713 454 läst · 11 036 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Har haft ett misstänkt jordfel på höger baklykta ett tag och nu var det inte längre läge att blunda för det... Tydligen standardfel på BMW E60 så man kopplar förbi kontaktstycket med jorden istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 300 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 300 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Smidigt! (Men inte så utmanande 😄)
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 609 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 609 inlägg
Var glad att du inte har drivning bak, det gör så man knappt kommer åtF fsn skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och Chevrolet körde med hästsko, bökigare att justera kan jag tycka (känsligare)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: enbart för parkeringsbromsen
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 609 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 609 inlägg
Jo, inte min bil, men det blev problem.F fsn skrev:
Nya trummorna har ingen ABS krans.
Hurvida den gamla går att dra av hel har jag inte en aning om (pressad plåt)
Måste göra jobbet i kväll, sen har jag inte tid förens i början av augusti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, de var ganska slita, ägaren vill dessutom att allt ska vara nytt.Tokslut skrev:
Har även bytt fjädrar fram, fick komplett allt till hela fjäderbenet även fast det bara var fjädrarna som behövde bytas. Dessutom bara märkesdelar, det skulle tex vara SKF lager bak, punkt slut.
Kransen gick att få bort, knackade försiktigt med en don genom hålen till hjulskruvarna, den var fin och gick att knacka tillbaka på den nya trumman.
Vad är det för bil?Isakare skrev:Ja, de var ganska slita, ägaren vill dessutom att allt ska vara nytt.
Har även bytt fjädrar fram, fick komplett allt till hela fjäderbenet även fast det bara var fjädrarna som behövde bytas. Dessutom bara märkesdelar, det skulle tex vara SKF lager bak, punkt slut.
Kransen gick att få bort, knackade försiktigt med en don genom hålen till hjulskruvarna, den var fin och gick att knacka tillbaka på den nya trumman.