318 958 läst · 979 svar
319k läst
979 svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Allvetare
· Västra götaland
· 9 128 inlägg
Jo, kanske.. visste inte ens att de fanns.... 😬
Jag skulle valt en eller två 10” släta rackfrontar med hål för Keystone kontakter.Dan_Johansson skrev:
Finns hos Kjell. Lite pillrigare att slitsa keystone, men tar mindre plats
och sen byggt en svart låda med plåt över kablar och hål.
Sen finns det väl vinklade i plåt i elskåpsstyle eller denna men det blir inte snyggt.
Inspirationsbild, bildgoogling gav en Tjeckisk Träff.
Panel med kanelgömma?.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 128 inlägg
Tja, nu får det vara som det är.... 😆
Kanske byter till en Dreamrouter och nya AP, den nuvarande Edgeroutern och en AC Pro börjar kännas lite begränsade, och då är det möjligen rimligt att göra om allt...
Kanske byter till en Dreamrouter och nya AP, den nuvarande Edgeroutern och en AC Pro börjar kännas lite begränsade, och då är det möjligen rimligt att göra om allt...
Hittade den här att skriva ut
https://www.thingiverse.com/thing:2788630
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.thingiverse.com/thing:2788630
Inte ens ett par vita doslock?Dan_Johansson skrev:
Men jag har viss förståelse för om du prioriterar annat...
Jag följer en annan från om ett plant bord.
Visst är EdgeRoutern lite tråkig?
Om du får tid över kan du väl fixa en lokal integration och presetation av statistik från EdgeRoutern till Grafana?
https://grafana.com/docs/grafana-cl...e/integration-ubiquiti-edgerouter/#dashboards
Allvetare
· Västra götaland
· 9 128 inlägg
Doslock kanske man kunde kosta på sig.. 😄
Edgeroutern har konfigurerats en gång, och har sen tuffat på utan handpåläggning sen december 2016 ... bytt nätadaptern, men annars inga problem... Tänker inte röra den, för då lär den väl bli sur och lämna in...
Framförallt är det behov av en till AP och att frugan vill ha en kamera så vi kan spana på älgarna på baksidan som gör att jag vill uppgradera till en Dreammachine...
Edgeroutern har konfigurerats en gång, och har sen tuffat på utan handpåläggning sen december 2016 ... bytt nätadaptern, men annars inga problem... Tänker inte röra den, för då lär den väl bli sur och lämna in...
Framförallt är det behov av en till AP och att frugan vill ha en kamera så vi kan spana på älgarna på baksidan som gör att jag vill uppgradera till en Dreammachine...
Jag har satt Keystone med kabelanslutning i båda ändar i panelen, sen satt modularkontakt på kablarna - enklare att få att fungera, robustare och mindre pilligt än Keystone uttag där kabeln ska anslutas med att pressas i en klyka.
Plintar någon fortfarande manuellt med kroneverktyg?
Jag kör Schneiders toolless uttag (LexCom/Actassi). De är suveräna. Dyra men suveräna. Går betydligt snabbare att montera än att pressa modularkontakter. Även Kjelles toolless uttag är bra.
Jag kör Schneiders toolless uttag (LexCom/Actassi). De är suveräna. Dyra men suveräna. Går betydligt snabbare att montera än att pressa modularkontakter. Även Kjelles toolless uttag är bra.