152 605 läst · 363 svar
153k läst
363 svar
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester
Om kommunen anser att det nu inte är bygglovspliktigt så är det väl bara att överklaga kommunens beslut till Länsstyrelsen? Boverket är ganska luddiga vad som gäller med staket och kommunens regelverk står inte över PBL.
Bara jag som inte kan se några bilder?P Plank el staket skrev:Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt. Planket mäter i snitt 6.7m där lägsta ända är vid trottoar 99cm sen varierar höjden mot mitt garage från ca 170-196-183 m. Anmälde genast och fick Mail från kommunen att det krävs bygglov. Då allt är tätt. Nu helt plötsligt så har kommunen sagt att bygglov inte krävs då grannen på olika höjder har borrat upp hål från ca 1.24cm och uppåt då kallar kommunen detta helt plötsligt för ett sedvanligt staket. Här kommer bilder på eländet. Så vad tycker ni att det är ett sedvanligt staket på 1.1m?
glory holes and happy holes...R RoAd skrev:

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 004 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 27 004 inlägg
Om du läser vad TS skriver då är der grannen som ställt till det förut flera ggr varför då bara låta grannen göra som han vill?? Ynkrygg??Isaksmala skrev:
Ett fult jävla plank som ser ut som ett barn har gjort hål i...??
Snälla du skämtar?? Snyggt!? Zooma in så ser du hur det ser ut och det är ett plank inget staket.S Sven-Olov Olsson skrev: