Ordnat en av två arbetsbänkar i hobbyrummet..
Fick äntligen upp det "riktiga" skruvstädet...

Edit; nu ska det bara dit en plåt ovanpå och ett vinkeljärn som skyddar kanten...
 
  • En arbetsbänk med diverse verktyg och flaskor i ett hobbyrum, med ett fastmonterat blått och rött skruvstäd framtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En arbetsbänk i hobbyrummet med ett monterat skruvstäd av metall och några verktyg intill på träytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rickard. och 8 till
  • Laddar…
Rensat en golvbrunn i källarduschen. Jag är mäkta stolt över att jag lyckades lossa renspluggen i gjutjärnsvattenlåset utan att förstöra något. Den har inte skruvats på iaf de senaste 25 åren. Liten körnare och sedan en grövre spetsmejsel för att knacka upp den med hammaren.
Vid en renovering på 80-talet lades det in golvvärme och en ny betäckning lades uppepå den gamla golvbrunnen. Borde nog byta det där något år...

/Höghus

Golvbrunn i källardusch med gjutjärnsvattenlås. Verktyg som hammare och spetsmejsel ligger bredvid. Golvvärme från 80-talet synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
T
Höghus Höghus skrev:
Rensat en golvbrunn i källarduschen. Jag är mäkta stolt över att jag lyckades lossa renspluggen i gjutjärnsvattenlåset utan att förstöra något. Den har inte skruvats på iaf de senaste 25 åren. Liten körnare och sedan en grövre spetsmejsel för att knacka upp den med hammaren.
Vid en renovering på 80-talet lades det in golvvärme och en ny betäckning lades uppepå den gamla golvbrunnen. Borde nog byta det där något år...

/Höghus

[bild]
När vi fick våra rör spolade och filmade samt, till slut frästa så borrade firman bort hela pluggen för att komma in med slangar och verktyg. Sen sattes gummilock i hålet.

Tror det hade varit omöjligt att öppna de pluggar som satt då de var över femtio år gamla.
 
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.