3 405 796 läst · 18 294 svar
3406k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Jag har installerat en aux-ingång på en gammal bilstereo.
Riggat upp stereon med 12V och en liten högtalare för testningssyften.
Vad jag har gjort är att jag klippt kretsarna för vänster och höger kanal mellan tunern och förstärkaren. Så kan jag skicka egen signal istället till förstärkaren. T.ex. från en telefon.
Allt ska ännu monteras ihop och återinstalleras i bilen, en 3.5mm ingång ska installeras nånstans passande också.
Vad jag har gjort är att jag klippt kretsarna för vänster och höger kanal mellan tunern och förstärkaren. Så kan jag skicka egen signal istället till förstärkaren. T.ex. från en telefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt ska ännu monteras ihop och återinstalleras i bilen, en 3.5mm ingång ska installeras nånstans passande också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 482 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 482 inlägg
Kan du inte passa på att pillra in ett blåtandchip där när du ändå håller på?DennisCA skrev:Jag har installerat en aux-ingång på en gammal bilstereo.
[bild]
[bild]
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 9 160 inlägg