3 396 986 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Har idag monterat en dörr där det tidigare var ett fönster.
Dock är den trög att stänga. Respektive sida går bra, men tillsammans får man ta i. Topp- och bottenklackarna når kistorna, men de på mitten är lite off.
Alla sidor är i våg och kryssmåttet skiljer knappt 3mm med laser, så det det känns inom metodfelet.
Några förslag kring vilka karmskruvar jag borde släppa eller tajta?
Dock är den trög att stänga. Respektive sida går bra, men tillsammans får man ta i. Topp- och bottenklackarna når kistorna, men de på mitten är lite off.
Alla sidor är i våg och kryssmåttet skiljer knappt 3mm med laser, så det det känns inom metodfelet.
Några förslag kring vilka karmskruvar jag borde släppa eller tajta?
Idag fick vi jag använda övervakningskamerorna och NASen för att lämna ut film till de fyra poliser som oannonserat kom på besök. Men de var trevliga trots brist på kaffe och förhoppningsvis kan de sy in buset ordentligt, även om mina händelselösa filmsnuttar på grenar som rör sig knappast lär hjälpa denna gång.
Intressant. Har just skiftat till en YXV tror jag som jag hade liggandes på min venture. Så det går att modda sådär.J JohnyS skrev:Det en gammal YXR variator, venture 480 -93, jag byter spindelbussningarna till YVX bussningar. Borra tre hål, pilla i fjäder pinnar som håller de nya glidbussningarna på plats.
[bild]
De gamla sitter i skivan(nylon som kärvar), de nya på spindeln.
Ska byta axelbussningar när jag ändå har den i delar.
Jag hoppas det. Det visar sig nästa vinter det finns snö 😉Kuslake skrev:
Beskrivning:
https://totallyamaha.net/threads/10186/
Justerat dörren till gästrummet efter 5 års irritation. Det tog 3 minuter att göra det när jag väl fick tummen ur.
Nästa år ska jag montera en 7 cm lång listbit till trappan jag renoverade för 3 år sedan.
Nästa år ska jag montera en 7 cm lång listbit till trappan jag renoverade för 3 år sedan.
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Lyfte upp huset 2 cm och rätade upp en plint som håller upp ett hörn av hustaket som går ut över entren. Lutade som ett berömt torn, med med skillnaden att plintar inte ska luta och det störde mig...
”Åkgräsklipparen går dåligt, och så ryker det jättejättemycket”.
Började med att kika på motorn och filter och annat. Sen började kolla remmarna. Skulle kollat klippdäcket först.
Mittenkniven var helt fast, så remmen slirade och orsakade rejält med rök. Nu går den iaf bra sett till det, men vi har långvariga problem med att motorn går kasst.
Började med att kika på motorn och filter och annat. Sen började kolla remmarna. Skulle kollat klippdäcket först.
Mittenkniven var helt fast, så remmen slirade och orsakade rejält med rök. Nu går den iaf bra sett till det, men vi har långvariga problem med att motorn går kasst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Genialt! Får minnen till burköppnarna som satt fast på överskåpen förr, när kök inte var inredning utan praktiska.Höghus skrev: