4 400 870 läst · 32 205 svar
4401k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 1 493 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 1 493 inlägg
Rev bort mögligt gips från en gammal vattenskada orsakat av glapp i avluftningsröret upp till taket.
Någon gång i tiden ändrades planlösningen och det murades upp med lättbetong eller vad det är. Verkar som den planlösningen också ändrats.
Reglarna och isoleringen är nog satt 2004 när det var en stor vattenläcka i huset.
Någon gång i tiden ändrades planlösningen och det murades upp med lättbetong eller vad det är. Verkar som den planlösningen också ändrats.
Reglarna och isoleringen är nog satt 2004 när det var en stor vattenläcka i huset.
Redigerat:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Planlösningen kan ändrats 71 eller så gjordes något annat då.K Kris1 skrev:Rev bort mögligt gips från en gammal vattenskada orsakat av glapp i avluftningsröret upp till taket.
Tidningspappret hittade jag i ett hål i taket.
Hobbysnickare
· Sverige
· 109 inlägg
Fixade iordning en toa i källaren, slipat golvet ner till betongen. Målat, bytt ut handfat å dass, nya vatten ledningar etc.
Dassłocket var restat. Då toan inte har fungerat sen vi flyttade in så klarar vi oss utan den i ngn vecka till.
Dassłocket var restat. Då toan inte har fungerat sen vi flyttade in så klarar vi oss utan den i ngn vecka till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Spännande lutning på taket, är det en bunker?TinyDestroyer skrev:
Hobbysnickare
· Sverige
· 109 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 634 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Fick ju låna pressverktyget en vecka till så tänkte passa på att koppla in den vattenburna värmen till badrummet, tyvärr hade jag råkat fått ett 10 mm rör istället för 12 mm när jag kompletterade med ett rör igår, så saknade typ 15 cm på de jag hade hemma 😅
Sidoförskjutningen beror på att det är olämpligt att dra skruv i elrören som går där bakom, samt linjerar lite bättre med golvvärmeslangen 🤓
Röris hade bara tur när han drog rören till vänster i bild 🤭
I förra veckan fixade jag denna dragning och satt upp skåpet i lördags, ska komplettera med en ny rack ovanpå skåpet
Lite mer av förra veckans dragning, synd att t-rören satt i olika höjd, den andra änden återfinns i bild 1.
Fick även upp några garderober
Ska väl dit lite täcksidor och knoppar nu bara 😊
Logga in
Skapa konto
Sidoförskjutningen beror på att det är olämpligt att dra skruv i elrören som går där bakom, samt linjerar lite bättre med golvvärmeslangen 🤓
Röris hade bara tur när han drog rören till vänster i bild 🤭
I förra veckan fixade jag denna dragning och satt upp skåpet i lördags, ska komplettera med en ny rack ovanpå skåpet
Logga in
Skapa konto
Lite mer av förra veckans dragning, synd att t-rören satt i olika höjd, den andra änden återfinns i bild 1.
Logga in
Skapa konto
Fick även upp några garderober
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto