R robertsund skrev:
Men snyggt! Du lär inte bli missnöjd :D
Jag hade det föret men lämna tillbaka den o beställde en halvmåne framför kamningen istället, enkel o ta bort för att göra rent :)
Verkar finnas 2-delad glasskiva också. En skiva under kaminen och en framför. Ser så ut på bilderna på aduros hemsida :thinking:
Men då räcker det kanske med den framför. Inga problem med att luckan tar i glasskivan?

• Gilla
mupparna
  • Laddar…
S StarBuck skrev:
Verkar finnas 2-delad glasskiva också. En skiva under kaminen och en framför. Ser så ut på bilderna på aduros hemsida :thinking:
Men då räcker det kanske med den framför. Inga problem med att luckan tar i glasskivan?
Det är den 2 delade jag köpte, använder bara halvmånen, förstår inte varför man ska ha en lös glas skiva under kaminen. luckan går jätte bra att öppna fast jag har glas framför bara :)

R robertsund skrev:
Det är den 2 delade jag köpte, använder bara halvmånen, förstår inte varför man ska ha en lös glas skiva under kaminen. luckan går jätte bra att öppna fast jag har glas framför bara :)
Tack för förtydligandet :)(y)

S StarBuck skrev:
Tack för förtydligandet :)(y)
Det var så lite så! Du kommer bli super nöjd! :D
Nånting jag kommer montera nu i efterhand är ett spjäll ovanför kaminen på skorstenen. För jag har lite för mycket drag i skorstenen vid pellets eldning har jag märkt :)

Har varit och tittat på H1:an idag, hur har det gått för er som kört ett tag?
Något som strular?
Hur är det med reservdelar och hur länge har Aduro funnits på marknaden?

A ason skrev:
Har varit och tittat på H1:an idag, hur har det gått för er som kört ett tag?
Något som strular?
Hur är det med reservdelar och hur länge har Aduro funnits på marknaden?
Vad fick du för intryck av den? Var den igång med ved eller pellets?
Jag har inte sett den igång live, bara på youtube. Har beställt en och får den installerad den 6/9.

Gillar den, stor eldstad med bra insyn mot för vad man är van vid pelletskaminer, låg ljudnivå
gick på pellets när vi kom in, medans vi snackade så slängde han in 2 vedträn över pelletskoppen så dom började brinna.

Lite funderingar man har är hur länge har dom gjort pelletskaminer och hur länge kommer dom finnas på marknaden?
vad händer med app utvecklingen om den säljer dåligt, ska ju ändå ha den i många år och går inte att styra lokalt.

A ason skrev:
Gillar den, stor eldstad med bra insyn mot för vad man är van vid pelletskaminer, låg ljudnivå
gick på pellets när vi kom in, medans vi snackade så slängde han in 2 vedträn över pelletskoppen så dom började brinna.

Lite funderingar man har är hur länge har dom gjort pelletskaminer och hur länge kommer dom finnas på marknaden?
vad händer med app utvecklingen om den säljer dåligt, ska ju ändå ha den i många år och går inte att styra lokalt.
Den ska gå att styra lokalt på knappar längs ner på högersidan bakom luckan.
De har tagit hjälp av en stor tillverkare av pelletsbrännare när de utvecklade kaminen så det är nog inga problem.

S StarBuck skrev:
Den ska gå att styra lokalt på knappar längs ner på högersidan bakom luckan.
De har tagit hjälp av en stor tillverkare av pelletsbrännare när de utvecklade kaminen så det är nog inga problem.
Såg dom knapparna, tänkte inte att titta så noga på dom, men verkade bara vara ca 3 knappar och ingen display.
Men någon här kanske har lite info,
Skulle vara intressant att höra om det varit något krångel för någon.
Lika så hur pris bilden ser ut.

A ason skrev:
Såg dom knapparna, tänkte inte att titta så noga på dom, men verkade bara vara ca 3 knappar och ingen display.
Men någon här kanske har lite info,
Skulle vara intressant att höra om det varit något krångel för någon.
Lika så hur pris bilden ser ut.
Ja det är jag också intresserad av att få höra.

• Gilla
BJohan
  • Laddar…
Nyinstallerad svart kamin med synligt rör och glasskydd på ett trägolv i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad fristående kamin i ett modernt vardagsrum väntandes på besiktning.
Skapa konto
Nyinstallerad modern kamin på en glasplatta i ett rum med trägolv.
Skapa konto

Har fått kaminen installerad idag, väntar bara på besiktning nu...sen ska det eldas i vinter ;)

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
S StarBuck skrev:
[bild] [bild] [bild]
Har fått kaminen installerad idag, väntar bara på besiktning nu...sen ska det eldas i vinter ;)
KUL! :D Du lär bli supernöjd! :ok:

Hand öppnar luckan på ett svart pelletsförråd till en kamin, synligt fylld med träpellets, inget nivåfönster.
Skapa konto

Såg på dina bilder att skorstenen ansluter lite anorlunda på din kamin jämfört med min. Undrar varför de gör olika?
Såg också att pelletsmagasinet ser anorlunda ut på din. Det finns en lucka på min som man måste öppna för att fylla pellets. Dessutom inget nivåfönster på mitt pelletsmagasin.

S StarBuck skrev:
[bild]
Såg på dina bilder att skorstenen ansluter lite anorlunda på din kamin jämfört med min. Undrar varför de gör olika?
Såg också att pelletsmagasinet ser anorlunda ut på din. Det finns en lucka på min som man måste öppna för att fylla pellets. Dessutom inget nivåfönster på mitt pelletsmagasin.
Det är jag själv som har installerat min kamin. Och jag använde röret som följde med, kanske dom har gjort lite annorlunda från fabrik nu.
Luckan för pellets förrådet är nog snart då det kanske dammar mindre.
Fönstret på förrådet har dom nog tagit bort då det blir liksom bara damm så det är inte till nån nytta då man knappt ser igenom det :)

• Gilla
StarBuck
  • Laddar…
R robertsund skrev:
Det är jag själv som har installerat min kamin. Och jag använde röret som följde med, kanske dom har gjort lite annorlunda från fabrik nu.
Luckan för pellets förrådet är nog snart då det kanske dammar mindre.
Fönstret på förrådet har dom nog tagit bort då det blir liksom bara damm så det är inte till nån nytta då man knappt ser igenom det :)
Ok. De som installerade min skorsten började med att kapa till startröret. Går säkert lika bra på båda sätten :).
Har fyllt upp förrådet och skruvarna med pellets ända fram till brännarkoppen så att den är redo för start. Är sugen på att trycka på startknappen..:devilish: men det är väl säkrast att sotaren får besiktiga först :p

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.