35 967 läst · 474 svar
36k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
Du är extremt kass på fakta inom idrotten.Workingclasshero skrev:
"Världsrekordet i höjdhopp utomhus innehas för herrar av kubanen Javier Sotomayor (2,45 meter) och för damer (tillika europeiskt rekord) av Stefka Kostadinova från Bulgarien (2,09 meter). Världsrekordet inomhus innehas för damer av Kajsa Bergqvist (2,08 meter) och för herrar av Javier Sotomayor (2,43 meter)."
Jag Är Gubbe!
Med keps!
Bästa svaret
De säger att jag var gubbig från början...... trevexlad klassisk herrcykel i lägre tonåren. Osportig otrimmad begagnad moped som jag skötte och höll i skick. Osportig bil. Slitstarka praktiska kläder som jag nöter upp innan jag kasserar dem. Lyssnar på folkmusik och har gjort det sedan barndomen. Har aldrig försökt dölja att jag fick flint (i min släkt kallas det "blev vuxen") före 30.
Tänk om gubbighet och tantighet egentligen innebär att vara så pass vuxen att man skiter i vad andra tänker......... ?
Tänk om gubbighet och tantighet egentligen innebär att vara så pass vuxen att man skiter i vad andra tänker......... ?
Var på 60 års fest igår.
I det gäng av folk jag umgås med sen ungdomen har det inte hänt mer än att vi är gråare.
Själva festen var samma röj som vanligt.
Vi pratade just om när våra föräldrar fyllde 50 och 60, vilket var ganska stela tillställningar i kostymer och festblåsor.
Vi alla undrade även "Var tog tiden vägen ??"
I det gäng av folk jag umgås med sen ungdomen har det inte hänt mer än att vi är gråare.
Själva festen var samma röj som vanligt.
Vi pratade just om när våra föräldrar fyllde 50 och 60, vilket var ganska stela tillställningar i kostymer och festblåsor.
Vi alla undrade även "Var tog tiden vägen ??"
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
Smash, 2 gubbar i honungsfällan på mindre än 1 timme hahahahaha.lunnabo skrev:Du är extremt kass på fakta inom idrotten.
"Världsrekordet i höjdhopp utomhus innehas för herrar av kubanen Javier Sotomayor (2,45 meter) och för damer (tillika europeiskt rekord) av Stefka Kostadinova från Bulgarien (2,09 meter). Världsrekordet inomhus innehas för damer av Kajsa Bergqvist (2,08 meter) och för herrar av Javier Sotomayor (2,43 meter)."
Jag Är Gubbe!
Med keps!
/Workingclasshero
Mer än tveksamt till om begreppet honungsfälla är rätt.Workingclasshero skrev:
Honungsfällan var för att mha undersköna damer locka fram spionhemligheter från herrar med dessa kunskaper.
Dessa herrar hade ingen aning om att de blev spioner och än mindre stoltserade de med det.
"Honungsfällan" i den här tråden var att skriva ett inlägg med lite oklara siffror och avsluta inlägget med "om man kollar upp siffrorna är man en gubbe". Ett par gubbar fastnade i fällan 😀A AndersS skrev:
Då är jag gubbe, historie/släktforskar där jag fått lära mig att alltid säkra uppgifter och notera källa. 😃Keiller skrev:
lunnabo skrev:
Jag har varit stolt gubbe i många år. Försöker också faktakolla men ibland är jag inte skumögd som en gubbe utan ser sånt som är lite lurigt 😉A AndersS skrev:
Apropå "gubbe" och "lura", är det bara i mina hemtrakter som man kallar fenomenet med att sova efter maten för gubblur?
Vi kallar det för gubbvila, men det är ju nästan samma 😊Keiller skrev: