F
R RedAir skrev:
Har precis köpt en rulle. Såg några Youtube videos men där såg man knappt skillnad. Vad har du haft för knas med PLA?
Det är svagt och håller inte.
 
F fsn skrev:
Det är svagt och håller inte.
 
  • Diagram över draghållfasthet för olika 3D-skrivarfilament mätt i PSI.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Det är sällan man ser hållfasthet i en tryckenhet.

Det är problem med att tex självgängande skruv i PLA men även separation i lager. Har labbat lite med temperaturer utan framgång.

Men som jag skrev inledningsvis, jag är allt annat än övertygad om kvalitén på det materialet jag använder, trots att det är dyrt. Det är en jävla skillnad mellan olika tillverkare.
 
  • Gilla
RedAir
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det är sällan man ser hållfasthet i en tryckenhet.

Det är problem med att tex självgängande skruv i PLA men även separation i lager. Har labbat lite med temperaturer utan framgång.

Men som jag skrev inledningsvis, jag är allt annat än övertygad om kvalitén på det materialet jag använder, trots att det är dyrt. Det är en jävla skillnad mellan olika tillverkare.
Ja, det är stor skillnad. SunLu har varit grymt bra för mig. Primaselect det absolut sämsta.
 
AXS
Printar ganska mycket och tycker pla är utmärlt. Kör prototyper, fixturer och även verktyg.

Gäller att ha låg lagertjocklek så går det bra både att printa gängor eller borra och gänga i efterhand.

Använder i princip endast ultimakers egna material och testat de flesta. Förutom esd och gummi har jag aldrig sett behovet för annan än pla.
 
R RedAir skrev:
Kanske lite blind, men VAR står det inte man får erbjuda tjänster här. Ser massa trådar där man promotar diverse tjänster. Men, dina frågor. PA, du menar PLA förstår jag. PLA är rätt lätt att printa med och suger åt sig förhållandevis lite fukt. Det är också väldigt starkt, men man måste hålla kolla på antal walls, infill patterns mm. Bambus material är inte alls dyra och de har ofta div deals. Har man deras maskiner så är de inkörda med deras material.
R RedAir skrev:
Länge sedan jag registrerade mig, men då lär man radera friskt i alla trådarna här. Jag kommer inte att upprepa det.
Det finns ju en köp och sälj tråd . Lägg upp eventuella tjänster där (så länge det är privat/hobby nivå så bör väl det vara ok. Men använd övriga forum trådar för råd och tips.
 
  • Gilla
RedAir
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.