Tack för all input, verkar inte finnas en självklar lösning..
Frågade en laddstolpe installatör och fick detta svar
"Det kommer nog vara tillräckligt, minimum för en box ska vara online och ladda på lägsta effekt är 6A/8A på varje fas. "
Antar att vi provar och tar det där ifrån
Tack
Thomas
Frågade en laddstolpe installatör och fick detta svar
"Det kommer nog vara tillräckligt, minimum för en box ska vara online och ladda på lägsta effekt är 6A/8A på varje fas. "
Antar att vi provar och tar det där ifrån
Tack
Thomas
Förmodligen så kan laddaren inte gå lägre än 6 A. Det kan inte min laddare göra. Kan vara bra att veta då man mixtrar med nivåerna för att se hur balanseringen fungerar...J juppe65 skrev:
En annan sak med lastbalanseringen är att om en fas går över max så stryps hela laddningen! Man skulle ju kunna tänka sig att den utnyttjar de faser det finns utrymme på. Men icke...
S Schäfer skrev:
Det beror även på vilken bil man har, i Tesla så kan man ställa ned nivån till 5A även om boxen har en högre begränsning.L Lars_P2006 skrev:Förmodligen så kan laddaren inte gå lägre än 6 A. Det kan inte min laddare göra. Kan vara bra att veta då man mixtrar med nivåerna för att se hur balanseringen fungerar...
En annan sak med lastbalanseringen är att om en fas går över max så stryps hela laddningen! Man skulle ju kunna tänka sig att den utnyttjar de faser det finns utrymme på. Men icke...
Och för att lösa problemet med varierande belastning på faserna så kör jag själv med FerroAmp EnergyHub (Primärt för solceller, men denna finess är grymt trevlig!)
Den gör att du kan dra en enfas-last på 35A om du så önskar trots att du enbart har 16A i huvudsäkringar. Den balanserar helt enkelt förbrukningen mellan faserna så att utgående belastning blir så jämn som möjligt (om man konfigurerar den för det)
De kan inte gå lägre än 6A enligt standard...L Lars_P2006 skrev:Förmodligen så kan laddaren inte gå lägre än 6 A. Det kan inte min laddare göra. Kan vara bra att veta då man mixtrar med nivåerna för att se hur balanseringen fungerar...
Klicka här för att svara