3 432 661 läst · 18 378 svar
3433k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Förmodligen har jag sabbat fabriksgarantin, men jag ville ha upp spannet en bit. Nu är det mellan 21 och 54 cm mellan chuck och bord, vilket jag tycker är klart mer användbart än 13-42. Speciellt som att jag helst vill låta koordinatbordet vara bofast där.
Jag valde att göra det en dag då jag hade ryggskott, för då var jag tvungen att använda annat än muskelkraft och riskera något. Jag upplever ingen svikt nu efteråt, även om den såklart finns där då ek är mjukare än järn.
Jag valde att göra det en dag då jag hade ryggskott, för då var jag tvungen att använda annat än muskelkraft och riskera något. Jag upplever ingen svikt nu efteråt, även om den såklart finns där då ek är mjukare än järn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Idag har jag sålt 3,5 tons-grävaren, frun tyckte det var mer vemodigt än jag tyckte. 😆
Gick nära ±0 efter att ha haft den i tre år, grävt grund, dränering, stenkista och lagt ner 3 kubik vattentank. Kul erfarenhet, har aldrig hållit på med maskiner innan. Hoppas att det inte är sista grävaren jag äger.
Gick nära ±0 efter att ha haft den i tre år, grävt grund, dränering, stenkista och lagt ner 3 kubik vattentank. Kul erfarenhet, har aldrig hållit på med maskiner innan. Hoppas att det inte är sista grävaren jag äger.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Du har väl inte missat att 1 ut, 1 in gäller om inte n+1 tillämpats? 😉jonmo skrev:Idag har jag sålt 3,5 tons-grävaren, frun tyckte det var mer vemodigt än jag tyckte. 😆
Färdigställde det nya oljehuset till en av mina lyktor, förra försöket med konservburk läckte så jag började knacka och löda ihop en ny av 0,7 mm plåt istället. Just nu så täthetsprovas den med lampolja och sedan ska den nog snyggas till med ett lager sprayfärg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu har jag sovit färdigt o idag har jag monterat elementskyddet hos kunden. Och ätit rulltårta.Ola C skrev:
Ganska rakt fram men högersidan var trixig där gaveln hamnade i list både på väggen o golvet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Snyggt! Vad är det för ytbehandling? Ser ut som ek på första bilden men snarare teak på dessa? Eller är det exponering och vitbalans som lurar mig?Ola C skrev:
Tack. Hårdvaxolja, Osmo sidenmatt. Det är ek, kanske aningen mörkfotat på senaste bilderna men eken var delvis ganska mörk/hade mörka inslag, speciellt i gavlarna.J JFrisk skrev:
Thanks. Cut which corner? Cutting the floor molding would give me a 1-1.5cm loose piece at the corner, outside the radiator cover, and I would collide with the metal strip on the floor. Cutting part of the corner molding on the wall would give me all kind of problems. Given the constraints and that this was installed at a customers place I'm quite saitisfied with the solution.S sturnus skrev: