thomasx skrev:
När man får utfall i ett test, behöver man inte gör fler tester. Det är när man inte får utfall, som man behöver fler tester om man vill påvisa dugligheten.

Har vi verkligen inte haft uppe det tillräckligt många gånger nu för att inte behöva påpeka det igen?
Eftersom vi inte vet om det är slumpen som avgör hur mycket det spricker i en låda när man släpper sandsäckarna så vet man egentligen inget av detta test
 
Polos skrev:
Eftersom vi inte vet om det är slumpen som avgör hur mycket det spricker i en låda när man släpper sandsäckarna så vet man egentligen inget av detta test
Det är inte slumpen som avgör nej.
Men även om det hade varit det, hade man vetat lika mycket av testet.
Ty, slumpen finns inte bara i SP's testlab, utan även i verkligheten.
 
Polos skrev:
beställaren av testet är nöjd av resultatet så jag tror inte dom bryr sej
Varför tror du de lägger ner pengar på testerna från första början?

Kan det ha något att gör med att de tycker att det är lite oroväckande att de hade 3500 skador förra året där de betalat ut ersättning för den som råkar ut för en skada på grund av de nya tätskikten trots att de är monterade enligt tillverkarens anvisningar?
 
mr bygg: stämmer det verkligen? Var på ett seminarium med LF och jag fick inte alls uppfattningen om att det var så mycket skador med folie. Tvärtom så hade skadorna i badrum minska men man kunde inte få fram statistik på vilka tätskikt som hade läckt.
 
99% av dom skadorna är för att det fuskas , det är konstigt att vi som jobbar i branchen inte känner till några skador från läckande tätskikt
 
thomasx skrev:
Det är inte slumpen som avgör nej.
Men även om det hade varit det, hade man vetat lika mycket av testet.
Ty, slumpen finns inte bara i SP's testlab, utan även i verkligheten.
Hur vet du det ?
 
Polos skrev:
Hur vet du det ?
Hur vet jag vadå?
 
Polos skrev:
99% av dom skadorna är för att det fuskas ,
Hur vet du det?
 
thomasx skrev:
Hur vet du det?
Hur vet jag vadå?
 
Polos skrev:
det är konstigt att vi som jobbar i branchen inte känner till några skador från läckande tätskikt
En sak som jag lärt mig under min tid här på forumet, det är att de hantverkare som är här på forumet, de gör aldrig några fel, de har aldrig några missnöjda kunder och det är aldrig några problem med de produkter de arbetar med.
Och skulle det vara några problem, så är det kundens fel.
 
Polos skrev:
Hur vet jag vadå?
Du kanske inte såg att jag citerade dig, så jag gör det en gång till

"99% av dom skadorna är för att det fuskas"

Hur vet du det?
 
nino skrev:
mr bygg: stämmer det verkligen? Var på ett seminarium med LF och jag fick inte alls uppfattningen om att det var så mycket skador med folie. Tvärtom så hade skadorna i badrum minska men man kunde inte få fram statistik på vilka tätskikt som hade läckt.
Här är en länk till en artikel där siffran tas upp.

http://www.dn.se/ekonomi/skador-fran-lackande-tatskikt-vantas-oka/

Ett urklipp ur artikeln.

"Eftersom tätskikten är godkända kommer försäkringsbolagen att betala ersättning för den som råkar ut för en skada på grund av tätskikten, så länge de är monterade enligt tillverkarens anvisningar. Länsförsäkringar hade 3 500 sådana skador i fjol och de kostade bolaget 75 miljoner kronor."
 
  • Gilla
thomasx
  • Laddar…
mr_bygg skrev:
Här är en länk till en artikel där siffran tas upp.

[länk]

Ett urklipp ur artikeln.

"Eftersom tätskikten är godkända kommer försäkringsbolagen att betala ersättning för den som råkar ut för en skada på grund av tätskikten, så länge de är monterade enligt tillverkarens anvisningar. Länsförsäkringar hade 3 500 sådana skador i fjol och de kostade bolaget 75 miljoner kronor."
Man kan undra vad de som jobbar i branschen pysslar med egentligen, som aldrig hör talas om dessa skador...
 
Polos skrev:
99% av dom skadorna är för att det fuskas , det är konstigt att vi som jobbar i branchen inte känner till några skador från läckande tätskikt
Du som jobbar i branschen känner inte till några skador från läckande tätskikt men ändå kan du tvärsäkert påstå att 99% av de icke existerande skadorna beror på fusk. För mig är resonemanget obegripligt.

Ett till urklipp ur artikeln jag länkade till tidigare

"Det är inte själva ”tapetremsorna” som läcker utan det läcker vid skarvarna och vid rörgenomföringar. Och det är inte hantverksfel, menar Bratt.

– Nej, det är det inte. De har satt dit det rätt. Men systemen är inte riktigt genomtänkta. Det finns en massa tillbehör som lim och förseglingsremsor som ska se till att skarvarna håller tätt. Och det gör de inte, säger han.

– Och även anslutningen kring golvbrunnen läcker, tillägger han."
 
Redigerat:
thomasx skrev:
Du kanske inte såg att jag citerade dig, så jag gör det en gång till

"99% av dom skadorna är för att det fuskas"

Hur vet du det?
Du kanske inte såg att jag citerade dej heller väntar fortfarande på svar , för du vet allt och alla andra har ju fel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.