Immobil skrev:
Älvsbyhus har kanske en egen tejpfabrik också? :D
Det ligger väl hemma i garaget hos VDn antar jag. Han jobbar ju mycket hemma liksom..
 
H
Efter all information och VD:s ståndpunkt, så kan han tilllägga i sitt uttalande
Man får många nya kunder man förtjänar, dvs INGA NYA KUNDER.
 
Jag tror den där VDn lider av sjukdomen envishet och principfasthet. Han vet såklart att han har fel men han klarar inte av att erkänna det för det är personligen för han en större förlust än om företaget går i backen. Det är sorgligt med sådana personer då det drabbar så många andra. De som jobbar där vågar troligen inte skrika högt heller för de sysselsätter säkerligen i stort sett hela staden och man förstår ju konsekvenserna av detta. Om det finns någon friskhet inom företaget kommer det ske en förändring på toppnivå. Om inte har de just sett sin framgång dala och till slut jämnas med marken. Jag hoppas någon tejpar igen kistan så det inte regnar in...
 
Älvsbyhus sysselsätter inte hela byn. Det finns fler stora arbetsgivare på orten och Älvsbyn marknadsför sig som en pendlingskommun mot Luleå och Piteå i dagsläget. De betalar t.o.m halva busskortet för pendlare som väljer att bosätta sig där...

Älvsbyn står inte och faller med Älvsbyhus så det är ingen fara även om det säkert rör sig om 250 - 300 arbetstillfällen. Värst är det väl i så fall för den nyöppnade fabriken i Värmland. Eller Bjärnum i skåne.

/ Magnus
 
magnuse74 skrev:
Älvsbyhus sysselsätter inte hela byn. Det finns fler stora arbetsgivare på orten och Älvsbyn marknadsför sig som en pendlingskommun mot Luleå och Piteå i dagsläget. De betalar t.o.m halva busskortet för pendlare som väljer att bosätta sig där...

Älvsbyn står inte och faller med Älvsbyhus så det är ingen fara även om det säkert rör sig om 250 - 300 arbetstillfällen. Värst är det väl i så fall för den nyöppnade fabriken i Värmland. Eller Bjärnum i skåne.

/ Magnus
Om man räknar med besiktningsfirmor, tejpfirmor och övriga entreprenörer som är involverade så antar jag de är med marginal störst på orten ändå?
 
ja plus personalen på firman som utför besiktningarna som ju sitter i samma hus :)
snacka om genomskinligt
 
Haha... nej tejpfabriken ligger i värmland! ;)

Skämt och sido tror jag Polarbröd är Älvsbyns största arbetsgivare med 450 anställda.

/ M
 
Redigerat:
magnuse74 skrev:
Haha... nej tejpfabriken ligger i värmland!

/ M
Den lär ju vara ohotad då! d^_^b
 
Tycker att de kan börja sälja husen i Ullared, där passar de in på nått vis. :D
 
Nu skall vi väl inte dra ner Ullared i smutsen också ;)
 
Två funderingar:

1 - Undrar vad dom snackar om i fikarummen på Älvsbyhus i dag?
2 - Varför är tidsstämpeln på inlägget fel med en timme?
 
1. Att de snart är den 25e igen, och skygglappar på...
2. Du har glömt ändra till vintertid? :)
 
2 - Nä nog had jag ställt tillbaka klockan... Men någon som sköter servern kanske har glömt det.
 
vojma skrev:
2 - Nä nog had jag ställt tillbaka klockan... Men någon som sköter servern kanske har glömt det.

Gå in i dina forumsinställningar och ställ om den själv.
 
Snailman
vad ska man ställa in där då? jag har 'ställ in sommartid automatiskt', och det är ju en timme fel ändå... (och stockhom som tidszon)

edit provade nu med att stänga av sommartiden och nu verkar det vara korrekt tid (konstigt)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.