3 433 363 läst · 18 384 svar
3433k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Vad ska odlas? 🙂V Vardagsrum skrev:Har använt dessa tre verktyg idag för att konvertera gräsmatta till odlingsbäddar.
Raka spaden för att skära neråt från utsidan och snett från insidan.
Dikesspaden för att dela upp bitarna av grässvål.
Grepen för att luckra upp jorden och vända upp bitarna inåt mot den blivande bädden.
Återstår gör påfyllning av jord, halm, koskit och diverse. Samt omläggning av begränsningskabeln till robotklipparen 🙂
[bild]
[bild]
Funderar på parkslide och kirskål, så att man kan dela med sig till grannen!FredrikR skrev:
Men annars så blir det utplantering av diverse plantor som har förkultiverats och daltats med in absurdum av min medodlare.
Chili, paprika, gurka och något mer.
Kommer också att sätta ”sommarmorötter”, koriander, dill och rädisor. Det är sådant som borde funka i juni månad.
Nästa år blir det en hel del potatis, de luckrar upp jorden fint! Och mer majs om jag får bestämma (vilket inte är alltid).
Fint härbärge till klipparen! 👍Keiller skrev:
Tror att det kan bli stiligt med vidare bygge till vänster, en blombänk blir nog kanon.
När jag byggde mitt skyffe så valde jag att göra blomsterplantering överst. Visst är det fint, men ångrar ibland att jag inte gjorde en ”servicelucka” så som du gjorde i ditt bygge.
Men jag hade Åbro istället för Pripps, då kan det ju bli som det blir 🙃
https://amzn.to/4enYLoK
Skruvat 30 kvm trall samt massor av staket och ett hus under 7 års tid... Lossade 15 kvm trall i helgen och då tog bitset slut... Tur jag köpt två där när jag handlade 2017..
Skruvat 30 kvm trall samt massor av staket och ett hus under 7 års tid... Lossade 15 kvm trall i helgen och då tog bitset slut... Tur jag köpt två där när jag handlade 2017..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är starkt. Jag blir ändå mest imponerad av att du lyckats ha ett enda T20-bits i omlopp i sju år! 🥳Cheesen skrev:
Jag har också några Wera bits som nog är minst 15 år. Men skulle jag leta reda på dessa/samma varje gång det ska skruvas blev det nog inte mycket skruvat 😅DennisCA skrev:
Jag lägger alltid undan dom på magnetremsorna jag har för detta, eller ja jag försöker, är ju inte perfekt men systemet funkar ganska bra. Det är också långa bits, de små tappar jag alltid bort.
I min ryobiask med impactbits så har T20 och T25 bytts ut, ph1 har lagts till i övrigt är den komplett.nanowire skrev:
Använder andra bits också när jag inte tar fram slagskruvdragaren... Men med det sagt så håller städet i min lilla slagskruvdragare på att vara utslitet.
Redigerat: