tommib
Grill med råa hamburgare, snöigt landskap bakom, ölflaska på kant, nattbelysning, vintergrillning utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Visst räknas väl grill som verktyg?
 
  • Gilla
  • Älska
vcx och 19 till
  • Laddar…
U
tommib tommib skrev:
[bild]

Visst räknas väl grill som verktyg?
Osäkert, men kapsylöppnare räknas definitivt!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
PNI och 6 till
  • Laddar…
Fixat ihop en liten film om Flipsläden jag byggde för ett tag sedan. Riktigt trevlig att arbeta med o har redan blivit en favorit, full size släden känns som en oljetanker när man kört den här mindre varianten några dagar.

 
  • Gilla
Workingclasshero och 15 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Fixat ihop en liten film om Flipsläden jag byggde för ett tag sedan. Riktigt trevlig att arbeta med o har redan blivit en favorit, full size släden känns som en oljetanker när man kört den här mindre varianten några dagar.

[media]
Fint, men måste ha blivit något fel med limningen av plywooden? När jag limmade på det viset var jag helt omöjligt värdelös vill jag minnas.
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Fint, men måste ha blivit något fel med limningen av plywooden? När jag limmade på det viset var jag helt omöjligt värdelös vill jag minnas.
Jag hade för mig det var @Pysslarn som fick en känga då han limmade utan att vända ena biten o därmed sabbade randmönstret...? Men han har ju varit lärling hos dig så du är också värd en känga😆. Hursomhelst, björkplywood är ju som diamanter nuförtiden o jag hade inte tillräckligt längd på andra hållet för att kunna uppfylla min estetiska regel.😳
 
Redigerat:
  • Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jag hade för mig det var @Pysslarn som fick en känga då han limmade utan att vända ena biten o därmed sabbade randmönstret...? Men han har ju varit lärling hos dig så du är också värd en känga😆. Hursomhelst, björkplywood är ju som diamanter nuförtiden o jag hade inte tillräckligt längd på andra hållet för att kunna uppfylla min estetiska regel.😳
Annars kan det ju vara estetiskt snyggt att fiberriktningen är densamma på båda sidorna av plywooden...trodde det var till den insikten du kommit....
 
ullberg
Monterade plogen på hjullastaren och körde första snösvängen för säsongen - gick bra på den del som är belagd fram till min egen infart men bortom min egen infart är det grusväg och det märktes att det inte riktigt frusit i marken så har oavsiktligt hyvlat vägen lite för mina grannar… Jag tror dock att de är glada att få plogat så de som var ute och skottade vinkade (för inte hytte de med näven? ;) )

Nu ikväll har jag tacklat ett riktigt i-landsproblem: vår häll och fläkt är normalt ihopkopplade för styrning (”hob to Hood” eller vad det nu heter) men efter någon uppdatering har de ramlat isär. När man väl haft funktionen är det, även om jag objektivt fattar att det är löjligt, sjukt irriterade att det inte funkar och man måste slå på fläkten & ljuset separat. Men efter fler svordomar än jag trodde var möjligt när det gäller vitvaror - inte minst när jag av misstag kopplade bort hällen helt från nätverket och tog ytterligare ett steg bakåt (var tyvärr skit bakom spakarna) fick jag de till sist att prata med varandra. Definitivt ett i-landsproblem men sååååå skönt att det funkar igen…

/U
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Annars kan det ju vara estetiskt snyggt att fiberriktningen är densamma på båda sidorna av plywooden...trodde det var till den insikten du kommit....
@Daniel_N: Ja, det kan ju vara så att man får bestämma sig för vad man ska störa sig på… 😜

I övrigt @Ola C, ser släden — som alltid — väldigt genomtänkt och användbar ut. Som en schweizisk armékniv ungefär. Jag kan tänka mig att det snabbt har blivit en ”go to-lösning” i många situationer.

Snyggt jobbat — igen!
//Ronnie

PS Du kanske ska skicka ritningar direkt till Woodpeckers den här gången… 😡 DS
 
Gör om så pelletsbrännaren styrs från termostat i tekniktanken istället för den inbyggda termostaten i pannan.
Arbetsbänk med öppen elektrisk apparat, verktyg, kablage, lampa och oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 4 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
@Daniel_N: Ja, det kan ju vara så att man får bestämma sig för vad man ska störa sig på… 😜

I övrigt @Ola C, ser släden — som alltid — väldigt genomtänkt och användbar ut. Som en schweizisk armékniv ungefär. Jag kan tänka mig att det snabbt har blivit en ”go to-lösning” i många situationer.

Snyggt jobbat — igen!
//Ronnie

PS Du kanske ska skicka ritningar direkt till Woodpeckers den här gången… 😡 DS
Tack Ronnie! Den är ju dock nästan helt utan arméknivslösningar😉. Folk på youtube verkar tävla i att utsmycka sina slädar till oigenkännlighet....den tävlingen kunde jag kanske deltagit i om jag varit på det humöret men här tänkte jag tvärtom, superbasic. En ganska enkel sak som folk lätt kan bygga och ja jag gillar den redan skarpt. Kan bli en extension till anhållet men i övrigt ska den inte pimpas mer.
 
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
T
Kände direkt att det där var en släde jag skulle vilja ha också.
Men först behöver jag bygga den första släden så jag kan såga rakt, och ett anhåll till bordsfräsen, och ett (fungerande) anhåll till pelarborren, kopierringar till fräsen, mallen till att fräsa slottarna till tvingarna (och köpa fler tvingar :) ), och några andra saker också.

Nåja allt det där låg ju på "att -göra-listan" ändå :D :D
Nu blev det bara en sak till.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Kände direkt att det där var en släde jag skulle vilja ha också.
Men först behöver jag bygga den första släden så jag kan såga rakt, och ett anhåll till bordsfräsen, och ett (fungerande) anhåll till pelarborren, kopierringar till fräsen, mallen till att fräsa slottarna till tvingarna (och köpa fler tvingar :) ), och några andra saker också.

Nåja allt det där låg ju på "att -göra-listan" ändå :D :D
Nu blev det bara en sak till.
Ja att bygga hjälpmedel för att snickra är ibland ett moment 22.... Men bara att sätta igång😉. Fräsbordsanhållet är faktiskt planerat för en film snart då jag kommer bygga ett nytt.
 
  • Gilla
Hisen och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ja att bygga hjälpmedel för att snickra är ibland ett moment 22.... Men bara att sätta igång😉. Fräsbordsanhållet är faktiskt planerat för en film snart då jag kommer bygga ett nytt.
Perfekt, skicka det gamla till mig! ;)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Perfekt, skicka det gamla till mig! ;)
Inte helt dum idé, jag funderar kanske på att försöka sälja det gamla om jag bygger nytt.
 
Fyra lager 2K klarlack har jag lagt idag och det känns riktigt bra i magen än så länge... 👌

Burk med klarlack bredvid vit, nyligen lackad yta, återspeglar ljus. Arbetsyta under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.