3 351 729 läst · 16 543 svar
3352k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 424 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 424 inlägg
Nu är "resten", dvs sågen, ihopsatt, injusterad, och provkörd. Mycket nöjdboschkenta skrev:
Fick hem den redan dagen efter inköp, på mindre än 24h. Snabba ryck!
Bygger om hela "snickeriet" för att göra plats för sågen och ett MFT. Och kanske justerbord när man ändå är i farten och eldar pengar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite mer pryttlar beställda och på väg.... tur man har förstående sambo. 😅
Vad gick sågen på? Precis köpt en Skil bordssåg men gissar att det räcker till typ hjulen på din såg.boschkenta skrev:Nu är "resten", dvs sågen, ihopsatt, injusterad, och provkörd. Mycket nöjd
Fick hem den redan dagen efter inköp, på mindre än 24h. Snabba ryck!
Bygger om hela "snickeriet" för att göra plats för sågen och ett MFT. Och kanske justerbord när man ändå är i farten och eldar pengar.
[bild]
Lite mer pryttlar beställda och på väg.... tur man har förstående sambo. 😅
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 424 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 424 inlägg
Haha med tanke på vad den här typen av såg kan kosta så var det inte så farligt, men det tog några år innan jag kunde rättfärdiga köpet... 22kkr gick det på, sedan kan man köpa tillbehör och förlängningar för ungefär lika mycket om man vill.F FRS05 skrev:
I väntan på (det sjukt dyra) justerbordet, kan du använda hålen till en enkel breddning av bordet. Det är orimligt smalt till vänster om bladet och den decimeter jag la till gör rätt mycket. En bit ek och några skruvar.boschkenta skrev:
Inte riktigt samma modell av såg, men du har nog samma gängade hål för justerbord/breddning på din.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 424 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 424 inlägg
Snyggt! Tack för tipsHep skrev:I väntan på (det sjukt dyra) justerbordet, kan du använda hålen till en enkel breddning av bordet. Det är orimligt smalt till vänster om bladet och den decimeter jag la till gör rätt mycket. En bit ek och några skruvar.
Inte riktigt samma modell av såg, men du har nog samma gängade hål för justerbord/breddning på din.
[bild]
Har inte bestämt om det blir justerbord eller enkel förlängning än. Det enda jag kommit fram till hittills är att jag behöver ett längre anhåll, så ett sådant är på väg
Onsdagens inköp visserligen, men det sista (visningsex i glasmonter) Dewalt Powerstack DCBP034 för 590 kr på Bauhaus i Uppsala kändes som en bra deal, halva pris kompis. Perfekt till excenterslipen istället för de stora flexvoltbatterierna jag har som får den att gå på hälen.