nino nino skrev:
Ok ja men dÄ menar du stödhjulet fram i mitten? TÀnkte pÄ dom 4a i varje hörn pÄ vÀgen.
Men pÄ slÀpet gÄr stödhjulet trögt som fn sÄ dÀr ska jag göra sÄ
😚 lĂ€ste helt fel, har aldrig typ tagit i en husvagn

• Gilla
nino
  • Laddar…
Kollade igenom VHBn och i bilderna visas en sÄn hÀr mera konventionell grej

Svartvit bild av en fordonets hjulupphÀngning med fjÀder och stötdÀmpare synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En person monterar eller reparerar en bilens fjÀdringssystem, förmodligen byter stötdÀmpare eller fjÀder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns bl.a. pÄ biltema i denna stil, men kostar mera, men att slippa skita ner sig dÄ man byter fjÀder Àr ju vÀrt litet. Har inget akutbehov sÄ ska söka begagnat.

Det Àr vÀl sÄ att en fjÀder som lossnar under detta moment Àr en ren livsfara, sÄ köp rejÀla grejor eller sÀtt ett spÀnnband eller nÄt som sÀkerhet.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
En frÄga till @DennisCA

Finns det nÄgon sida dÀr man kan kolla finska regnummer för att kolla Àgare pÄ samma sÀtt som tex Biluppgifter.se hÀr i sverige?

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
N Niq skrev:
[lÀnk]

Det hĂ€r Ă€r vad som finns. Är lite mera strikt med hur man lĂ€mnar ut personuppgifter i Finland
Ok, tack. Ja dĂ€r gick det ju inte fĂ„ speciellt mycket information. Finnar!!!😊

• Gilla
nino
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Ok, tack. Ja dĂ€r gick det ju inte fĂ„ speciellt mycket information. Finnar!!!😊
Gdpr Àr tolkat lite striktare hÀr

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jag fÄr nog se vem som Àger fordonet men det krÀvs jag nyttjar mitt bankid och identifierar mig först.

Vet inte om icke svenskar kan utnyttja rekkari tjÀnsten för att fÄ liknande info utan finskt ID?

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
N Niq skrev:
Gdpr Àr tolkat lite striktare hÀr
PÄ ont och gott. Det jag ville kolla var en finskreggad bil som befann sig pÄ en konstig plats, pÄ en konstig tid och med "konstiga" personer i.

M Myckling skrev:
PÄ ont och gott. Det jag ville kolla var en finskreggad bil som befann sig pÄ en konstig plats, pÄ en konstig tid och med "konstiga" personer i.
Om du kan identifiera dig och logga in sÄ borde du kunna se uppgifterna. Dom borde godkÀnna elektroniskt id som Àr godkÀnt för internationellt bruk i Eu.

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om du kan identifiera dig och logga in sÄ borde du kunna se uppgifterna. Dom borde godkÀnna elektroniskt id som Àr godkÀnt för internationellt bruk i Eu.
Ok, man behöver alltsÄ Freja eID. DÄ behöver jag ordna ett sÄdant.

T
GÄr ocksÄ att skicka reg.nr pÄ textmeddelande till 16400. Men mÄste antagligen ha ett finskt tfn nummer dÄ ocksÄ. Kostar 2-3 euro per meddelande om ja minns rÀtt

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Ok, man behöver alltsÄ Freja eID. DÄ behöver jag ordna ett sÄdant.
Om du ber Dennis snÀllt sÄ kanske han kan hjÀlpa dig. Jag kan inte för tillfÀllet

Planerar höstens service pÄ bilar och tvÄhjulingar. Bland annat ska Allroaden ha nya belÀgg fram. Mekonomen 1500kr drygt (brembo), autodoc och trodo 1160kr cirka, för samma ATE belÀgg. Men, kioskvÀltaren hÀr var Amazon som dundrade in samma ate-belÀgg för 816kr.

Har inte tidigare noterat att amazon var sÄ aggressiva pÄ bildelar. Dessutom ultrasnabb och gratis leverans.

• Gilla
Fiskarens_son och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.