OpiMaza
Skilda åsikter kan berörda ta via PM. Håll er till trådens ämne, tack.

/Moderator

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Om kommunen anser att det nu inte är bygglovspliktigt så är det väl bara att överklaga kommunens beslut till Länsstyrelsen? Boverket är ganska luddiga vad som gäller med staket och kommunens regelverk står inte över PBL.

Var tog bilderna vägen?

T Tela80 skrev:
Var tog bilderna vägen?
Läs inlägg 257. Eller 269.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Guzzi Guzzi skrev:
Läs inlägg 257.
Misstänkte att det var nåt sånt. Trist, blev så nyfiken.

P Plank el staket skrev:
Han skulle gärna få ha planket men då så han kan sköta det från sin tomt.
Vad gnäller du om, om det är ok att han har sitt plank, sålänge han underhåller det utan att beträda din tomt? Det är väl snarare du som är stridssugen, om du är ärlig, inte sant?

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt. Planket mäter i snitt 6.7m där lägsta ända är vid trottoar 99cm sen varierar höjden mot mitt garage från ca 170-196-183 m. Anmälde genast och fick Mail från kommunen att det krävs bygglov. Då allt är tätt. Nu helt plötsligt så har kommunen sagt att bygglov inte krävs då grannen på olika höjder har borrat upp hål från ca 1.24cm och uppåt då kallar kommunen detta helt plötsligt för ett sedvanligt staket. Här kommer bilder på eländet. Så vad tycker ni att det är ett sedvanligt staket på 1.1m?
Bara jag som inte kan se några bilder?

CCPusher CCPusher skrev:
Bara jag som inte kan se några bilder?
Läs inlägg 274

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Det är nog ok nu när det är hål i det. Det verkar ju i.a.f. kommunen tycka.

Snyggt blev blev det då inte, men rätt ska ju vara rätt. Bra att du sa till, för man tittar ju hellre på ett skitfult men godkänt staket istället för ett prydligt, men otillåtet plank! 😂
glory holes and happy holes...

• Gilla
nino
  • Laddar…
Är det du som har byggt ditt garage? Kan man få bygglov att bygga på tomtgränsen?

• Gilla
Brevduva
  • Laddar…
C Claes Owe skrev:
Är det du som har byggt ditt garage? Kan man få bygglov att bygga på tomtgränsen?
Finns många med garage i fastighetsgräns. Gäller även fristående villor

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
C Claes Owe skrev:
Ta en promenad i innerstaden och fascineras. Byggnaderna t o m sitter ihop och delar vägg. Eller varför inte titta på radhus eller parhus. Även de sitter ihop vid fastighetsgränsen.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
Isaksmala Isaksmala skrev:
Med sånt tänkande som du o ts har så är det inte underligt att det blir granntvister , för att gå över till grannen är ni förmodligen för fega för ,att ring o maila är mer er stil då slipper man se folk i ögonen , ynkrygg
Om du läser vad TS skriver då är der grannen som ställt till det förut flera ggr varför då bara låta grannen göra som han vill?? Ynkrygg??
Ett fult jävla plank som ser ut som ett barn har gjort hål i...??

• Gilla
Plankaren
  • Laddar…
S Sven-Olov Olsson skrev:
Hej
Rätt snyggt staket tycker jag.

I min kommun är tillåten höjd 120cm på tätt staket, över 120cm måste det var 50% mellanrum/öppning utan bygglov.
Tycker att din granne gjort öppningarna på ett tilltalande sätt.
Snälla du skämtar?? Snyggt!? Zooma in så ser du hur det ser ut och det är ett plank inget staket.

• Gilla
Plankaren
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Jäklar vad fult! Kunde han inte ha ansträngt sig lite ens?🥴
Varför? Jag hade gjort det ännu värre och målat det rosa och lila. Det var ju ett snyggt plank innan.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.