710 718 läst · 10 993 svar
711k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Har också köpt däck där för några år sedan. Lite omständigt när det är en tvåstegsraket. Man måste hitta en verkstad som däcken ska levereras till för montering. Fördelen att man får välja däck från ett större utbud än på den lokala verkstan. Däcken var tillverkade i Polen.RoTe skrev:
Ja, där ska man vara noggrann, jag brukar köpa från dackonline och vid ett tillfälle köpte jag ett Nokiandäck till bra pris, sen var jag inte nöjd med däcken och tog kontakt med tillverkaren. Då fick jag höra att det däcket var inte avsett för västeuropa utan tillverkat för öst och lite billigare och sämre, samma modellnamn men när man tittar väldigt noga så skiljde det något litet i modellbeteckningen.imported_Benno skrev:
Man ska alltså vara vaken när man handlar så.
Köpte General Grabber At2 245/75-16 hos dackonline och hade dom hos däckverkstanD djac skrev:Ja, där ska man vara noggrann, jag brukar köpa från dackonline och vid ett tillfälle köpte jag ett Nokiandäck till bra pris, sen var jag inte nöjd med däcken och tog kontakt med tillverkaren. Då fick jag höra att det däcket var inte avsett för västeuropa utan tillverkat för öst och lite billigare och sämre, samma modellnamn men när man tittar väldigt noga så skiljde det något litet i modellbeteckningen.
Man ska alltså vara vaken när man handlar så.
3 ggr , de fick inte bra balansering så man fick sälja dom som skogsdäck.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Varför tror du bromservot är slut? Vad har du för symptom?DennisCA skrev:Bromssystemet på Saaben blev en långkörare och är inte slut ännu. Nu ser det ut som bromsservon är slut. Delen tillverkas inte ny längre och åldern ser ut som främsta orsaken de går sönder men det ser inte ut som det finns alternativ heller. Kan blir problematiskt att hålla igång saabarna i längden om denna del inte går att få tag i framtiden.
Det där hände lite väl länge sen och funkar nu igen. Men då det hände så pysljud inne i kupén som spårades till stången som går igenom till styrservon. Det finns tätningar där som förmodligen är gränsfall. Nypte man av vakuumslangen försvann pysljudet och motorns varv sjönk, så klara tecken på vakuumläckage där. Men symptomen blev bättre då det blev plusgrader och varmare väder.
Sen när det kom minusgrader igen kom det tillbaka en stund, försvinner när motorn värms upp och det blivit varmare i kupén. Jag har en reserv jag ska hämta ur en skrotbil.
Sen när det kom minusgrader igen kom det tillbaka en stund, försvinner när motorn värms upp och det blivit varmare i kupén. Jag har en reserv jag ska hämta ur en skrotbil.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 140 inlägg
Dedär 100åren innehåller också ett bagage som är svårt att göra sig av med.Tokslut skrev:
Tillverkningsmässigt har ju Tesla i princip gjort som T-forden, de har fyra modeller, du kan välja färg och inte mycket mer.
Tesla har lyckats röra runt i grytan, och jag tror det är till det bättre för oss bilköpare.
Ja det finns ju både gott och ont, Tesla var väl timmar ifrån konkurs enligt Musk. Det har jag svårt att tro Ford kommer lyckas med. Läste att ICE-bilarna täcker dagens EV-förluster som det är nu13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 140 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 724 inlägg
Haft lite tur på senaste.
Behövde nya xenonlampor för ett tag sen, Googlade och det första som kom upp var SC styling som hade utförsäljning av 5000k lampor till just min bil, drygt 300 ink frakt för 2 st.
Nu behövde jag nya muttrar till hjulen, de är riktigt dåliga så hylsan fastnar, troligtvis dragna med dåliga verktyg.
Googlar igen, SC Styling har utförsäljning av just de muttrar jag behöver med 17 mm skalle, större går inte in i sommarhjulen med flytande bultmönster.
Originalmuttrar som ju inte passar kostar 406:- för 2 st !!!
Nu fick jag hem 20 st för drygt 300 spänn ink frakt 🙂
Behövde nya xenonlampor för ett tag sen, Googlade och det första som kom upp var SC styling som hade utförsäljning av 5000k lampor till just min bil, drygt 300 ink frakt för 2 st.
Nu behövde jag nya muttrar till hjulen, de är riktigt dåliga så hylsan fastnar, troligtvis dragna med dåliga verktyg.
Googlar igen, SC Styling har utförsäljning av just de muttrar jag behöver med 17 mm skalle, större går inte in i sommarhjulen med flytande bultmönster.
Originalmuttrar som ju inte passar kostar 406:- för 2 st !!!
Nu fick jag hem 20 st för drygt 300 spänn ink frakt 🙂