4 362 017 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fått klart gjutform för flyttad innervägg i källaren. Släpat in blandaren i värmen. Hämtat 60 säck Finja grov. Efter ungefär halva gjutningen ser jag att displayen på bvp lyser när jag är i tvättstugan för att hämta mer vatten. Trycker på info men inget svar. Helt död. Bryter strömmen helt och väntar lite. När jag slår på möts jag av det ökända Conlego-meddelandet. Avbryter gjutningen och börjar riva i pumpen. Hittar inte multimetern. Blir förbannad och städar undan och eldar brasa istället. Snart kommer IVT service. Plånkan ligger öppen 😐
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Servicekillen kom med en ny styrbox under armen och mycket riktigt var det den som gett upp. Säljs bara renoverade numera så de var inte gratis då de verkar vara hårdvaluta. Om det inte finns nån att få fatt på för tillfället så kan man konvertera upp till rego 1000 tydligen men då fick man hosta upp en njure typ.Kretikos skrev:Fått klart gjutform för flyttad innervägg i källaren. Släpat in blandaren i värmen. Hämtat 60 säck Finja grov. Efter ungefär halva gjutningen ser jag att displayen på bvp lyser när jag är i tvättstugan för att hämta mer vatten. Trycker på info men inget svar. Helt död. Bryter strömmen helt och väntar lite. När jag slår på möts jag av det ökända Conlego-meddelandet. Avbryter gjutningen och börjar riva i pumpen. Hittar inte multimetern. Blir förbannad och städar undan och eldar brasa istället. Snart kommer IVT service. Plånkan ligger öppen 😐
[bild]
[bild]
Det lätta i hallen är gjort. Nu är det bara att kantbanda allt. Slipa, slipa, waxa, slipa, waxa polera, vända slipa, waxa, slipa, waxa polera 😂 och så har jag dessutom luckorna i köket kvar. Men det är mysigt att hålla på och det luktar gott med teak
Dom där två skivorna är bröder och låg på varandra i högen men kommer komma fram bättre när allt slipas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dom där två skivorna är bröder och låg på varandra i högen men kommer komma fram bättre när allt slipas.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Sågat en av bänkskivorna vid spisen. Tyvärr gick en flis ur, annars funkade det med mått och kantband. Ville egentligen ha det gjort på bygghandeln men de åtog sig bara 90-grader. Så om nån har tips på hur man kan åtgärda/dölja vore det fint.
Medlem
· Blekinge
· 10 445 inlägg
Snickra till luckorna till den delen där ugnarna kommer att sitta. Eftersom jag ville maximera utrymmet längs med hela väggen så vart inte stommarna 600 utan ett par cm till och skulle se lite dumt ut med vitvarumoduler som inte höll samma mått. Så gjorde helt enkelt en inramning där dom kan sitta.
Även som 95% kommer att sågas bort i den delen eller döljas så är det skönt att veta att det iaf var mönsterpassat 😂
Även som 95% kommer att sågas bort i den delen eller döljas så är det skönt att veta att det iaf var mönsterpassat 😂
Ser ut att vara bra kvalité på leveransen. Får man undra lite så här smygande var inköpet kommer ifrån?kashieda skrev:
Och 65 m² ser ut att kunna räcka till med råge om det inte är ett ohemult stort skafferi förstås, även om det är till luckor också.
Det kommer hur som helst att bli spännande att få ta del av det arbete som hör till detta inlägg.