3 400 066 läst · 18 286 svar
3400k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Den ena behöver förmodligen strypas så det vill gå en den andta 50%. Eller så är den andra avstängd.Frustrator skrev:Bor i Halland så först nu i dagarna som den relativt nyinstallerade golvvärmen kunnat testas i skarpt läge.
Har en pump/shunt som leder värmen till ett rör i taket på garaget och vidare till golvet som ska värmas. Där delar sig röret med varmt vatten i två.
Det ena röret fortsätter varmt och det andra är kallt.
Sedan kommer det två rör tillbaka med det svalnade vattnet, de åker in i en koppling till ett gemensamt rör som går tillbaka till värmepumpen.
Jag antog att eftersom ena slinga inte blir varm så är det luft i systemet.
Försökte skruva på den vänstra av de här två skruvarna för att avlufta, men 15varv motsols..och inget händer.
Är jag ute och cyklar?[bild]
Inte så många verktyg, en stege och ett par buntband.
Fixade belysning åt grabben så han kunde köra skridskor efter skolan på dammen som gränsar till vår tomt.
Det var öppet vatten i fredags så isen är nog inte helt att lita på. Knakade ganska ordentligt när jag lyfte dit hockeymålet. Han kunde dock inte hålla sig men det blev förbud att gå ut på den djupa delen (och därför inga skridskor).
Fixade belysning åt grabben så han kunde köra skridskor efter skolan på dammen som gränsar till vår tomt.
Det var öppet vatten i fredags så isen är nog inte helt att lita på. Knakade ganska ordentligt när jag lyfte dit hockeymålet. Han kunde dock inte hålla sig men det blev förbud att gå ut på den djupa delen (och därför inga skridskor).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sågat upp större hål i taket och ersatt den oisolerade masonitskivan med en riktig vindslucka med stege.
Klart nojigt för någon som inte är van att göra sådana här saker, sätta sågen i taket och göra hål i huset :O
Men nöjd med resultatet och som vanligt lärde man sig massa p vägen
Foder skall inköpas och monteras efter Sambon målat skavankerna i taket
Bonustips: Se till att kolla vart strömkabel till lampan går innan ni skruvar i alla karmskruvar
/Jocce
Klart nojigt för någon som inte är van att göra sådana här saker, sätta sågen i taket och göra hål i huset :O
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men nöjd med resultatet och som vanligt lärde man sig massa p vägen
Foder skall inköpas och monteras efter Sambon målat skavankerna i taket
Bonustips: Se till att kolla vart strömkabel till lampan går innan ni skruvar i alla karmskruvar
Logga in
Skapa konto
/Jocce
Bygga ny kapsläde: ett par timmar.
Försöka pussla in nya släden på behändigt avstånd från bordsågen: lika många timmar.
Såhär brukade den väggen se ut, gamla kapsläden där uppe o blandat bråte på nedre hyllorna.
Nu är nya släden indribblad under den gamla. Urtag i hyllan för utskjutande delar från släden, distanser mellan hyllplan o konsol för att samma delar inte skulle krocka med anhållet. Kunde inte flytta upp hyllan för då krockade jag med eluttaget. Passade även på att fixa lite tvingförvaring på plats nära sågen så man slipper gå o hämta dom varenda gång.
Försöka pussla in nya släden på behändigt avstånd från bordsågen: lika många timmar.
Såhär brukade den väggen se ut, gamla kapsläden där uppe o blandat bråte på nedre hyllorna.
Logga in
Skapa konto
Nu är nya släden indribblad under den gamla. Urtag i hyllan för utskjutande delar från släden, distanser mellan hyllplan o konsol för att samma delar inte skulle krocka med anhållet. Kunde inte flytta upp hyllan för då krockade jag med eluttaget. Passade även på att fixa lite tvingförvaring på plats nära sågen så man slipper gå o hämta dom varenda gång.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto