Gårdagens lergrytakyckling med ris och mustig tomatsås på kycklingbuljong. Broccoli till det.

Idag blev det schnitzel från frysen med pommes och en svampsås.

• Lergrytakyckling med ris, mustig tomatsås och broccoli på en vit tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schnitzel med gröna ärtor, pommes frites och svampsås på en vit tallrik.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Oxfilepasta.
Persilja
Dijon
Lök
Soja
Svartpeppar och parmesan vid servering.

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Biff Rydberg;
Oxfilé från Australien.
Råstekt potatis.
Senapsgrädde.
Karamelliserad lök.
Äggula.
Persilja som garnering.
Penfolds Bin 8 Shiraz Cabernet.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 9 till
  • Laddar…
Pinzakväll😀
Salami, Mozzarella, Skinka,Tomater & Pizzaost…enkelt & Gott
Rektangulär pizza med salami, mozzarella, skinka, tomater och pizzaost på ett runt serveringsbräde.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Skölja ner med en pill kalsner?

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
GÅRDAGENS MIDDAG:
Fläskkarre, coleslaw, mashed sweet potatoes, sallad, picklad rödlök.. och några jalapeños med gorgonzolafyllning :)

Tallrik med fläskkarre, coleslaw, mosade sötpotatisar, sallad, picklad rödlök och gorgonzolafyllda jalapeños, samt jalapenomajonnäs i hörnet.
Skapa konto

Tallrik med grillad fläskkarre, coleslaw, mosade sötpotatisar, sallad, picklad rödlök, jalapeños med gorgonzola och jalapenomajonnäs.
Skapa konto

(den lilla dutten i hörnet är en jalapenomajonnäs från hm.. Santa maria? ,, som maken sprang på i butiken och köpte, som jag nu passade på att smaka lite av - helt ok!)

• Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Bruna Bönor & Fläsk är Dagens Lunch😀
[bild]
Tycker nog att du var lite snål med fläsket, skämmes!

😋👌

• Haha
Roga1337
  • Laddar…
Lite snabb lunch

• Tallrik med avokado, vindruvor, kryddad lax och gröna bär på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Brunch, ett par stekta Gudruns "Stockholmare" , omelett med Spicy Salmon tubost och potatiskroketter.

Nu skall snos ihop en Budapest stubbe eftersom alla tårtor var slut i stan.

Glad farsdag till alla farsor !

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Min egen stubbe med mandarin och mango .Hade ingen blockchoklad hemma, så det blev nån mörk Lindt choklad, som inte ville rinna bra som smält. Nåväl nu skall provas till kaffe å wirre.

Frugan fixar maten på hemväg från gymet, = hämtmat 😉

Hemlagad stubbe med mandarin och mango belagd med smält mörk choklad från Lindt på en träskärbräda.
Skapa konto
Hemgjord stubbe med mandarin och mango, täckt med mörk choklad, serverad på en svart tallrik.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Vill bara STOLT tala om att IDAG är D-DAY .. idag är det dags att frosta av den stora frysboxen! Vi har ätit ur tillräckligt.. (och nya köttlådan kommer om nån vecka)

Tom frysbox med några röda fläckar längst ner, antagligen från lingon. Frysens insida är delvis avfrostad.
Skapa konto

Den är tom! (nä det är inte blod därnere, det är lingon.. kladdigt som f-n) och nu hoppas vi att fi ska få bort den där "israddan" innan det är dags att sova.. (för vi fick ta hjälp av en kylväska/frysbox för de sista grejerna och den kommer inte hålla kylan ända tills imorgon.. oavsett om grejerna i är frysta)

Men om vi säger såhär.. det är fullt på alla andra håll här nu hahaha..

En fullpackad frysbox innehållande frysta bröd, bär i plastpåsar, livsmedelsförpackningar och diverse matvaror i olika förpackningar.
Skapa konto

Fick precis igen locket på lilla frysboxen..

Full frys med matlådor, brödpåsar och flaskor staplade i ett kompakt utrymme.
Skapa konto

... och det lilla extra frysskåpet kopplade vi in imorse.. det får nog knappt plats en ärta däri nu haha

Sen får jag erkänna att lgh lilla frysskåp är redan fullt sedan vii frostade av lilla frysboxen (bara såna där svarta lådor som ni skymtar ovan... bär och matlådor.. perfekta o stapla.. ryms många)

Sen har vi vårt halva skåp inne i köket också, som är fullt (med "vardagsgrejer".. dvs där är det alltid fullt, små brödslattar, matrester, kryddor, chili, glass, isbitar, nån färdig matlåda, bär osv)

Skrattretande va mycket grejer vi har i frysväg...(vi är två personer!!!!!!)

Kan dock tala om nu såhär i efterhand.. (när man gått igenom innehållet helt i alla frysar) att trots att vi har mycket "gömmor" och stoppa ner grejer i var det inte mycket som var för gammalt, vi kastade en fryst höna från 2015.. och ett par påsar (no-name) med frostskadat fläskkött... och hm en makrill (från 2016) i övrigt har vi ätit, lagat.. sorterat och tinat upp (frukt/must osv).

Lite imponerad själv faktiskt.. då alla (mamma, pappa när han levde.. bekanta osv) alltid sagt att vi inte kan ha så mycket i frysen för det blir bara gammalt.. HA säger jag bara.. tji fick dom! Har tydligen bra "rundgång" i maten i frysen..

Så jag tänker fortsätta med mina "snålköp" och tjäna lite pengar på att köpa mycket av vissa saker (av lokala handlare).. när de är billiga ..

(jag är en sucker för "dealer".. har inget emot att förboka.. om jag får det billigt.. köper inte en svensk fläskfile när jag köper.. för de är för dyra.. men jag köper en hel låda med 5-6 st i, när nån handlare har en bra deal åt mig - så gör jag med det mesta, ibland kan man ha en jäkla massa hamburgerbröd, eller broccoli, klyftpotatis, eller avokado, eller sprödbakad torsk, eller nån 5 l glassbunke osv :) )

Känner mig rik 😍👍😊

• Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Paneng curry och ris.

Och efter maten:
Blå tårta med texten "Till Far" och en vit marsipanros ovanpå, serverad på en vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 13 till
  • Laddar…
Efter bak av stubbe plockades de sista chilifrukterna av de plantor som fortfarande lever.
Kokade sen chilisås ala Jamie Oliver

Blev supergod, lagom stark , c 1,5 liter.

Flaskor med olika såser på diskbänk, inklusive hemlagad chilisås, med en liten mängd hälls på en blommig tallrik.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
MÅRTEN GÅS
*en favoritdag på året*

Tallrik med ugnsstekt potatis, brysselkål, rödkål, inlagd gurka, äppelmos, sås och gåskött.
Skapa konto

Tallrik med ugnsgrillade potatisar, brysselkål, rödkål, inlagd gurka, gele, äppelmos, sås och gås.
Skapa konto

Nom nom nom.. känner mig som ett barn på julafton 😍 goda ugnsgrillade potatisar, brysselkål, rödkål, inlagd gurka, gele, äppelmos, sås.. och gås!

Såååå gott..

(i år skippade vi förrätt och efterrätt, de är okej eg de med.. men jag är ute efter gåsen hehe)

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Klassisk fiskgratäng med två olika sorters potatis men båda med dill och räkor.
Klassisk fiskgratäng med två sorters potatis, toppad med dill och räkor, i två ugnsformar på en träbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.