4 368 110 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Slipskål, tack för förtydligandet! Det var en hyrmaskin och det enda jag tänkte på var att det var ett sånt ofattbart bra sug/grepp när man slipade så jag har bara antagit att det finns olika typer av skivor/skålar men efter en snabb sökning verkar ju diamant (i olika täthet/storlekar) vara standard.richardtenggren skrev:
Jo det är en diamantslipskål! Upplever att min maskin "svävar" över golvet och man får lägga lite tryck på den för avverkning.J JonasJN skrev:
Har klarat mig hittills utan något redigt hugg ner i betongen
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
Entreprenör nr 4 som kommit "in" i huset.
Kom i morse och åkte iväg på kvällen. 👍
Kom i morse och åkte iväg på kvällen. 👍
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Har lånat hem ett pressverktyg nu så har driftsatt nya värmesystemet i källaren ikväll, pressade klart allt igår. Så nu kan vi slå av elvärmefläkten efter två år 😂
Ordnade även vattenförsörjningen till nya badrummet i källaren, som bara varit provisoriskt anslutet via anslutningsslang pga att rörmokaren som gjorde badrummet hade mycket att göra… sen har jag direkt inte tjatat heller, vi skulle ta det när han hade det lugnt, men gjorde det själv nu 🤓
Lär komplettera med lite rör imorgon bara, så jag kan flytta spillröret till säkerhetsventilen på VV.
Ordnade även vattenförsörjningen till nya badrummet i källaren, som bara varit provisoriskt anslutet via anslutningsslang pga att rörmokaren som gjorde badrummet hade mycket att göra… sen har jag direkt inte tjatat heller, vi skulle ta det när han hade det lugnt, men gjorde det själv nu 🤓
Lär komplettera med lite rör imorgon bara, så jag kan flytta spillröret till säkerhetsventilen på VV.
Snyggt! Vi är lika fega som er och börjar ofta planeringen med vilda planer på marrokanskt klinker och vilda färger. Sedan: grått, vitt eller svart ”för att man kanske ledsnar och kanske vill sälja huset längre fram också” 😂K Kjell_G skrev:
Haha, här gällde det a) budget b) budget c) lugnt och tryggt. Luckorna behöll vi o skickade på sprutmålning, bänkskivor är laminat som vi byter själva. Helt nytt är en stoor diskho istället för två mindre samt kökskran med duschslang.nikasp skrev:
Om vi blir kvar tio - femton år till måste det mesta renoveras efter det och då blir det lättare för nästa ägare att ta beslut.