Jonas Persson
pjgb pjgb skrev:
Nej det är klart, men den var ganska mini i jämförelse med den jag kände till. Menade inte att kliva dig på tårna 🙂

[länk]
Fascinerande maskiner, fungerar som en svarv, men utan att rotera.

"That's not a knife, this is a knife" titta 18.30 - 19.30
Hand håller två delar av ett brutet metallföremål, eventuellt en ring, med mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Nya projektet som rullade in i garaget igår. Trots att jag inte borde kunde jag inte hålla mig från att testa göra lite minispån med pelarborrens skruvstycke monterat på sniskan.

Förutom skruvstycke så verkar den komplett och inget verkar vara katastrof så jag tror och hoppas detta blir mer kul än jobbigt och dyrt.

[bild][bild]
Fin liten kipphyvel!
De vanligaste storkelarna har 14 eller 16 eller 20 tums slag så din är verkligen liten men den ser ut att ha haft ett betydligt hälsosammare liv än de större modellerna brukar ha haft så den kan vara väldigt noggrann om du har tur.
Min har 14 tums slag och står och väntar på att jag skall få td att skava om stora gejdern som är utsliten.

• Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Det blev ju kanon med motorsågsbacken 👌
Japp... Köpte två då jag har två sågar. Har dock inte gjort i ordning den i stugan ännu. Nu är det slut med oljedräll i garaget i alla fall.

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
H heimlaga skrev:
Fin liten kipphyvel!
De vanligaste storkelarna har 14 eller 16 eller 20 tums slag så din är verkligen liten men den ser ut att ha haft ett betydligt hälsosammare liv än de större modellerna brukar ha haft så den kan vara väldigt noggrann om du har tur.
Min har 14 tums slag och står och väntar på att jag skall få td att skava om stora gejdern som är utsliten.
Denna har bara 10" slag och den är mycket mindre och lättare än dom stora på alla sätt vilket i princip är anledningen att jag köpte den. Med motorn "under" och kort slag bakåt så är den väldigt lättplacerad, tar mindre plats än en SJ-pall.

Tyvärr visar den vissa spår av ett trauma med några snyggt lagade delar men den måste vara väldigt lite använd om man bara går efter hur oljekanalerna/spåren ser ut och att justeringen är knappt rörd. Hur noggrant den skär vet jag inte men jag tror inte den är byggd för absolut precision då den t ex har fyrkantiga gejder(slid?) vilket var nått jag reagerade på. Det största hindret för noggrannheten är garanterat min skicklighet ändå men vi får se vad jag kan göra.

Redigerat:
  • Gilla
Garderobssnickarn och 3 till
  • Laddar…
Lite färgglatt bland verktygen.
Set med precisionsskruvmejslar i en plastlåda, på träbakgrund. Olika färger och storlekar för elektronikreparation.
Skapa konto

• Gilla
bjorsi och 10 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
[bild]
Rätt vecka! 👍

Regnbågsflagga vajar mot klar himmel, symbol för LGBTQ+ gemenskap och mångfald.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Arg
Huzzbutt och 16 till
  • Laddar…
AXS
[bild]
Använder samma sats nästan dagligen. Bästa spårmejslarna jag har.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Använder samma sats nästan dagligen. Bästa spårmejslarna jag har.
De verkar väldigt välskurna och seghärdade. Samtiidgt föredrar jag också Bahcos runda huvuden. Ergo-mejslarna måste vara världens bästa mejslar att greppa om.

Dräneringspumpen som tömmer en pumpgrop jag gjort för att hålla grundvattennivån i schakt drog jordfelsbrytaren idag runt 13. Upp med eländet och konstaterade att motorn gjorde överslag.

Kollade runt efter en ny pump med verkade slut och eller dyra.

Gick in på Amazon och klickade hem denna. Anlände kl 20:30 med bud. Äntligen något som fungerar

• Einhell färgspruta, kartong, sladdar, plast, oanvänd, fönster, byggmiljö, målarburk, trasslig, arbetsrum.
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
De verkar väldigt välskurna och seghärdade. Samtiidgt föredrar jag också Bahcos runda huvuden. Ergo-mejslarna måste vara världens bästa mejslar att greppa om.
Föradrar faktiskt gamla gröna Bacho.

• Gilla
gone_fishing och 3 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Föradrar faktiskt gamla gröna Bacho.
Jo, jag vet att många gör det. Likaså att många gillar Wera, som jag själv har väldigt svårt för.

Jag var för första gången hos Rubank/Hyvlar i Farsta. Målet var att bara köpa de två saker som jag planerat och det höll nästan. Men så klämde jag lite på den här och så var det kört.
Stämgaffel på träyta intill svart metronomviktkloss. Musikinstrument, precision, ljust träunderlag, verktyg för musiker.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Cheesen
inget verktyg idag.. men två tillbehör.. är väldigt nöjd med båda dunkarna. Förmodar att hunnersdorf tillverkar oregons dunk... den är då i alla fall snarlik på bild.
Dubbelkammarflaska med pumpar, vätskor i två färger, oorganiserad verkstadsbakgrund.
Skapa konto
Röd plastdunk med gul hällpip på rörig arbetsbänk.
Skapa konto
Röd bränsledunk märkt med varningstexter, 10 liter, på ett arbetsbänk i en verkstad.
Skapa konto

https://amzn.to/3KUqlwX
https://amzn.to/3Qwg7Gu
https://amzn.to/3Qwgot0

boschkenta
Inköptes under prime days men packade upp och provkörde idag. Funkar bra men tung om man får för sig att köra annat än platt. Ska dock användas till en trappa så det blir nog kanon 😎

• Bosch slipmaskin ovanpå blå förvaringslåda, träplankor i bakgrunden, verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Inköptes under prime days men packade upp och provkörde idag. Funkar bra men tung om man får för sig att köra annat än platt. Ska dock användas till en trappa så det blir nog kanon 😎
Nice! 👌😎
Har haft span på GSS18V-13 ett tag nu inte bra priser under Prime Days och halvdyr om man ska ha stora kitet med tillbehör i L-boxx.

• Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.