3 390 734 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Outbacken som fick elfel 2022, A/C tillsammans med i stort sett allt i kupen la av, varit hos Subaruverkstad ett halvår på fastpris innan de gav upp med rådet "en kabel är av nånstans, vi kostar 1500:- timmen, blir billigare om du gör det själv", tog självklart hem den, 'jag är ju en ingenjör' 🤔.
Den har stått till nu...
Steg två i felsökningsschemat i verkstadshandboken gav mig felet...
Lite verktyg...
Nu verkar det snurra. Ska städa ur lite, den provtur. Först en kopp te, och vänta på att adrenalinet ska avta
🥳
Den har stått till nu...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite verktyg...
Logga in
Skapa konto
Nu verkar det snurra. Ska städa ur lite, den provtur. Först en kopp te, och vänta på att adrenalinet ska avta
🥳
pfuuu...vad säger man ...?🙄
Hade du druckit kaffe hade felet fixats för länge sedan Bra jobbat!J JohnyS skrev:Outbacken som fick elfel 2022, A/C tillsammans med i stort sett allt i kupen la av, varit hos Subaruverkstad ett halvår på fastpris innan de gav upp med rådet "en kabel är av nånstans, vi kostar 1500:- timmen, blir billigare om du gör det själv", tog självklart hem den, 'jag är ju en ingenjör' 🤔.
Den har stått till nu...
[bild]
Lite verktyg...
[bild]
🥳
Boombox?J JohnyS skrev:
Min var så, fick igång den genom att hålla den uppochner, skaka lite samtidigt som jag tryckte på knappen. Sen uppdaterade jag nåt i boxen och nu funkar den som den ska
Allvetare
· Södermanland
· 89 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sax och skruvmejsel. Dubbelhäftande skumgummilist på baksidan av spegeln gav något att sätta ledlisten på. Då de speglar med inbyggt ljus vi tittat på hade ljuset rakt ut åt sidan eller framåt var det inget vi ville ha. Då fick det bli att fixa själv. Nu sitter ledlisten försänkt och lyser inte rakt i ögonen när man sitter i soffan.
Snyggt! Vad är det för list?A Anderscurl skrev:[bild]
[bild]
Sax och skruvmejsel. Dubbelhäftande skumgummilist på baksidan av spegeln gav något att sätta ledlisten på. Då de speglar med inbyggt ljus vi tittat på hade ljuset rakt ut åt sidan eller framåt var det inget vi ville ha. Då fick det bli att fixa själv. Nu sitter ledlisten försänkt och lyser inte rakt i ögonen när man sitter i soffan.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 1 577 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland