3 390 446 lĂ€st · 18 249 svar
3390k lÀst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Baxat in senaste köpet.
Jag hade som tur Àr lite hjÀlp ner för kÀllartrappan.
VÀrre var det dÀr jag köpte den. OcksÄ i en kÀllare, men oÄtkomligt med maskiner. SlÀpade ut den upp för en lÄng kÀllartrappa pÄ brÀdor med ett tirfor-block.
Fick bygga en liten "travers" för att fÄ upp den pÄ underredet.
à terstÄr invÀgning och igÄngkörning. Men det fÄr bli i morgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade som tur Àr lite hjÀlp ner för kÀllartrappan.
Logga in
Skapa konto
VÀrre var det dÀr jag köpte den. OcksÄ i en kÀllare, men oÄtkomligt med maskiner. SlÀpade ut den upp för en lÄng kÀllartrappa pÄ brÀdor med ett tirfor-block.
Fick bygga en liten "travers" för att fÄ upp den pÄ underredet.
Logga in
Skapa konto
à terstÄr invÀgning och igÄngkörning. Men det fÄr bli i morgon.
Jag har tre stora fat med lite kladd i om nÄgon vill ha i sthlm. Skicka PM.AXS skrev:
BÄde med löstagbart och fast lock.
https://pk-produkter.se/emballage-o...elsgodkant-lockringsfat-med-handtag-7532-0038
Det kostar att ligga pÄ topp.
Det kostar att ligga pÄ topp.
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlĂ€gg
Fick ett lockbettel idag och blev tvungen att testa pÄ provbitar, för att med mod sedan slÀnga mig pÄ karmstyckena till köksskÄpen som Àr pÄ gÄng. TyvÀrr sÄ visar inte videon arbetsgÄngen dÄ jag saknar de andra armarna. Men verktyget fungerade vÀldigt vÀl och det gÀller att hÄlla det stadigt speciellt vid de första markerande slagen, för att sedan vÀnda pÄ jÀrnet och vÀxelvis arbeta sig nerÄt till rÀtt djup erhÄlls.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 372 inlĂ€gg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 372 inlÀgg
Vad Ă€r det för lockbettel? Fattar inte riktigt frĂ„n filmenđNoramasen skrev:Fick ett lockbettel idag och blev tvungen att testa pĂ„ provbitar, för att med mod sedan slĂ€nga mig pĂ„ karmstyckena till köksskĂ„pen som Ă€r pĂ„ gĂ„ng. TyvĂ€rr sĂ„ visar inte videon arbetsgĂ„ngen dĂ„ jag saknar de andra armarna. Men verktyget fungerade vĂ€ldigt vĂ€l och det gĂ€ller att hĂ„lla det stadigt speciellt vid de första markerande slagen, för att sedan vĂ€nda pĂ„ jĂ€rnet och vĂ€xelvis arbeta sig nerĂ„t till rĂ€tt djup erhĂ„lls.
[video]
Tillverkar böjar i rökrör, gör s.k. pie cuts men det var inte sÄ enkelt att fÄ till skÀrslinjen. Har man en metallbandsÄg man kan stÀlla vinkeln pÄ sÄ gÄr det bra. Men jag har en vinkelslip.... SÄ jag gjorde en mall i Fusion 360 och printade ut den, behövde tejpa ihop tvp A4-or för ett 115mm rökrör:
Det var en bra kÀnsla nÀr jag lindade mallen runt och kanterna matchade perfekt.
Nu har jag hunnit göra nÄgra, punktar ihop först, sen svetsas det.
Logga in
Skapa konto
Det var en bra kÀnsla nÀr jag lindade mallen runt och kanterna matchade perfekt.
Logga in
Skapa konto
Nu har jag hunnit göra nÄgra, punktar ihop först, sen svetsas det.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: