Om man har bott tillsammans och haft gemensam adress så är man givetvis att räkna som sambo men denna info saknades i ditt ursprungliga inlägg....
 
Anna_H Anna_H skrev:
Om man är gifta spelar det ingen roll om man inte bor ihop. Är man gifta så delas det lika. Sambolagen gäller om man INTE är gifta men bor ihop.
Givetvis.
 
M maxmsm skrev:
Om man har bott tillsammans och haft gemensam adress så är man givetvis att räkna som sambo men denna info saknades i ditt ursprungliga inlägg....
Är det TS du svarar nu, eller någon annan? I ursprungsinlägget framgår tydligt att det handlar om ett samboförhållande.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Är det TS du svarar nu, eller någon annan? I ursprungsinlägget framgår tydligt att det handlar om ett samboförhållande.
Det var dej jag svarade.
 
J javlaandersson skrev:
Vore nästan värt att sitta 5 år…..
Nej.
Däremot vore det definitivt värt att ta reda på sådana här grundläggande självklarheter innan man sätter sig i den situation TS gjort. Förslagsvis köper man inte fastigheter tillsammans där bara ena betalar. Gör man ändå det så ser man för guds skull till att upprätta ett skuldebrev. Sammanfattningsvis kan man säga att TS gjort det mesta fel och satt sig i en situation där han gjort sig beroende av andras goda vilja, det är ett dåligt utgångsläge när det vankas separation...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Det var dej jag svarade.
Mig?
Jag svarade ju på något, informationen du saknar finns där.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.