R
P Plank el staket skrev:
Hej alla som tror och gissar bäst. Jag är tillbaka. Yipii
Jag tänker bara förtydliga en del åsikter som ni verkar ha, som är totalt uppåt väggarna. Sen lägger jag ner diskussionen med er.
Området är ett kedjehus område vilket gör att alla har antingen ett garage eller husvägg som ligger vid tomtgräns.vilket gör att alla är beroende av varandra. Ingen granne kan sitta och glo in till varandra. Enda gången man kan se någons tomt är när man parkerar bilen eller går på trottoaren.

Det är ingen i hela området som nånsin satt plank på det sättet, antingen har man normalt staket 1.10 med 50% genomsynlighet eller en häck.
En del av er har gissat rätt det ligger mer bakom. De har anmält oss ca 3ggr senaste 3 åren som varit om totalt fjantiga saker som blivit nedlagda direkt utan av behövt kontakta någon myndighet.
Min dotter såg till huset under semestern, när hon kommer till vår garageuppfart och hittar en gubbe som ligger mitt på uppfarten med verktyg utspritt överallt så tar hon kort på killen som helt ogenerat står och bygger planket på min uppfart. Obs min granne har inte frågat om lov eller sagt någonting. Då var måttet rågat för min del och jag kontaktade byggnadsnämnden för att fråga om det fanns bygglov för planket. Naturligtvis inte. Sen förstår jag inte varför många av er vill att jag kontaktar grannen som ju är den som gjort fel. Ni har dragit så mycket fel slutsatser i tråden så det är pinsamt att läsa. Nu avslutar jag tråden med.,sluta spela att ni är så jäkla vetgiriga och tror ni vet bäst. Kram till er som förstått problemet ni andra kan få en 💩
Hej och välkommen tillbaka (och hej då?).

Det här inlägget ger möjligtvis lite bakgrund till varför det är infekterat mellan er, men det ändrar inget gällande staketets vara eller icke vara. Anser kommunen att det är godkänt så är det inte mycket du kan göra åt det. Argument som att ingen annan "satt plank på det sättet", eller att du och grannen inte gillar varandra spelar ingen som helst roll.

• Gilla
TobbeP och 5 till
  • Laddar…
TRJBerg
Själv så skulle jag uppskatta om grannen sätter upp ett rimligt högt plank. Ger mig ju lite insynsskydd. Obs så länge det inte är direkt vederstyggligt. Och att det är en bit in på hans fastighet. T ex 20cm.

Vad gäller underhåll - om jag inte skulle vilja eller kunna ge honom tillstånd till det från min fastighet - så får han demontera det (delar av det) från sin fastighet för underhållet. Jag rekommenderar en konstruktion som underlättar demontering i sektioner.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mats-S
P Plank el staket skrev:
Här kommer bilder på eländet.
Finns inga bilder, har du tagit bort dom eller?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Hade det varit jag och min granne så hade jag tyckt det varit bättre med ett snyggare plank, men han hade gärna fått sätta det i tomtgränsen så det blev en naturlig fortsättning ut från min garagevägg. Jag hade tom kunnat tänka mig att hjälpa honom bygga det och varit med och delat kostnaden OM jag fått vara med och ge input på utseendet innan han smäckade upp det.

Lustigt nog har jag aldrig haft några problem med mina grannar på något ställe jag bott.

• Älska
Roger Fundin
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Märkligt om ts har tagit bort dem, eftersom det var en av få saker som gjorde att han fick lite medhåll här!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Grannen hade kanske sett dem, för de är borta 😆

Jag blir nyfiken, med tanke på att det är kedjehus, har grannen byggt plank även mot huset åt andra hållet (om det finns en sådan där vill säga)?

Synd att bilderna är borta, för det var verkligen EPISKT! Någon som sparade ner dem?

Nissens
Mats-S Mats-S skrev:
Måste vara moderatorn som gjort det. Det vore intressant att höra skälet till det. Har inte sett det hända tidigare…

Det här var väl lite för bra för att vara sant... Bilderna kanske var stulna nånstans ifrån, det här är en trolltråd och här sitter vi med långnäsa allihopa...?

• Gilla
  • Haha
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
D din granne skrev:
Eller parkslide.
Olagligt att plantera det.

• Gilla
Bagerilukt och 1 till
  • Laddar…
B Bengt Numelin skrev:
Nej.

D
B Bengt Numelin skrev:
Knappast.

Nissens Nissens skrev:
Måste vara moderatorn som gjort det. Det vore intressant att höra skälet till det. Har inte sett det hända tidigare…
Det är nog TS som tagit bort bilderna. Hon har begränsat sin profil också.
Det blev väl jobbigt när knappt någon höll med i kritiken mot grannen och så 260 notiser på några dagar om svar i tråden som grädde på laxen. Kan få vem som helst att tröttna, antar jag

• Gilla
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Det är nog TS som tagit bort bilderna. Hon har begränsat sin profil också.
Det blev väl jobbigt när knappt någon höll med i kritiken mot grannen och så 260 notiser på några dagar om svar i tråden som grädde på laxen. Kan få vem som helst att tröttna, antar jag
Men man kan väl inte ändra sina inlägg speciellt efter speciellt lång tid, en timme eller så?

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Men man kan väl inte ändra sina inlägg speciellt efter speciellt lång tid, en timme eller så?
Nej, det har du rätt i.
Tidigare har jag för mig att man kunde ta bort bilder när man ville efter att de lagts upp, alltså inte bara under tidsfönstret man har i "redigera inlägg". Jag kan minnas fel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.