R robertsund skrev:
Ursäkta mycket sent svar! Jag fick betala 29000:- Köpte den på Xl fresks i söderhamn. Ska ta lite bilder när jag kommer hem. Ljudet låter ju lite när skruvar skruvar upp ibland, men absolut inget jag stör mig på för det låter tyst.

Super enkelt att fylla på pellets med tratten. Dom säger ju att man kan elda 24h på lägsta effekt med pellets men jag har inte riktigt kollat exakt än. Men har bara eldat 4 säckar en så länge.
Bump! Jag ser gärna lite bilder på din kamin! Är du fortfarande nöjd med den?

SSSS SSSS skrev:
Jag är fortfarande super nöjd md den! Otroligt bekvämt o smidigt! Snygg är den också såklart! :love:
Jag ska ta kort när jag kommer hem, är bortani helgen.:)

Här kommer några bilder :) Vill du ha nå fler bilder?

• Modern svart braskamin med synliga vedträn på ett ljust trägolv och grå vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern svart braskamin med synliga vedträn, stående på ett transparent golvskydd, bredvid en vedhink, i ett rum med ljus laminatgolv och grå vägg.
    Skapa konto
  • Rund braskamin med genomskinligt skydd och vedkorg på ett trägolv i ett modernt inrett rum.
    Skapa konto
  • Gilla
Trollskidan och 3 till
  • Laddar…
SSSS SSSS skrev:
Vill du att jag ska ta kort när jag eldar också?:)

Tack för bilderna! Den ser fin ut!

SSSS SSSS skrev:
Tack för bilderna! Den ser fin ut!
Det var så lite så! :) Som sagt, kan varmt rekomendera! :)

Tack för fina bilder(y)
Behöver kaminen luft utifrån eller räcker det med inneluften? Hur har du gjort?
Tänkte installera en H1 till hösten och funderar på om jag ska välja tilluftsskorsten eller vanlig:thinking:

Redigerat:
S StarBuck skrev:
Tack för fina bilder(y)
Behöver kaminen luft utifrån eller räcker det med inneluften? Hur har du gjort?
Tänkte installera en H1 till hösten och funderar på om jag ska välja tilluftsskorsten eller vanlig:thinking:
Det finns extern luft att ansluta bak till på kaminen om man vill, jag har inte gjort det. Jag har ett ganska tätt hus men det fungerar bra ändå :)

R robertsund skrev:
Det finns extern luft att ansluta bak till på kaminen om man vill, jag har inte gjort det. Jag har ett ganska tätt hus men det fungerar bra ändå :)
Vad har du för ventilation? Själv har jag mekanisk frånluft och behöver ibland öppna altandörren när jag tänder min befintliga kamin. Så att tända via fjärrstyrning känns ju lite läskigt... Men ser att Aduro även säljer en rökgasfläkt https://www.adurofire.se/skorstenar/aduro-draftoptimizer/

SSSS SSSS skrev:
Vad har du för ventilation? Själv har jag mekanisk frånluft och behöver ibland öppna altandörren när jag tänder min befintliga kamin. Så att tända via fjärrstyrning känns ju lite läskigt... Men ser att Aduro även säljer en rökgasfläkt [länk]
Jag har både från och till luft med min feånluftsvärmwpump, Nibe fighter 410p.
Jasså ja då låter det som du skulle behöva en nypa luft! Ja jag har sett den fläkten, men jag har så pass bra drag i skorstenen ändå.

Jag har en frånluftsvärmepump IVT 490 med tilluft via fönsterventiler. Säljaren som var på besök menade att jag inte behöver en tilluftsskorsten utan att det räcker med en vanlig skorsten som kompleteras med en extra behovsstyrd luftventil.
Det skiljer ca 8000:- i kostnad mellan tilluftsskorsten och vanlig.
Han nämnde även att det finns en servicelucka bak på H1 som blir blockerad med tilluftsanslutningen.
Tror ni man ångrar sig om man inte väljer tilluftsskorsten?

S StarBuck skrev:
Jag har en frånluftsvärmepump IVT 490 med tilluft via fönsterventiler. Säljaren som var på besök menade att jag inte behöver en tilluftsskorsten utan att det räcker med en vanlig skorsten som kompleteras med en extra behovsstyrd luftventil.
Han nämnde även att det finns en servicelucka bak på H1 som blir blockerad med tilluftsanslutningen.
Jag tror inte du ångrar dig om du väljer vanlig skorsten
S StarBuck skrev:
säger säljaren att det funkar så borde det ju göra det. Han bör ju ha lite erfarenhet i sånna saker :)

R robertsund skrev:
Jag tror inte du ångrar dig om du väljer vanlig skorsten

säger säljaren att det funkar så borde det ju göra det. Han bör ju ha lite erfarenhet i sånna saker :)
Jag tror som du :)(y). Jag kommer att beställa med vanlig skorsten.

Aduro H1 med skorsten är beställd. Installeras i september :)(y).
Robertsund, har du glasskiva även under kaminen? Har sett bilder där kaminen står på en sådan.

S StarBuck skrev:
Aduro H1 med skorsten är beställd. Installeras i september :)(y).
Robertsund, har du glasskiva även under kaminen? Har sett bilder där kaminen står på en sådan.
Men snyggt! Du lär inte bli missnöjd :D
Jag hade det föret men lämna tillbaka den o beställde en halvmåne framför kamningen istället, enkel o ta bort för att göra rent :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.