Patrik440
Idag har jag bytt hjullager fram på pendlarbilen.

Framhjulsupphängning och hjulnav på bil utan hjul, med bytta hjullager och synliga bromsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen verktygslåda med hjullagerverktyg och användarmanual på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på ett fordons främre hjullager och hjulaxel under byte eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt hjullager monterat på fordonets upphängningssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
  • Gilla
vcx och 11 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Snäll bil. Tvättar den kläder och sånt också? 😉
Om de ändå vore så 😂😅
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Idag har jag bytt hjullager fram på pendlarbilen.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

/ P
Det där är ju fusk 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Beror väl på hur man räknar, antar att det handlar om investeringskostnader som nu slås ut på ett färre antal bilar.
 
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Vill minnas att de gick back 104% eller nått likande när de lanserade Mach-E, Är det media som kokar böckerna nu bara? :D
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Carup är väl elbilssvängens aftonbladet. Allt som gäller idag är klick.

Men att Mach-E inte går som önskat är väl föga förvånat, har inte ens hört någon nämna den när de funderar på att skaffa elbil. Oftast är det Tesla, VW eller Kia.
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Beror väl på hur man räknar, antar att det handlar om investeringskostnader som nu slås ut på ett färre antal bilar.
Ja, det är ju sunk cost, det intressanta är ju materialsatsen och tillfört arbete...

Utveckling och verktyg är ju redan betalda...
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Ja, det är ju sunk cost, det intressanta är ju materialsatsen och tillfört arbete...

Utveckling och verktyg är ju redan betalda...
Men det genererar inga klick 😉
 
Ja tänk att bilarna idag kan kosta som ett hus eller lägenhet kostade förr men ändå går jävlarna inte på vinst.
 
Patrik440
Isakare Isakare skrev:
Det där är ju fusk 😉
Ett dyrt fusk då för verktyget kostade mer än hjullagren fram..

Det besvärliga är ju att få i lagret genom att bara pressa på yttre lagerbanan in bakom navet, pressar man på navet blir det nog lagerbyte snart igen.
 
Patrik440
I helgen fick min Chrysler komma ut i friska luften.

Tanken var att jag skulle plockat ut den förra helgen men då ville den inte gå igång. 😕

Utrustade med lite mer verktyg och mätinstrument så blev det nytt försök nu i helgen.

Konstaterades rätt snabbt att det saknades gnista förutom att det kunde komma en liten gnista precis när jag vred av tändningen.

Byte av tändmodul som jag hade en liggandes i reserv sedan många år gjorde gott och då small 440'n igång rätt omgående.
:)
En klassisk Chrysler med öppen motorhuv i ett garage vid sidan av en polisbil och båtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand håller en tändmodul till en Chrysler 440 motor, märkt "Made in USA" och "Mopar".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:)
/ P
 
  • Gilla
vcx och 10 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Ett dyrt fusk då för verktyget kostade mer än hjullagren fram..

Det besvärliga är ju att få i lagret genom att bara pressa på yttre lagerbanan in bakom navet, pressar man på navet blir det nog lagerbyte snart igen.
Inre menar du
 
Om man vill kolla kompressionen på en gammal fyrcylindrig engelsk bil, duger biltemas provare 15-1393 eller är det bortkastade 459 kronor? Gissar att en verkstad tar mer betalt för att prova?
 
Finns det förresten några MGB-ägare här på byggahus? 😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.