hoppsan vi glömde nämna en sak. Godkänt belopp från min sida var 66.300kr inkl.moms, trots offert, påskrift på kontrakt, även mailkontakt att slutsumman laddar på detta pris och väl utfört jobb.
Vad kan jag göra i detta fall? jag har offerten och kontraktet, står inget om extra utgifter eller dylikt.
Nu skulle dom kolla med sina chefer och se vad dom kan göra, jag sa ni kan göra enligt det vi kom överens från början.
Har bytt bort frånlufts värmepumpen och installerat fjärrvärme nu.
Man blir såklart mäkta imponerad av de större företagen som lyckas lägga på 17k på en faktura och säga hoppsan vi glömde nämna en sak. Godkänt belopp från min sida var 66.300kr inkl.moms, trots offert, påskrift på kontrakt, även mailkontakt att slutsumman laddar på detta pris och väl utfört jobb.
Vad kan jag göra i detta fall? jag har offerten och kontraktet, står inget om extra utgifter eller dylikt.
Nu skulle dom kolla med sina chefer och se vad dom kan göra, jag sa ni kan göra enligt det vi kom överens från början.
tack för svarD dthompa skrev:
Det är fast kostnad, blev ett mer "hoppsan" vi glömde lägga till en grej från deras sida. Vilket jag nu tänker om vem som har rätt, då vi har kontrakt och det står inget om några extra eventuella avgifter.
Sen tycker jag att man borde säga till innan nåt extra kostar på ett satt slutpris.
Dubbelkolla att offerten är en fastprisoffert och inte estimat med löpande räkning. Är den fastprisoffert och ni inte gjort några ändringar eller tillägg och det inte finns någon öppning i offerten för högre kostnad utifall några kriterier av något slag så betalar du det som offererats och bestrider fakturan.
Klicka här för att svara