82 914 läst · 262 svar
83k läst
262 svar
Luft-vattenpump installation - ok att lämna på detta sätt?
Båda var svenskar, eller hur man nu ska uttrycka sig, två svenska unga killar. De verkade sakna en del kunskaper. Som någon skrev, förmodligen anställt billigt och struntat i ordentlig utbildning.M mortimer skrev:
SkitsnackM mojjen skrev:Anar jag lite förutfattade meningar
Läs på inna åsikt kanske? Vaillant är ett av de äldsta tyska märken och en marknadsledare inom industrin.
Utdrag från boilercentral
Founded by John Vaillant in 1874, this brand, like Worcester Bosch, is a market leader when it comes to heating products, having pioneered the development of the combi boiler in the 1960s
Blir oftast fula installationer utseendemässigt med luftvärmepumpar framför allt på fasaderN Nitrifik skrev:
Det handlar om det kan anses vara fackmannamässigt utförande då går funktion och säkerhet före utseende tyvärr . Är det inte en certifierad kylmontör som gjort jobbet finns utrymme att vägra betala annars är det nog inte mycket att göra, Grundregel 1 när man väljer installatör man inte känner TA REFERENSER
Varför måste en kylmontör montera den då det inte är någon kyljobb,..B Ben39 skrev:Blir oftast fula installationer utseendemässigt med luftvärmepumpar framför allt på fasader
Det handlar om det kan anses vara fackmannamässigt utförande då går funktion och säkerhet före utseende tyvärr . Är det inte en certifierad kylmontör som gjort jobbet finns utrymme att vägra betala annars är det nog inte mycket att göra, Grundregel 1 när man väljer installatör man inte känner TA REFERENSER
Det var synnerligen oproffsigt. Vi installerar samma sak och använder alltid kanaler hela vägen.NICHOLAS J skrev:
Vad är det för kabel?från brytaren,den vita?N Nitrifik skrev:Hej!
Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Är det sant, är det ok eller inte? Tips och råd uppskattas!
Rakt dagen Kanalplast för att skydda gasrören är väl det minsta man kan begära ,, där det e väl är väl gas som går i dessa rör hoppas jag .?
N Nitrifik skrev:Hej!
Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Vill man så går det. Men ibland är de vill inte kan inte. Bockade en plåt över alla rör som gick på väggar/takN Nitrifik skrev:Hej!