4 400 971 läst · 32 205 svar
4401k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Köpte först 2 slingor 'a 20m men vart för tamt. Så vart 2 till. Processen börjades i onsdag och idag köpte jag 2 till. Så totalt 100m för att klä in ett halft träd. Förstå vilka mängder det behövs på träden inne i staden!
Saknade även lyftkranen men grävaren gick bra det med
Nu får dom sitta där tills det går sönder.
Finns en del coola features som tex att den kan reagera på regn och åska och blixta osv. Lite vad man vill men misstänker att polisen kommer fort om man nyttjar det för mycket.
Saknade även lyftkranen men grävaren gick bra det med
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Finns en del coola features som tex att den kan reagera på regn och åska och blixta osv. Lite vad man vill men misstänker att polisen kommer fort om man nyttjar det för mycket.
Fint! Men nej, 100 meter kommer man inte långt med för träd, det går sanslöst mycket mer än man tror.A atomlab skrev:Köpte först 2 slingor 'a 20m men vart för tamt. Så vart 2 till. Processen börjades i onsdag och idag köpte jag 2 till. Så totalt 100m för att klä in ett halft träd. Förstå vilka mängder det behövs på träden inne i staden!
Saknade även lyftkranen men grävaren gick bra det med[bild]
[bild]
[video]
Trädet nedan har 3000 meter belysning. Jag avundas inte den som behöver leta fel på slingan 😂
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Du har alltså två grävare? 😀🤓A atomlab skrev:Köpte först 2 slingor 'a 20m men vart för tamt. Så vart 2 till. Processen börjades i onsdag och idag köpte jag 2 till. Så totalt 100m för att klä in ett halft träd. Förstå vilka mängder det behövs på träden inne i staden!
Saknade även lyftkranen men grävaren gick bra det med[bild]
[bild]
[video]
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 167 inlägg
Efter ett par veckors väntan kom de två sista bänkskivorna. Första sågades utan flisning eftersom jag gjorde ”rätt” denna gång. Snedsågad och uttag gjorda för vask och kran. Lite bakslag på kantningen men nu blir det vitlim och lite press mha tvingar och kilar (golvläggning).
Frågade runt om det var bra, om det underlättar att montera vask och kran innan bänkskivan lyfts på plats. De flesta monterade efteråt, men det här var smidigare (för en stel gubbe). Förutsatt att grejerna hamnat rätt 🥴
Jodå, med lite filning på skåpet gick det bra. Utrymmet fanns men jag missade fönsterfodret, lite onödigt tjockt så här 17 år senare. Inkopplingen underlättas och ska ske - när tvätten gått klart 😁
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En riktig rostfri diskbänk i stadig plåt med kant fram och uppvik i bakkant hade också varit fint, men budgeten hade förståss behövt sättas på en annan nivå.K Kjell_G skrev:
Rostfritt var aldrig nåt alternativ för den extra vasken nära spisen. Hade inhandlat en rund ho i borstat stål men den blev för stor. Så detta är den gamla. Kommer nog att sätta nya i ett utekök framöver. Det finns en bänk till (som också ska bytas) och där blir det en större, ensam ho, som är rektangulär. Rostfria hela bänkar är praktiskt på många sätt men själv har jag inte fastnat för det.F fribygg skrev:
Husägare
· Trelleborg
· 634 inlägg
Delade den gamla fläkten idagTotte lille skrev:
Mest för att jag är nyfiken
Hälften av kulorna i bakre lagret var bara metallpulver och en säkring hade bränt antagligen för att det blev för mycket motstånd
Blir till att hämta ett nytt lager och en ny säkring imorgon
Tänkte att det är lika bra att byta båda lagren kostar inte många kronor
Kan man få den att fungera har man en extra hemma om det skulle behövas
Har ju rätt så många vänner med likadana värmepumpar
Det skall tydligen börja källsorteras efter nyår så detta faktumskåp med dörrar behöver hottas upp.
Rör och grejer bak men en 45 djup Maximera låda går precis fri för avloppet.
Dörr till lådfront konvertering
Mäta och mäta så hamnade beslagen på på luckan på rätt ställen. Blev även en utputtare bakom lådan.
Logga in
Skapa konto
Rör och grejer bak men en 45 djup Maximera låda går precis fri för avloppet.
Logga in
Skapa konto
Dörr till lådfront konvertering
Logga in
Skapa konto
Mäta och mäta så hamnade beslagen på på luckan på rätt ställen. Blev även en utputtare bakom lådan.