Oskick Oskick skrev:
Det vart en tre stegs raket. 40, 60, 80.
Så förbaskat trött på Schollen.
Hinner ju se populering av Mars ske innan man kommit halvvägs 😅
Några snabba drag med ett diamantbryne på osthyveln och sen är det bara att köra.
 
  • Haha
  • Wow
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Några snabba drag med ett diamantbryne på osthyveln och sen är det bara att köra.
En rasp har rätt fint riv annars
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Har använt dessa tre verktyg idag för att konvertera gräsmatta till odlingsbäddar.

Raka spaden för att skära neråt från utsidan och snett från insidan.

Dikesspaden för att dela upp bitarna av grässvål.

Grepen för att luckra upp jorden och vända upp bitarna inåt mot den blivande bädden.

Återstår gör påfyllning av jord, halm, koskit och diverse. Samt omläggning av begränsningskabeln till robotklipparen 🙂

[bild]

[bild]
Vad ska odlas? 🙂
 
En halvtäckt träkoja byggd till en robotgräsklippare på en stenlagd yta bredvid en trävägg och ett stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggde en koja till gräsklipparen.

Träkojja byggd för en robotgräsklippare, med öppen lucka och en stående läskburk på kanten, intill en grusbelagd yta vid en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken är att bygga vidare åt vänster.
Kanske en blombänk eller nåt sånt.
 
  • Gilla
MickeLarsson och 12 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Så förbaskat trött på Schollen.
Dremel med sandpappersrulle funkar också bra. Varvtal efter hur hård man är. 😂😎
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Dremel med sandpappersrulle funkar också bra. Varvtal efter hur hård man är. 😂😎
’TokSlö’ finns det?
Vill man vara fin får man lida pin 😂
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vad ska odlas? 🙂
Funderar på parkslide och kirskål, så att man kan dela med sig till grannen!

Men annars så blir det utplantering av diverse plantor som har förkultiverats och daltats med in absurdum av min medodlare.

Chili, paprika, gurka och något mer.

Kommer också att sätta ”sommarmorötter”, koriander, dill och rädisor. Det är sådant som borde funka i juni månad.

Nästa år blir det en hel del potatis, de luckrar upp jorden fint! Och mer majs om jag får bestämma (vilket inte är alltid).
 
  • Haha
dilemma och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
[bild]

Byggde en koja till gräsklipparen.

[bild]

Tanken är att bygga vidare åt vänster.
Kanske en blombänk eller nåt sånt.
Fint härbärge till klipparen! 👍

Tror att det kan bli stiligt med vidare bygge till vänster, en blombänk blir nog kanon.

När jag byggde mitt skyffe så valde jag att göra blomsterplantering överst. Visst är det fint, men ångrar ibland att jag inte gjorde en ”servicelucka” så som du gjorde i ditt bygge.

Men jag hade Åbro istället för Pripps, då kan det ju bli som det blir 🙃
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Cheesen
https://amzn.to/4enYLoK
Skruvat 30 kvm trall samt massor av staket och ett hus under 7 års tid... Lossade 15 kvm trall i helgen och då tog bitset slut... Tur jag köpt två där när jag handlade 2017..
Två slitna bitshållare märkt "TX 20 50 mm" på en förpackning. Text "UP TO 30X LIFE" och "SHOCK ZONE" synlig på förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Porsibygg och 9 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
[länk]
Skruvat 30 kvm trall samt massor av staket och ett hus under 7 års tid... Lossade 15 kvm trall i helgen och då tog bitset slut... Tur jag köpt två där när jag handlade 2017..
[bild]
Det är starkt. Jag blir ändå mest imponerad av att du lyckats ha ett enda T20-bits i omlopp i sju år! 🥳
 
  • Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Då blir du impad av mig som har samma T20 och T25 bits ännu efter 10 år, jag har också några nyare förstås men originalen har hängt med länge... Och jag har byggt förrådet med T25 bitsen.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Då blir du impad av mig som har samma T20 och T25 bits ännu efter 10 år, jag har också några nyare förstås men originalen har hängt med länge... Och jag har byggt förrådet med T25 bitsen.
Jag har också några Wera bits som nog är minst 15 år. Men skulle jag leta reda på dessa/samma varje gång det ska skruvas blev det nog inte mycket skruvat 😅
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Jag lägger alltid undan dom på magnetremsorna jag har för detta, eller ja jag försöker, är ju inte perfekt men systemet funkar ganska bra. Det är också långa bits, de små tappar jag alltid bort.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Det är starkt. Jag blir ändå mest imponerad av att du lyckats ha ett enda T20-bits i omlopp i sju år! 🥳
I min ryobiask med impactbits så har T20 och T25 bytts ut, ph1 har lagts till i övrigt är den komplett.
Använder andra bits också när jag inte tar fram slagskruvdragaren... Men med det sagt så håller städet i min lilla slagskruvdragare på att vara utslitet.
 
Redigerat:
Cheesen
DennisCA DennisCA skrev:
Jag lägger alltid undan dom på magnetremsorna jag har för detta, eller ja jag försöker, är ju inte perfekt men systemet funkar ganska bra. Det är också långa bits, de små tappar jag alltid bort.
Har man bara ordning på sina grejer så är det inga problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.