8 371 läst · 127 svar
8k läst
127 svar
Splitter ny HomeWizard P1
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Jag har fått min bytt från "RJ45" till "RJ12" då jag bytte modul, måhända att de startade om något i läsaren på distans, men vi hade inget strömbortfall hemma under den tiden.
Jag bröt strömmen och tog ur mätarsäkringarna utan att det gjorde någon skillnad.P paralun skrev:
Jo men du får ju märkliga svar att det räcker med ett "klick" från supporten för att byta protokoll sedan att det står som det gör på Dala Energis hemsida om HAN-NVE. Min mätare hade alltså HAN-NVE från början och man fick då skicka ut en sk OTA-uppdatering (OTA =over the air) för att byta till HAN-P1 plus då omstart sen funkade det prima.nino skrev:
Var med på kontoret när dom ändrade.
Det var en rullgardinsmeny, för att välja.protokoll sen skickade dom ut uppdateringen med hög prio
Jag har inte Dala energi, men tror att samtliga nätägare i Dalarna har samarbete på ena eller andra sättet
Det var en rullgardinsmeny, för att välja.protokoll sen skickade dom ut uppdateringen med hög prio
Jag har inte Dala energi, men tror att samtliga nätägare i Dalarna har samarbete på ena eller andra sättet
Har du gjort dongeln spänningslös, väntat en stund och sedan kört om setupen?nino skrev:
https://helpdesk.homewizard.com/sv/articles/5936058-sa-har-installerar-du-wifi-p1-mataren