992 817 läst · 13 453 svar
993k läst
13,5k svar
Vad blir det för mat?
Här står fisk/räksoppa med saffran på vår ”veckans meny” 👍 fick saffran i både luciapresrnt julklapp förra året.. hehe (plus det jag köpt själv då..)F fusion skrev:Kyckling gryta med saffran, chili, sockerärtor , lök , vitlök, körsbärs tomater , paprika och till det ett riktigt fluffigt Basmati ris. Salladen meckade frugan ihop igår. En ljus öl till detta, slurp😛
Saffran har jag faktiskt bara haft till lussebullar fram tills några veckor sedan då det blev saffrans räkor och ikväll med kyckling.
Verkar överflöd på saffran i år? Coop i Rotebro hade till och med en egen hylla för saffran vid grönsakerna , annars är det ju standard att man köper vid kassan, stöldbegärligt.
[bild]
https://www.mathem.se/recept/saffranskryddad-fisksoppa-med-lax-och-torsk
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Kycklingklubborna var fortfarande billiga.. så det blev sådana denna vecka också!
Igår fotades de inte, men de var goda ändå
Kycklingklubbor inkladdade med Babyrays sås.. och tillagade i ugnen - serverades med lite grönsaker och en näve strips 👍
Igår fotades de inte, men de var goda ändå
Kycklingklubbor inkladdade med Babyrays sås.. och tillagade i ugnen - serverades med lite grönsaker och en näve strips 👍
Medlem
· Västernorrland
· 10 859 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 253 inlägg
Mitt i denna kanonad av presenterade läckerheter, tillåt mig att ge en blygsam liten läckerbit typ som ett smakprov.
Det är en slice från en egenhändigt gjord kebabpizza, med litet ruccola och kebabsås på toppen.
Degen gjord enligt den Napoletanska kalljästa traditionen, kebabköttet dock köpt i färdig form från Willys men var helt ok. Gräddad på Gourmetstål i vanlig hushållsugn, når ca 350 grader på stålet och med full infravärme från grillen blir den klar på 2 min i ugnen trots relativt tung last med pizzasås, parmesan, mozarella, scharlottenlök, litet pesto och köttet. Stålet ger perfekt krispig botten trots tunga lasten, fantastiskt gott!
Det är en slice från en egenhändigt gjord kebabpizza, med litet ruccola och kebabsås på toppen.
Degen gjord enligt den Napoletanska kalljästa traditionen, kebabköttet dock köpt i färdig form från Willys men var helt ok. Gräddad på Gourmetstål i vanlig hushållsugn, når ca 350 grader på stålet och med full infravärme från grillen blir den klar på 2 min i ugnen trots relativt tung last med pizzasås, parmesan, mozarella, scharlottenlök, litet pesto och köttet. Stålet ger perfekt krispig botten trots tunga lasten, fantastiskt gott!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Medlem
· Västernorrland
· 10 859 inlägg
Det va längesen jag åt. Vi hade det iaf 2 gånger / år på restaurangen tidigare.S Stefan1972 skrev:
Få nog göra det hemma nån dag