3 334 435 läst · 16 498 svar
3334k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
jo det är ju 21700 ist för 18650 celler. Men vart förvånad att den i princip är samma storlek som ett 9.0 Ah batteri. Men den kommer nog fungera till de större grejerna som tex stora mutterknack trimmer cirkelsåg.Q Qjanto skrev:
till skruvdragaren så känns den för stor iaf.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 585 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 209 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 209 inlägg
Jag tror att du köpte fel märke på batterierna.A Aeroabuser skrev:Vart väl inte så mkt verktyg, men tillbehör iaf.
Ska såga en del cembrit skivor, så behövde klinga till sänksågen. Kommer psykologiskt må dåligt över ”slitaget” på TS55 an 🤣
Vart förvånad över hur stort 5.5 Ah batteriet var. Ställde ett 5.0 Ah bakom som jämförelse.
Sen kom visst en liten vinkelhake med i beställningen oxå.
Köpte Hultafors mini bräckjärn, jättesmidigt och bra och det gjorde mig sugen på modellen som är lite större med. Dock lite oroad över slitaget på bräckjärnet efter dagens projekt, känns mer som en förbrukningsvara än en livskompis.
Dra ut spik. Småspik drog jag ut med järnet och större spik jobbade jag ut huvudet lite bara sen fick kofoten sköta resten. Jag har lyckats vrida ena foten på järnet lite. Förstår inte hur. Samt väldigt mkt färg försvann. Som jämförelse har jag en ärvd kofot från min morfar som fortfarande är blå.tveksamt skrev:
Färgsläppet spelar ingen roll men det får mig att tvivla på kvalitén.
Jag har haft ett par små i över 12 år utan nämnvärda skador så det kanske är hanteringen? 🙄C Chokladmonster skrev:Dra ut spik. Småspik drog jag ut med järnet och större spik jobbade jag ut huvudet lite bara sen fick kofoten sköta resten. Jag har lyckats vrida ena foten på järnet lite. Förstår inte hur. Samt väldigt mkt färg försvann. Som jämförelse har jag en ärvd kofot från min morfar som fortfarande är blå.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 089 inlägg
Har en liknade som komplement.Keiller skrev:Köpte en batteridriven gräsklippare som komplement till roboten. En Scheppach 20v. Har väl inga större förhoppningar på den men den kostade bara 995 kr på Bauhaus så jag kunde inte låta bli.
[bild]
Den är väldigt plastig men klipper gräs som den ska, är liten (32cm bred) och lätt och smidig att jångla runt där inte roboten kommer åt.
Faktiskt möjligt att kvaliteten inte är densamma. Minns t.ex Bahco.C Chokladmonster skrev:Dra ut spik. Småspik drog jag ut med järnet och större spik jobbade jag ut huvudet lite bara sen fick kofoten sköta resten. Jag har lyckats vrida ena foten på järnet lite. Förstår inte hur. Samt väldigt mkt färg försvann. Som jämförelse har jag en ärvd kofot från min morfar som fortfarande är blå.
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg