Stekt kycklingfilé och korvskivor med ketchup på tallrik, mörk bakgrund, gaffel på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stekt falukorv, kokt potatis och stekt ägg (och ketchup, jag brukar ha seeetchilisås!)
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
4774
En stekpanna med nudlar, gröna bönor, ärtor och majs. Hemlagad mat, synbart varm, tillagad i kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vegwook med ärtor, bönor, majs, vitlök, röd lök, egenodlad purjolök samt oliver och äggnudlar
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
4774
H Harald Blåtumme skrev:
Mitt i denna kanonad av presenterade läckerheter, tillåt mig att ge en blygsam liten läckerbit typ som ett smakprov.

Det är en slice från en egenhändigt gjord kebabpizza, med litet ruccola och kebabsås på toppen.

Degen gjord enligt den Napoletanska kalljästa traditionen, kebabköttet dock köpt i färdig form från Willys men var helt ok. Gräddad på Gourmetstål i vanlig hushållsugn, når ca 350 grader på stålet och med full infravärme från grillen blir den klar på 2 min i ugnen trots relativt tung last med pizzasås, parmesan, mozarella, scharlottenlök, litet pesto och köttet. Stålet ger perfekt krispig botten trots tunga lasten, fantastiskt gott!
[bild]
Åh så suveränt gott det både låter och ser ut 😃
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Äsch, vi tar indiska räkor igen.
 
  • En tallrik med kycklingröra, ris och broccoli. Maten ser krämig ut och är färgglatt presenterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
En tallrik med ett stycke pizza toppad med tomat, lök och möjligen tonfisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemgjord pizza med tonfisk, paprika, tomat, ost, mozzarella och lök.

Serverades med egengjord pizzasallad ;)
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Körde animo ikväll de levererar alltid

Snack
Två ostronskal med kräm, kaviar och grönt skum, snyggt presenterade på ett lager av havssalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Råbiff
Råbiff med kryddor med hjärtformade våfflor på en vit tallrik. Fokus framträder, bakgrunden suddig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en av de bättre grissidor jag ätit
Välupplagt, elegant rätt. Vin i förgrunden. Modernt matpresentation med fokus på textur och färg. Oskarpt bakgrundsinteriör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och en trevlig ostkaka
En portion efterrätt med krispig topping, serverad med sås och kompott på ett träbricka. Restaurangmiljö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Atom kommer skriva någon diss men det är jag van vid.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Hemgjord pizza med tonfisk, paprika, tomat, ost, mozzarella och lök.

Serverades med egengjord pizzasallad ;)
Tonfisk på Pizza är väldigt gott tycker jag! Ger en slags sälta på nått vis.
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Tonfisk på Pizza är väldigt gott tycker jag! Ger en slags sälta på nått vis.
Instämmer, dock bara jag och katterna här hemma som uppskattar det.
 
  • Gilla
Isakare och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Hemgjord pizza med tonfisk, paprika, tomat, ost, mozzarella och lök.

Serverades med egengjord pizzasallad ;)
Min favoritpizza, Al Tonno typ, tröttnar aldrig på den. Om jag beställer från pizzeria brukar jag be om oliver på (om det inte står på menyn att det är oliver på Al Tonno), gör jag själv har jag oliver på om det finns hemma. Gott vilket som + pizzasallad ❤️

Anekdot: den första pizzan jag åt inmundigades på Piazza Opera, Gustav Adolfs torg i Stockholm. Är ganska säker på att året var 1976 och att jag åt en pizza som faktiskt hette "Opera" och innehöll förutom tomatsåsen och osten; tonfisk skinka och lök. Flera pizzerior som jag köpt från genom åren har en pizza som innehåller tonfisk och skinka, men kanske hälften kallar dem Opera. Kul minne hursomhelst.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Är we
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Körde animo ikväll de levererar alltid

Snack
[bild]

Råbiff
[bild]

Och en av de bättre grissidor jag ätit
[bild]


Och en trevlig ostkaka
[bild]

Atom kommer skriva någon diss men det är jag van vid.
Mest förvånad att du vågade dig så långt bort från Odengatan.

Animo är trevligt som sjutton. Den där ostkakan såg dessutom riktigt bra ut! Blir mest ledsen över att esperanto inte finns kvar när man är i området.

Adam/Albin är riktigt bra och väldigt trevligt om man är själv med närhet till köket och väldigt social personal.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Är we

Mest förvånad att du vågade dig så långt bort från Odengatan.

Animo är trevligt som sjutton. Den där ostkakan såg dessutom riktigt bra ut! Blir mest ledsen över att esperanto inte finns kvar när man är i området.

Adam/Albin är riktigt bra och väldigt trevligt om man är själv med närhet till köket och väldigt social personal.
Jag bodde ju 15 år ett stenkast därifrån på Östermalmsgatan :)

Jag var stammis i restaurangen som låg i samma lokal som animo. Smårätter, de kom förbi med en rätt om man ville ha så tog man och så fick man en ståldank. De räknade dankarna när man var klar. Kan dock inte minnas namnet på stället. Edit: bon, bon!

A/A är bra men omöjligt få bord nu för tiden spontant. Jag gillar spontanitet.
 
Redigerat:
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Min favoritpizza, Al Tonno typ, tröttnar aldrig på den. Om jag beställer från pizzeria brukar jag be om oliver på (om det inte står på menyn att det är oliver på Al Tonno), gör jag själv har jag oliver på om det finns hemma. Gott vilket som + pizzasallad ❤️

Anekdot: den första pizzan jag åt inmundigades på Piazza Opera, Gustav Adolfs torg i Stockholm. Är ganska säker på att året var 1976 och att jag åt en pizza som faktiskt hette "Opera" och innehöll förutom tomatsåsen och osten; tonfisk skinka och lök. Flera pizzerior som jag köpt från genom åren har en pizza som innehåller tonfisk och skinka, men kanske hälften kallar dem Opera. Kul minne hursomhelst.
Maken letade / muttrade febrilt efter Oliver.. (och när han inte hittade det frågade han om sardeller.. ) hehe - de två sakerna är inte riktigt min grej.. så de faller ofta bort i min handlingsanda.. 🤔😳😊

Han fick klara sig utan idag 👍 (jag erbjöd ägg.. det gillar jag! Men han rynkade halvt på näsan.. hehe)
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Stekt, gyllenbrun maträtt i vit form på träunderlag. Ser ut som potatispannkaka eller rårakor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Raggmunk.
För grovt riven potatis men annars gott.
Fläsket tog slut innan det blev dags att lägga i matdosan, selbstklaar mit lingonsylt till.

Jag och barnen nöjda, frun mindre nöjd. 🫣
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Raggmunk.
För grovt riven potatis men annars gott.
Fläsket tog slut innan det blev dags att lägga i matdosan, selbstklaar mit lingonsylt till.

Jag och barnen nöjda, frun mindre nöjd. 🫣
Raggmunk med stekfläsk bra stekt är ju bara så jäkla gott!
Och jag behöver inte ens lingonsylt till, det är så gott ändå.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 5 till
  • Laddar…
GÅSAMIDDAG i hushållet ikväll 😍

Traditionell måltid med kött, potatisar, rödkål, brysselkål, betor och äppelmos på mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(som si bör serverades det med: rödkål, äppelmos, gelé, potatis, gåskött, brysselkål, lite inlagd gurka och sås - i en skål bredvid 👍)

Ett glas med skaldjursröra, garnerat med citron, dill, gurka och tomat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svartsoppa (maken..) / skagenröra (jag) och äppelkaga med vaniljsås fanns också.. men vi orkade inte med efterrätten idag 😳
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.