34 913 läst · 418 svar
35k läst
418 svar
Jeepägare? Jeepkunnig?
Medlem
· Västernorrland
· 10 846 inlägg
det är väl med största sannolikhet en bil importerad från tyskland? Att den är tillverkad för tyska marknaden alltså.
Hur vet man det ? Så vitt jag vet är den inte importerad (och det står på "fordonskollen" att den ej är import och .. påställningen i sverige är några månader efter tillverkning typ..S Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 846 inlägg
Skillnad på import och import kanske. Står den listad som import så är det på senare tid kanske av privatperson. Men en handlare i sverige kan mycket väl köpa fabriksnya bilar från tyska handlare och sälja som nya här. Då blir det troligen ingen import så men bilens destinationsland är ändå tyskland.
Vi kollade lite i början om vi kunde hitta nått ställe som bytte språk, men inget uppenbart.. och när man väl lärt sig de där fraserna den använder mest.. så förstår man ju vad den menar.nino skrev:
Det är när det kommer ett nytt medelande man får använda google translate hehe
Har inte frågat maken faktiskt (ingen av dem - inget jag ens tänkt på).
Ja, allt den säger på instrumentpanelen i digital form är på tyska.
Måste kolla när den kommer hem 👍, hur radion faktiskt ser ut.. undrar om den har den där knappraden..Tokslut skrev:
Undre delen av radion ser lika ut typ..
Menså vitt jag vetat iaf, har vi inget ”pratsystem” 🤔 (kan ha missat!) däremot hade tidigare ägare dragit massa kablar till äldre iPhone tror jag.. som ligger i handskfacket (sladdarna kommer ut/in där)
Min står kvar på verkstan än.. jag minns att någon sa att jag inte "skulle sagt sådär till mekanikern" (att jag inte hade så bråttom..).. haha.. jag tror denne person hade rätt..
Jag borde skällt på dem innan, men har haft helt andra problem..
Men betalade nyss xxxx i skatt.. och de har inte ens behagat höra av sig.. trots att de haft bilen sedan sept? augusti?..
Jag bad maken fråga om grejerna kommit vid jul.. (de skulle ju ha 4-5 v leveranstid från usa).. men då visade det sig att de inte hade nån aning om var grejerna var.. de hade betalt och beställt.. sen inte direkt prioriterat det hela..
.. och snäll som jag var.. lät jag dem fira jul o nyår och allt sånt där i lugn o ro.. men jag måste säga att det är ändå lite dålig stil att de inte ens ringt och sagt något om att de inte fått grejerna osv..
Jag har iaf varit jäkla tålmodig o trevlig.. snart får de köpa bilen!
(Maken ser den varje dag han åker till jobbet iaf..)
Men betalade nyss xxxx i skatt.. och de har inte ens behagat höra av sig.. trots att de haft bilen sedan sept? augusti?..
Jag bad maken fråga om grejerna kommit vid jul.. (de skulle ju ha 4-5 v leveranstid från usa).. men då visade det sig att de inte hade nån aning om var grejerna var.. de hade betalt och beställt.. sen inte direkt prioriterat det hela..
.. och snäll som jag var.. lät jag dem fira jul o nyår och allt sånt där i lugn o ro.. men jag måste säga att det är ändå lite dålig stil att de inte ens ringt och sagt något om att de inte fått grejerna osv..
Du borde nog härja lite med dom. På ett vänligt sätt till att börja med. Bilar mår inte bra av att stå stilla så länge. Bromsar rostar,fukt inuti som aldrig torkar om den står ute. Eventuellt möss eller ekorrar som bygger bo idenSnigla skrev:Min står kvar på verkstan än.. jag minns att någon sa att jag inte "skulle sagt sådär till mekanikern" (att jag inte hade så bråttom..).. haha.. jag tror denne person hade rätt..
Ja väljer man att äga en lite udda bil som Jeep som lokala mekonomen eller vad nu verkstaden har avtal med för reservdelsleverans inte har så blir det problem direkt om man själv inte kan sköta beställning av behövda delar osv.