Jo, kanske.. visste inte ens att de fanns.... 😬

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Jag ordnade ju lite innan jul, men har inte anslutit så mycket trådat ännu 😅

• Nätverksswitch och patchpanel monterade ovanför vit väggpanel i teknikrum. Kablar kopplade och organiserade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle haft en list med clips för cat kabel, alltså en lång för massor med kabel

Typ sån här
Svart objekt med vertikala stolpar och fästhål, troligen en utrustningsdel, på en webbsida.
Skapa konto

Kanske finns om man vet vad det heter

nino nino skrev:
Skulle haft en list med clips för cat kabel, alltså en lång för massor med kabel

Typ sån här
[bild]

Kanske finns om man vet vad det heter
En liknande skulle jag behöva för TV-kablar. Du har inte hittat någon än?

K Kane skrev:
En liknande skulle jag behöva för TV-kablar. Du har inte hittat någon än?
Har frågat grabben om han kan rita en åt mig för att skriva ut

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jo, kanske.. visste inte ens att de fanns.... 😬
Jag skulle valt en eller två 10” släta rackfrontar med hål för Keystone kontakter.
Svart 10-tums keystone patchpanel, 12 modulplatser, prisangivelse, artikelnummer, 1U höjd.
Finns hos Kjell. Lite pillrigare att slitsa keystone, men tar mindre plats
och sen byggt en svart låda med plåt över kablar och hål.

Sen finns det väl vinklade i plåt i elskåpsstyle eller denna men det blir inte snyggt.
Inspirationsbild, bildgoogling gav en Tjeckisk Träff.
Panel med kanelgömma?.
Vit patchbox för nätverkskablar, 12 RJ45-moduler, produktinformation och lagerstatusindikator.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Tja, nu får det vara som det är.... 😆

Kanske byter till en Dreamrouter och nya AP, den nuvarande Edgeroutern och en AC Pro börjar kännas lite begränsade, och då är det möjligen rimligt att göra om allt...

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, nu får det vara som det är.... 😆

Kanske byter till en Dreamrouter och nya AP, den nuvarande Edgeroutern och en AC Pro börjar kännas lite begränsade, och då är det möjligen rimligt att göra om allt...
Inte ens ett par vita doslock?
Men jag har viss förståelse för om du prioriterar annat...
Jag följer en annan från om ett plant bord.

Visst är EdgeRoutern lite tråkig?
Om du får tid över kan du väl fixa en lokal integration och presetation av statistik från EdgeRoutern till Grafana?
https://grafana.com/docs/grafana-cl...e/integration-ubiquiti-edgerouter/#dashboards

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Doslock kanske man kunde kosta på sig.. 😄

Edgeroutern har konfigurerats en gång, och har sen tuffat på utan handpåläggning sen december 2016 ... bytt nätadaptern, men annars inga problem... Tänker inte röra den, för då lär den väl bli sur och lämna in...

Framförallt är det behov av en till AP och att frugan vill ha en kamera så vi kan spana på älgarna på baksidan som gör att jag vill uppgradera till en Dreammachine...

Jag har satt Keystone med kabelanslutning i båda ändar i panelen, sen satt modularkontakt på kablarna - enklare att få att fungera, robustare och mindre pilligt än Keystone uttag där kabeln ska anslutas med att pressas i en klyka.

tommib
Plintar någon fortfarande manuellt med kroneverktyg?

Jag kör Schneiders toolless uttag (LexCom/Actassi). De är suveräna. Dyra men suveräna. Går betydligt snabbare att montera än att pressa modularkontakter. Även Kjelles toolless uttag är bra.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Plintar någon fortfarande manuellt med kroneverktyg?
O ja 🙂

• Gilla
  • Ledsen
cpalm och 2 till
  • Laddar…
tommib
Beklagar...

Men du kanske gör det professionellt?

Jag gillar spagetti med lite fiber

• Serverskåp med elektronisk utrustning, kablar och blinkande lampor. Oorganiserad kabelhantering. Datacenter hårdvara.
    Skapa konto
  • Gilla
Elsparv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.