25 borde det vara, men det blir ju inte lätt att få dit t-kopplingen utan att använda tex 5280.

hur tänker du då?

Antar att du inte kan vrida på något av dom ändarna som du kommer att få då du kapar röret, då blir det svårt att kunna få fast kopplingen. Eller det röret som går upp till expkärlet går att rotera?

Nu ska vi se nu har jag varit fram i paint igen :p man kapar den kanske 4cm ifrån taket sen gör man gängor där sätter på en t koppling där.

efter jag kapat av röret kan jag ju ta lös den. jag har en koppling 15cm under där jag kapade. se bild.
förstår ni då hur jag menar? med att jag kapar av röret och sätter in ett t rör?

• DSC06995.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja visst ja, det var en sån skarv där ja, då går det ju att få loss röret som sitter ovanför den efter att det är kapat så man kan skruva i den i t-et och sedan skruva ihopa det igen.

jag har mätt utsidan på röret och det är 33-34mm och mätt över gängorna är det 32mm. vilken t-koppling behöver jag då?
och vilken storlek på gäng verktyget?

visst borde det bli lättast att göra såhär istället för att försöka smeta på med Pinnsvetsen? Det blir så satans trångt att kunna komma in upptill.

Imorgon kommer första leveransen ifrån Rinkaby :) Dhl ringde tidigare idag så nu bär det iväg :)

Undra hur mycket man glömt att beställa :p

Redigerat:
Som jag skrev i inlägget överst så borde det vara storlek 25. 5138 borde det bli om du även skulle ha 25 ut mot tankarna.

Jag tycker att det borde vara enklare att svetsa dit en muff, för när du ska gänga så måste du även hålla mot röret ovanför för att inte rucka på det, detta måste man göra för att förhindra läckage i skarvar längre upp samt att du behöver ha tag på gängverktyg. Samt att gängverktyget bygger lite extra innanför gängorna på röret för att styra upp när man börjar gängan, vilket även gör att det antagligen inte lär räcka med 4 cm ovan tänkta kapställe.

satan också. har ju glömt beställa en massa saker :p så ska kolla lokala rör firman vad det är för priser annars blir det en till beställning :p

Sådär. Nu har jag vart o köpt resterande saker. :) Nu får man väll hoppas att det jag har räcker :p

Bra, då ska allt "bara" monteras. Var det stor skillnad på priset?

jo det va det faktiskt. men vi gjorde en deal jag sa att få ja dom här kopplingarna så ska jag fixa en dunk fin skojstjärna åt dig :p

han nappade på en gång :p

Hur har det gått?

Joför fan Gjorde det så klart som möjligt i går :) måste införskaffa 2st 90c vinklar till för rören sen är det klart :)

eller det som är kvar är att byta expansionskärlet. och det blir väll inte lätt vet fan inte riktigt hur jag ska göra. :S :p

Redigerat:
Ok, trevligt snart uppstart då ju

mjo ska försöka få klart allt tills i veckan :)

funderar på att leja bort det med att byt aexpansionkärlet, verkar vara så satans invecklat hittar ju inga trådar eller nått om det heller :/ jag måst4e ju typ kapa och förlänga röret Ut ifrån väggen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.