20 696 läst · 190 svar
21k läst
190 svar
Abso Pk-12D panna Acc tankar
okey. Neh tänkte på det jag med. Men komme inte fram till nån vettig lösning.
jag har ju tänkt att svetsa fast en muff på min expansionsledninge. (MMA)
Men verkar svårt att komma åt :/
så jag undrar går det att kall löda svarta delar?
alltså silverlod.
jag har ju tänkt att svetsa fast en muff på min expansionsledninge. (MMA)
Men verkar svårt att komma åt :/
så jag undrar går det att kall löda svarta delar?
alltså silverlod.
Är det redan svårt att svetsa blir det väl inte mycket lättare med silver. Ska ju till att allt passar bra då och rent, torrt osv kanske inte heller så robust som man tänker sig järnrör med tillbehör. Med gassvets ska det mycket till om det inte skulle gå att svetsa.
jag får se vad det blir. Det skulle ju säkert gå med pinnen. Men det kommer att bli så satans tigt emot taket. om jag ska få lite lutning på röret till tankarna.
Hårdlöda skulle gå bra för då kan man ju klippa pinnarna sen bara hålla i dom med handsken. mitt svetshantag bygger så satans mycket :/ . men då Måste jag skaffa acytilen o syre har lite svårt att få tillgång till det :/ om jag skulle hårdlöda.
Gas däremot har jag.
samt Pinnsvets.
Men jag får se hur det blir får försöka lirka in pinnjävlen
skruvade lös dom gammla kopplingarna o dylikt i kväll. och det va tamesatans det jävligaste vad som satt. Hade en skiftnyckel storlek STOR! längden är 70cm och vi va 2 st som så gott som stog på den och hoppade. runt 200kg och det satt som fan. då hade jag även värmt först
Hårdlöda skulle gå bra för då kan man ju klippa pinnarna sen bara hålla i dom med handsken. mitt svetshantag bygger så satans mycket :/ . men då Måste jag skaffa acytilen o syre har lite svårt att få tillgång till det :/ om jag skulle hårdlöda.
Gas däremot har jag.
samt Pinnsvets.
Men jag får se hur det blir får försöka lirka in pinnjävlen
skruvade lös dom gammla kopplingarna o dylikt i kväll. och det va tamesatans det jävligaste vad som satt. Hade en skiftnyckel storlek STOR! längden är 70cm och vi va 2 st som så gott som stog på den och hoppade. runt 200kg och det satt som fan. då hade jag även värmt först
neh tänker inte överdriva jag är i valet och kvalet om jag ska ta anslutnigen i Toppen på tanken eller på sidan utav tanken. jag har ju 50is Koppling på båda.
vad blir skillnaden? förutom om jag kopplar i toppen på tanken behöver jag ju ingen avluftning.
vad blir skillnaden? förutom om jag kopplar i toppen på tanken behöver jag ju ingen avluftning.
Avluftning behöver du oavsett.
Nu har jag tänkt om här lite ang svetsning/ lödning utav muffen på expansionsledningen.
visst borde det gå att man kapar bara av röret sen använder man ett gäng verktyg på delen som går in i taket samt delen som är kvar till pannan och så skruvar man fast en t koppling därimellan?
visst borde det gå att man kapar bara av röret sen använder man ett gäng verktyg på delen som går in i taket samt delen som är kvar till pannan och så skruvar man fast en t koppling därimellan?