Kul för alla som redan äger ett Älvsbyhus den dag de ska sälja...

Oj oj oj... vi som snart vill bygga hus och tittat åt Älsbyhus! De gick bort på stubb.

Hoppas folk får upp ögonen och inte köper en skruv till av dom!!

H
Nej! De skall inte ha några kunder, det finns så många alternativ som är bättre.
Hoppas att folk får upp ögonen för detta oseriösa företag!!

Fel kan ju alla hustillverkare göra men det är ju hur man som kund blir behandlad efteråt.
Älvsbyhus Vd skiter ju totalt i sina kunder.
Sen detta med besiktnings det är ju inte Älvsbyhus ensam om att utse egna det gör ju LB hus med.
Tycker så jä... synd om alla som hamnat i denna sits.
Ni skulle samla er o gemensamt gå till angrep mot Älvsbyhus.

Man tror inte det är sant . . .

Att en VD för ett företag totalt har tappat omvärldsuppfattningen. Han tror att om man bara nonchalerar alla som klagar så försvinner problemet. Tyvärr lever han kvar i dinosaurie värld. I dag är alla medier snabba på att snappa upp och sprida dåliga rykten. Och ryktena ligger kvar på internet i en evighet. Bara så att du vet kära VD.

Man undrar ju hur många hus som dom har problem med egentligen. Verkar mer tur än skicklighet att husen blir rätt monterade.

Fy sjutton för Älvsbyhus och deras totalt inkompetente VD (vågade inte skriva några svärord för då blir man väl bannlyst på forumet)

Tips till Älvsbyhus:
Se till att dessa problem, som TV-programmet tog upp, aldrig dyker upp genom att kvalitetssäkra byggprocessen.
Anlita hantverkare som vet hur man håller ett hus tätt under monteringsarbetet.
Men först. Byt ut VD:n till en vettig människa.

Tips till er som skall bygga med Älvsbyhus.
Anlita en egen Kvalitetsansvarig.
Gör ingen slutbetalning förrän ni fått alla dokument klara och KA skrivit under samtliga.

Hälsningar från en VD som värnar om kunden i alla lägen.
"kunden har rätt även om kunden har fel" är vårt måtto.

Here we go again...

Älvsbyhus har enligt uppgift lagt ner över 500 000 kr på det där huset på Orust. De borde kanske bytt ut det istället för att hålla på som de gjort men det har förmodligen blivit en principsak av det hela vilket är mycket olyckligt.

Donald äger inte längre Älvsbyhus utan de vuxna barnen har tagit över (det står fel uppgifter hemsidan). Två av dessa jobbar dessutom i företaget .

Vill återigen poängtera att detta förfarande långt ifrån gäller ALLA Älvsbyhus så om någon på detta forum har någon sans och reson undanber jag hädanefter "idiotförklaringar" av oss som köpt Ä-hus och är nöjda!

/ Magnus

Magnus

Jag vill i alla fall inte idiotförklara vare sig dig eller någon annan. Och även om du bor i ett Älvsbyhus och är nöjd så inser du väl ändå att bemötandet mot personerna i inslaget är under all kritik...

Tror alla förstår att det inte gäller alla hus, men företaget är svartlistat och följer inte ARN...då tycker i alla fall jag något är snett, eller hur?

magnuse74 skrev:
Here we go again...

Älvsbyhus har enligt uppgift lagt ner över 500 000 kr på det där huset på Orust. De borde kanske bytt ut det istället för att hålla på som de gjort men det har förmodligen blivit en principsak av det hela vilket är mycket olyckligt.

Donald äger inte längre Älvsbyhus utan de vuxna barnen har tagit över (det står fel uppgifter hemsidan). Två av dessa jobbar dessutom i företaget .

Vill återigen poängtera att detta förfarande långt ifrån gäller ALLA Älvsbyhus så om någon på detta forum har någon sans och reson undanber jag hädanefter "idiotförklaringar" av oss som köpt Ä-hus och är nöjda!

/ Magnus
Hehe, inte riktigt läge att försvara Ä-hus just nu va?

Skulle aldrig köpa ett varken nytt eller gammalt Ä-hus. Med den VD:n spelar det ingen roll vilka hus dom bygger. Man tar inte risken att bli lika utsatt som dom i programmet.

Fast, man får vad man betalar för.

Håller med Racing, handlar inte om kunderna, vi är rätt förvånade över VDs uppförande och handlande. Försvarar du VDn o vad som nämns i detta program så kommer jag skratta mig harmynt!

Dave

magnuse74 skrev:
Here we go again...

/ Magnus
Jag anar varifrån detta inlägg kommer..

5.2 racing skrev:
Hehe, inte riktigt läge att försvara Ä-hus just nu va?

Skulle aldrig köpa ett varken nytt eller gammalt Ä-hus. Med den VD:n spelar det ingen roll vilka hus dom bygger. Man tar inte risken att bli lika utsatt som dom i programmet.

Fast, man får vad man betalar för.
Jag försvarar absolut inte Älvsbyhus i den här frågan! Men bara för att det gått fel i några få fall dras alla uppförda hus över en kam. Klart även jag blir förbannad både på hur vissa uttrycker sig här ovan samt hur Älvsbyhus (och Donald) så osmidigt, under en timme i nationell media, sänker värdet på alla övriga uppförda hus som inte innehar samma fel eller problematik!

/ Magnus

Redigerat:
Förstår att du blir bedrövad över ditt eget hus värde. Som du säger så kommer ditt felfria hus att gå under samma namn som dessa som inte är felfria. Svår situation helt klart.

Dave

Fiero skrev:
Jag anar varifrån detta inlägg kommer..
Om det nu var något du ville insinuera kan jag tryggt meddela dig att jag har INGENTING med Älvsbyhus att göra förrutom att jag är uppvuxen i Älvsbyn och köpt ett hus av dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.