Att de riktar in sig på SMV är väl inte så konstigt, det är ju deras största konkurrent på ungefär samma prisnivå. Det är ju de köpare som har ont om pengar de slåss om. ÄH vet nog mycket väl med sig att de inte är så intressanta bland de köpare som har mer pengar att röra sig med.

Älvsbyhus verka äntligen ha fattat vinken:

http://www.alvsbyhus.se/lediga-jobb/

Lediga jobb

Vi söker en kommunikationschef

Kommunikationschefen kommer att vara ansvarig för information och marknadskommunikation internt och externt. Det innebär bland annat att du ska
- vara Älvsbyhus talesperson till media,
- vara ansvarig för Älvsbyhus marknadskommunikation,
- aktivt söka/skapa PR för Älvsbyhus, oavsett media,
- ha personalansvar för fem personer inom försäljningsadministration.

Dom kan anställa den gamla VDn? :D:D:D

Vi har byggt ett Höner i Umeå under våren/sommaren och jag måste säga att jag känner inte igen mig i de tankar och påståenden många här har om ÄH.

Vi hade oberoende besiktningsman och han menar på att besiktningar med ÄH går så mycket fortare eftersom man har haft en servicekille där en dag innan och fixat småfel som det nästan alltid blir. Vi hade 3 punkter (fläck på tapet, trasigt trycke, samt bakfall på dränering från pumpen) Det fixades inom 24h. Har under hela bygget och även efteråt haft otroligt bra kontakt med service norr, det har gällt frågor om kamin, isolering av övervåning osv. Har utan att ta i nästan fått svar med vändande mail.

Provtryckningen av klimatskalet visade också att husen inte är helt tokiga. Ett läckage på 0,35l/m^2 och sekund där kommunens gränsvärde är 0,8, passivhus har ett värde på 0,3 och mindre.

Så visst har dom tabbat sig i media och främst mot de som det blivit fel hos...men man bygger inte 1400-1500 hus om året om man inte har någon nöjd kund där ute.

Mest illa är de som inte ens har ett ÄH som uttalar sig om de mesta som har negativ klang? Ser inte riktigt poängen idet?

Det jag nu önskar från ÄH var att dom inkluderade en 1500m^2 gräsmatta med huset...eller att monsunperioden kan sluta.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.