50 175 läst · 348 svar
50k läst
348 svar
Älvsbyhus - Kalla Fakta
Jag tror den där VDn lider av sjukdomen envishet och principfasthet. Han vet såklart att han har fel men han klarar inte av att erkänna det för det är personligen för han en större förlust än om företaget går i backen. Det är sorgligt med sådana personer då det drabbar så många andra. De som jobbar där vågar troligen inte skrika högt heller för de sysselsätter säkerligen i stort sett hela staden och man förstår ju konsekvenserna av detta. Om det finns någon friskhet inom företaget kommer det ske en förändring på toppnivå. Om inte har de just sett sin framgång dala och till slut jämnas med marken. Jag hoppas någon tejpar igen kistan så det inte regnar in...
Älvsbyhus sysselsätter inte hela byn. Det finns fler stora arbetsgivare på orten och Älvsbyn marknadsför sig som en pendlingskommun mot Luleå och Piteå i dagsläget. De betalar t.o.m halva busskortet för pendlare som väljer att bosätta sig där...
Älvsbyn står inte och faller med Älvsbyhus så det är ingen fara även om det säkert rör sig om 250 - 300 arbetstillfällen. Värst är det väl i så fall för den nyöppnade fabriken i Värmland. Eller Bjärnum i skåne.
/ Magnus
Älvsbyn står inte och faller med Älvsbyhus så det är ingen fara även om det säkert rör sig om 250 - 300 arbetstillfällen. Värst är det väl i så fall för den nyöppnade fabriken i Värmland. Eller Bjärnum i skåne.
/ Magnus
Om man räknar med besiktningsfirmor, tejpfirmor och övriga entreprenörer som är involverade så antar jag de är med marginal störst på orten ändå?magnuse74 skrev:Älvsbyhus sysselsätter inte hela byn. Det finns fler stora arbetsgivare på orten och Älvsbyn marknadsför sig som en pendlingskommun mot Luleå och Piteå i dagsläget. De betalar t.o.m halva busskortet för pendlare som väljer att bosätta sig där...
/ Magnus
ja plus personalen på firman som utför besiktningarna som ju sitter i samma hus
snacka om genomskinligt
snacka om genomskinligt
Tycker att de kan börja sälja husen i Ullared, där passar de in på nått vis.
Nu skall vi väl inte dra ner Ullared i smutsen också
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
vad ska man ställa in där då? jag har 'ställ in sommartid automatiskt', och det är ju en timme fel ändå... (och stockhom som tidszon)
edit provade nu med att stänga av sommartiden och nu verkar det vara korrekt tid (konstigt)
edit provade nu med att stänga av sommartiden och nu verkar det vara korrekt tid (konstigt)
Redigerat: