69 322 läst · 223 svar
69k läst
223 svar
Aduro H1 Hybrid ved/pellets
Verkar finnas 2-delad glasskiva också. En skiva under kaminen och en framför. Ser så ut på bilderna på aduros hemsidaR robertsund skrev:
Men då räcker det kanske med den framför. Inga problem med att luckan tar i glasskivan?
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 167 inlägg
Det är den 2 delade jag köpte, använder bara halvmånen, förstår inte varför man ska ha en lös glas skiva under kaminen. luckan går jätte bra att öppna fast jag har glas framför baraS StarBuck skrev:
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 167 inlägg
Vad fick du för intryck av den? Var den igång med ved eller pellets?A ason skrev:
Jag har inte sett den igång live, bara på youtube. Har beställt en och får den installerad den 6/9.
Gillar den, stor eldstad med bra insyn mot för vad man är van vid pelletskaminer, låg ljudnivå
gick på pellets när vi kom in, medans vi snackade så slängde han in 2 vedträn över pelletskoppen så dom började brinna.
Lite funderingar man har är hur länge har dom gjort pelletskaminer och hur länge kommer dom finnas på marknaden?
vad händer med app utvecklingen om den säljer dåligt, ska ju ändå ha den i många år och går inte att styra lokalt.
gick på pellets när vi kom in, medans vi snackade så slängde han in 2 vedträn över pelletskoppen så dom började brinna.
Lite funderingar man har är hur länge har dom gjort pelletskaminer och hur länge kommer dom finnas på marknaden?
vad händer med app utvecklingen om den säljer dåligt, ska ju ändå ha den i många år och går inte att styra lokalt.
Den ska gå att styra lokalt på knappar längs ner på högersidan bakom luckan.A ason skrev:Gillar den, stor eldstad med bra insyn mot för vad man är van vid pelletskaminer, låg ljudnivå
De har tagit hjälp av en stor tillverkare av pelletsbrännare när de utvecklade kaminen så det är nog inga problem.
Såg dom knapparna, tänkte inte att titta så noga på dom, men verkade bara vara ca 3 knappar och ingen display.S StarBuck skrev:
Men någon här kanske har lite info,
Skulle vara intressant att höra om det varit något krångel för någon.
Lika så hur pris bilden ser ut.
Ja det är jag också intresserad av att få höra.A ason skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har fått kaminen installerad idag, väntar bara på besiktning nu...sen ska det eldas i vinter
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 167 inlägg
Logga in
Skapa konto
Såg på dina bilder att skorstenen ansluter lite anorlunda på din kamin jämfört med min. Undrar varför de gör olika?
Såg också att pelletsmagasinet ser anorlunda ut på din. Det finns en lucka på min som man måste öppna för att fylla pellets. Dessutom inget nivåfönster på mitt pelletsmagasin.
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 167 inlägg
Det är jag själv som har installerat min kamin. Och jag använde röret som följde med, kanske dom har gjort lite annorlunda från fabrik nu.S StarBuck skrev:
Luckan för pellets förrådet är nog snart då det kanske dammar mindre.
Fönstret på förrådet har dom nog tagit bort då det blir liksom bara damm så det är inte till nån nytta då man knappt ser igenom det
Ok. De som installerade min skorsten började med att kapa till startröret. Går säkert lika bra på båda sätten .R robertsund skrev:Det är jag själv som har installerat min kamin. Och jag använde röret som följde med, kanske dom har gjort lite annorlunda från fabrik nu.
Luckan för pellets förrådet är nog snart då det kanske dammar mindre.
Fönstret på förrådet har dom nog tagit bort då det blir liksom bara damm så det är inte till nån nytta då man knappt ser igenom det
Har fyllt upp förrådet och skruvarna med pellets ända fram till brännarkoppen så att den är redo för start. Är sugen på att trycka på startknappen.. men det är väl säkrast att sotaren får besiktiga först
Redigerat: