NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Det tror jag inte, men om man väljer att göra det är det väl ingen konst? Det sitter med vanliga skruvar...
Jag har funderat på det, ja. Ingenting de påtalade skulle vara i vägen dock.

M milchahus skrev:
Har också anlitat dem, och kan instämma i att det saknas yrkesskicklighet.
Intressant, vad gjorde de för jobb?

M mortimer skrev:
Har de sysslat med VP installationer sedan dess också med samma typ av installatörer eller har de bytt till billigare arbetskraft också som inte pratar svenska?
Båda var svenskar, eller hur man nu ska uttrycka sig, två svenska unga killar. De verkade sakna en del kunskaper. Som någon skrev, förmodligen anställt billigt och struntat i ordentlig utbildning.

N Nitrifik skrev:
Hej, jag har bett den göra något/snygga till men de vill inte göra något åt det. Svaret jag får är att det görs på samma sätt vid alla installationer av luft-vatten pump.
Av speglar väl priset

Mats-S
O Opus skrev:
Avspeglar väl priset
Har precis samma tanke, man får vad man betalar för.
Vad står det i avtalet, är det specat att all rördragning ska byggas in på ett estetiskt snyggt sätt?

• Gilla
Opus
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Anar jag lite förutfattade meningar:)
Läs på inna åsikt kanske? Vaillant är ett av de äldsta tyska märken och en marknadsledare inom industrin.

Utdrag från boilercentral
Founded by John Vaillant in 1874, this brand, like Worcester Bosch, is a market leader when it comes to heating products, having pioneered the development of the combi boiler in the 1960s
Skitsnack

N Nitrifik skrev:
Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Blir oftast fula installationer utseendemässigt med luftvärmepumpar framför allt på fasader
Det handlar om det kan anses vara fackmannamässigt utförande då går funktion och säkerhet före utseende tyvärr . Är det inte en certifierad kylmontör som gjort jobbet finns utrymme att vägra betala annars är det nog inte mycket att göra, Grundregel 1 när man väljer installatör man inte känner TA REFERENSER

B Ben39 skrev:
Blir oftast fula installationer utseendemässigt med luftvärmepumpar framför allt på fasader
Det handlar om det kan anses vara fackmannamässigt utförande då går funktion och säkerhet före utseende tyvärr . Är det inte en certifierad kylmontör som gjort jobbet finns utrymme att vägra betala annars är det nog inte mycket att göra, Grundregel 1 när man väljer installatör man inte känner TA REFERENSER
Varför måste en kylmontör montera den då det inte är någon kyljobb,..

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Sopor som utfört detta, framförallt utomhusbiten... klart man kan göra det snyggare! Antingen kanaler eller styva lödade rör så det blir rakt. Be dem göra om men specificera hur du vill ha det.
Det var synnerligen oproffsigt. Vi installerar samma sak och använder alltid kanaler hela vägen.

• Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
V Vector skrev:
Varför måste en kylmontör montera den då det inte är någon kyljobb,..
Aggregatet innehåller kylmedel som är 400 ggr värre för miljön än koldioxid och dessutom extremt brandfarligt. Firman måste vara certifierad för att få utföra jobbet.

• Haha
guggen och 1 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
En sak som jag dock undrar som ingen annan gör.

Varför installeras avstängningsknappen utomhus?
Sett på de flesta pumpar att det är så.
Det kan jag tycka är dåligt, vem som helst kan ju komma och sabotera där.
Den sitter där för att det ska vara så.

O Opus skrev:
Skitsnack
Har du inget bra att skriva Opus kan du lämna tråden. Tack.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
N Nitrifik skrev:
Hej!

Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Är det sant, är det ok eller inte? Tips och råd uppskattas!
Vad är det för kabel?från brytaren,den vita?

Rakt dagen Kanalplast för att skydda gasrören är väl det minsta man kan begära ,, där det e väl är väl gas som går i dessa rör hoppas jag .?

N Nitrifik skrev:
Hej!

Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
N Nitrifik skrev:
Hej!

Vill man så går det. Men ibland är de vill inte kan inte. Bockade en plåt över alla rör som gick på väggar/tak

• Kopparledningar och ventiler på en vägg, installationsrör för VVS, inomhus, teknisk infrastruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rullgardin delvis nerdragen framför ett fönster, gardinkappa med textmönster, träpanel i taket.
    Skapa konto
  • Väggmonterade kopparledningar, ventiler och mätare ovanför en elektrisk panel, inomhusinstallation, inga personer.
    Skapa konto
  • Gilla
Do-it och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.