jbr jbr skrev:
Glöm inte den komplicerade processen att göra anmälan till nätägaren. Folk har blivit utbrända för mindre...
Sitter du fortfarande och är en messerschmit?
Jag trodde att du skulle starta eget och åka runt och byta passdelar, 200 kr inkl materiel.
Du får hur mycket jobb som helst, från Ystad till Haparanda, med en bra ruttplanering och upphandling på materiel så kommer du att leva gott.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Men det är väl inte kundens problem? I så fall skulle man väl ha dagstaxa istället för timtaxa.
Eller åtminstone säga till kunden: "Det här simpla jobbet kommer bli jättedyrt eftersom jag är så kass på att planera så jag inte kan ta fler jobb samma dag."
Varför det?
Han hade ju ett annat jobb i omrädet så han gjorde ju båda. Men för att komma upp i full dag kosta det 1500. Annars kanske TS fått vänta längre.
 
R Ring skrev:
Om man inte har kunder för att fylla upp en dag så har man väl brist på kunder?
Kan ju vara så. Men varför hela tiden beskylla företaget för det ena och det andra. Varför fråga inte TS vad det skulle kosta i förväg och ringde runt till olika företag utan bara tog ett företag som råkade vara i området just denna dag?
 
jbr jbr skrev:
Glöm inte den komplicerade processen att göra anmälan till nätägaren. Folk har blivit utbrända för mindre...
Speciellt i jämförelse med dig
 
E Eloffen skrev:
Sitter du fortfarande och är en messerschmit?
Jag trodde att du skulle starta eget och åka runt och byta passdelar, 200 kr inkl materiel.
Du får hur mycket jobb som helst, från Ystad till Haparanda, med en bra ruttplanering och upphandling på materiel så kommer du att leva gott.
Nja, han besitter inte den kompetensen
 
P Putte 9497 skrev:
Speciellt i jämförelse med dig
Ja!





(Skulle dock behöva hjälp att tolka vad som möjligtvis kan menas med kommentaren..?)
 
jbr jbr skrev:
Ja!





(Skulle dock behöva hjälp att tolka vad som möjligtvis kan menas med kommentaren..?)
😉
 
P Putte 9497 skrev:
Nja, han besitter inte den kompetensen
Jag skulle inte bli förvånad om det är en snubbe som sitter i en håla någonstans och kostar skattebetalarna pengar. Sådana personer lägger ofta ned mer tid på att smita undan arbetsuppgifter än vad arbetsuppgiften hade tagit.
Han kan alltid skaffa kompetensen, 6-9 år bör det ta beroende på förkunskaper.
Om vi räknar på dom berömda 5 minuterna så skulle han hinna med 96 kunder på en dag.
Intäkt per dag 19 200 kr, inte dåligt. Utgifter har han ju inte eftersom han ändå alltid befinner sig i grannskapet.
 
  • Haha
avh67f och 1 till
  • Laddar…
E Eloffen skrev:
Jag skulle inte bli förvånad om det är en snubbe som sitter i en håla någonstans och kostar skattebetalarna pengar. Sådana personer lägger ofta ned mer tid på att smita undan arbetsuppgifter än vad arbetsuppgiften hade tagit.
Han kan alltid skaffa kompetensen, 6-9 år bör det ta beroende på förkunskaper.
Om vi räknar på dom berömda 5 minuterna så skulle han hinna med 96 kunder på en dag.
Intäkt per dag 19 200 kr, inte dåligt. Utgifter har han ju inte eftersom han ändå alltid befinner sig i grannskapet.
Han skulle kunna tjäna ännu mer om han gjorde jobben utan kvitto nu när han ändå kostar skattebetalarna pengar denna messershmitt eller vad du kalla honom😆
 
E Eloffen skrev:
Jag skulle inte bli förvånad om det är en snubbe som sitter i en håla någonstans och kostar skattebetalarna pengar. Sådana personer lägger ofta ned mer tid på att smita undan arbetsuppgifter än vad arbetsuppgiften hade tagit.
Han kan alltid skaffa kompetensen, 6-9 år bör det ta beroende på förkunskaper.
Om vi räknar på dom berömda 5 minuterna så skulle han hinna med 96 kunder på en dag.
Intäkt per dag 19 200 kr, inte dåligt. Utgifter har han ju inte eftersom han ändå alltid befinner sig i grannskapet.
Jag personligen tror ändå att det är bäst att inom ramen för EU samarbetet fortsätta att arbeta för att reglerna för den inre marknaden skall gälla alla yrkesområden, även elektriker. Vi kan ju då få en bättre prisbild och en bättre kundupplevelse. I dagsläget krävs ju att utländska elektriker registrerar sig hos ESV. Detta går ju stick i stäv med den generella harmoniseringen inom EU.
 
R Ring skrev:
Jag personligen tror ändå att det är bäst att inom ramen för EU samarbetet fortsätta att arbeta för att reglerna för den inre marknaden skall gälla alla yrkesområden, även elektriker. Vi kan ju då få en bättre prisbild och en bättre kundupplevelse. I dagsläget krävs ju att utländska elektriker registrerar sig hos ESV. Detta går ju stick i stäv med den generella harmoniseringen inom EU.
Du glömde läkarna.
Det bästa vore väl att vi går utanför EU, då kanske vi kan hitta någon som jobbar för en hundring om dagen.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Han skulle kunna tjäna ännu mer om han gjorde jobben utan kvitto nu när han ändå kostar skattebetalarna pengar denna messershmitt eller vad du kalla honom😆
Självklart så ska han stoppa minst varannan tvåhundring direkt i fickan.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Själv tycker jag max en tredjedel av den fakturerade summan dvs 737kr vore en rimlig kostnad för jobbet som utförts i det här fallet.
 
  • Gilla
jbr
  • Laddar…
Skymag Skymag skrev:
Själv tycker jag max en tredjedel av den fakturerade summan dvs 737kr vore en rimlig kostnad för jobbet som utförts i det här fallet.
Och budet som kör hem maten till dig ska inte ha mer än 5 spänn.
Vart är samhället på väg.
 
  • Haha
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
E Eloffen skrev:
Du glömde läkarna.
Det bästa vore väl att vi går utanför EU, då kanske vi kan hitta någon som jobbar för en hundring om dagen.
Vilka länkar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.