4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Flyttat på och dammsugit internet en smula. Om ni kände att det krängde till, så var det jag.
Switchen har flyttat från den lilla nischen där inkommande fiber och router sitter, till skåpet med patchpanel. Vi har också identifierat de åtkomliga nätverksuttagen.
Switchen har flyttat från den lilla nischen där inkommande fiber och router sitter, till skåpet med patchpanel. Vi har också identifierat de åtkomliga nätverksuttagen.
Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
Renoverare
· Värmland
· 779 inlägg
Tog du mera vatten å köpte dig en tandspackel ?T Trafikverket1 skrev:Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
60*60 klinker! Jag kan nog bara ge rådet att då se till att förutsättningarna ger grunden för fortsättningen. Är man inte nöjd med grundarbetet så kommer det att visa sig senare med ett haltande slutförande. Med det formatet så är det nog säkrast att det är ett riktigt jämnt underlag då formatet kommer att ligga i luft om det vill sig illa. (Men det kanske hjälps upp av en kraftigt tandad spackelspade.) Detta stora format kräver egentligen sin erfarenhet av läggaren då det också gäller att se till att inget hörn sticker upp på grund av ojämnheterna. Men hoppas att allt går bra för dig hur som helst. 👍T Trafikverket1 skrev:Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
Ajdå. Får se över golvet igen då imorgon och bättra på. Tänkte köra 10 mm kam men kanske ska ta en ännu större?Noramasen skrev:60*60 klinker! Jag kan nog bara ge rådet att då se till att förutsättningarna ger grunden för fortsättningen. Är man inte nöjd med grundarbetet så kommer det att visa sig senare med ett haltande slutförande. Med det formatet så är det nog säkrast att det är ett riktigt jämnt underlag då formatet kommer att ligga i luft om det vill sig illa. (Men det kanske hjälps upp av en kraftigt tandad spackelspade.) Detta stora format kräver egentligen sin erfarenhet av läggaren då det också gäller att se till att inget hörn sticker upp på grund av ojämnheterna. Men hoppas att allt går bra för dig hur som helst. 👍
5mm är väldigt mkt på en 60x60. Har du möjlighet att flyta 5mm till? Annars om du vet rätt exakt vart bulan är så du kan lägga en fog där.T Trafikverket1 skrev:Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
Det här är mer eller mindre standard idag, en rejäl knäck på väggen där ca 50cm dippar inåt, 60x60 och jag valde att lägga en fog där, passade väldigt bra med fogföljd på hela kalasetT Trafikverket1 skrev:Slipat bort det värsta efter missödet med flytspacklingen. Diffar en del men som mest max 5 mm. Ska lägga 60x60 klinker så tänker att jag låter fixat ta skillnaden. Kommer säkert ångra mig när det är dags för läggning men våga inte slipa mer, kommer garanterat slipa sönder värmeslingan med tanke på hur bra det gått hitintills
Yes det har jag koll på!R Rejäl skrev:
Har slipat ner bulorna. Men finns ett par sänkor, kanske 3 mm. Ska flyta ett hörn imorgon som är lite lågt och sen försöka handspackla sänkorna. Hade dock helst använt mig av något annat än flytspackel eftersom vi inte är så bra vänner.F Fjonken skrev:
Dubbellimma med 10ans och kör med nivåsystem så är du hemmaT Trafikverket1 skrev: