4 352 328 läst · 32 044 svar
4352k läst
32,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Det ska komma en efterföljare med ”samma” färg. Men en aning blankare. Oklart dock med när de kommer. Så vi valde den utgående. Täcksidor och luckor inköpta. Men det får inte kapas fel nån stans…
En sån här på en förlängare hjälper också till att jämna ut flytspacklet:T Trafikverket1 skrev:
https://www.byggmax.se/piggroller-p30660
Medlem
· Blekinge
· 10 388 inlägg
Om jag ändå kunde göra om..J jockebq skrev:
Missödet fortsätter. Fyllde upp hörnet som hade sjunkit och de sänkor som fann. Försökte dra ut allt med en rätskiva men ser för jävligt ut nu. Troligtvis mer plant iaf. En vända på med slipen sen får det vara.
Eller 14 långburk och bila bort skiten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Renoverare
· Värmland
· 765 inlägg
T Trafikverket1 skrev:
Detta kan du lägga 60x60 på ,,T Trafikverket1 skrev:
De stora problemet va att du köpte spackel från byggmax, men nu börjar de rätta upp sig,
Renoverare
· Värmland
· 765 inlägg
Om hela golvet ser ut som de gör på bilden så kan du gå ner på kam å , skulle säga att 8 golv å 6 platta ,, ett nivå system är ett måste iaf,
Mät flera gånger så du inte börjar med en hel platta i ett hörn å får en liten stump på andra sidan ,
Mät flera gånger så du inte börjar med en hel platta i ett hörn å får en liten stump på andra sidan ,
Tack för input! Vad är fördelen med att gå ner i kam? Att höjden bygger mindre eller?R Rickard.lj skrev:
Renoverare
· Värmland
· 765 inlägg
Återigen tack för all i input! Kör på 10 mm. Golvet ser värre ut nu med alla rispor men mycket bättre när jag kontrollerar med rätskivan. Dock liten nedsänkning, max 5 mm, i två hörn diagonalt från varandra. Ingen trafik där så jag kommer inte försöka rätta till den mer utan sätta mitt hopp till fixat.
Gräver upp tujor, hugger asprötter, planterar nya tujor.
Köpte på rea på Byggmax för några år sedan men det var dålig kvalitet och nästan ingen tillväxt. Asparna på allmänningen är säkert också en orsak.
När jag planterade första gången var drygt hälften från Blomsterlandet och de har visat tillväxt. Nu blev det ett tjog nya plantor därifrån 80-100 cm.
Hoppas detta blir bra. Första bilden visar hur Aspen går genom planeringsdiket och vidare i gräsmattan.
Köpte på rea på Byggmax för några år sedan men det var dålig kvalitet och nästan ingen tillväxt. Asparna på allmänningen är säkert också en orsak.
När jag planterade första gången var drygt hälften från Blomsterlandet och de har visat tillväxt. Nu blev det ett tjog nya plantor därifrån 80-100 cm.
Hoppas detta blir bra. Första bilden visar hur Aspen går genom planeringsdiket och vidare i gräsmattan.
Tagit bort ruttet trä från karmen till garageporten. Någon tyckte på 60-talet att det var en bra ide att leda ner träet i en gjuten vattenpool. Fukten har sen tagit sig uppåt via drevningen och via armeringsjärnen. Hoppas kunna få ut några mer år av porten...
Ska på med ett nytt tröskeljärn sen laga detta på något vis...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ska på med ett nytt tröskeljärn sen laga detta på något vis...