4 356 309 läst · 32 057 svar
4356k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 201 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 201 inlägg
Du gick från indisk toalett till indisk byggställning. 🤣Ursviken skrev:[bild]Den indiska toaletten är borta.
[bild]
Det hade så klart varit mycket lättare att fästa hängrännorna som hängde på trekvart när vi hade en ställning där förra veckan men det tänkte jag inte på.
Resterna av en gammal städvagn, hålband, gaffatejp, ett sliten knädyna, en regelstump och några u-bultar räddade situationen.
Annars har det skrapats färg, grundmålats, målats grund och grusats runt grunden.
Var betydligt svårare än vad jag trodde att kakla på ojämna väggar. Lutade både inåt och utåt och ej vinkelräta. Svårast var att få till gerade hörnet och sedan få rakt mot de anslutande väggarna. Men efter lite tvingar. Mycket fix bakom som bankades ut genom fogar som sedan fick skrapas så vart det bra tillslut. Gjorde första raden igår och sedan andra idag. Fick till och med mönsterpassningen mellan plattorna någorlunda där det gick.
Nu får det bara brinna fast lite och imorgon blir det mjukfog mot bänkskivan, plattorna är väldigt mörka nu när jag precis tvättar av fogen. Blir ett platsbyggt överskåp i ek över hällen och en marmorhylla på 1.5m i kolmårdsmsrmor längs med väggen över diskhon. Den skall bara poleras lite på undersidan 🧐
Nu får det bara brinna fast lite och imorgon blir det mjukfog mot bänkskivan, plattorna är väldigt mörka nu när jag precis tvättar av fogen. Blir ett platsbyggt överskåp i ek över hällen och en marmorhylla på 1.5m i kolmårdsmsrmor längs med väggen över diskhon. Den skall bara poleras lite på undersidan 🧐
Fixat det sista med sockeln idag. Från mörkblå till ljusgrå.
Lagt tillbaka plattor och krattat upp 0-16 och tillbaka med grus osv.
Har varit lite skeptisk på att den skulle vara för ljus i nyansen, men jag tycker nog att det passar rätt bra till det faluröda ändå 🙂
Lagt tillbaka plattor och krattat upp 0-16 och tillbaka med grus osv.
Har varit lite skeptisk på att den skulle vara för ljus i nyansen, men jag tycker nog att det passar rätt bra till det faluröda ändå 🙂
richardtenggren skrev:
Tittar väldigt fint ut! 🤓Ohchips skrev:
Inte bar den mig ända in *stampar lite i marken * så det blir merjobb med en Monkey tower senare.FreQa skrev:
Laddad och klar för måååånga timmar i korgen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har jobbat inom byggbranschen i över 20 år (visserligen på kontor men man har inventerat/besökt många byggen) och allt slit och släng och så möts man av vindskivor (på min egen gård) som har minst 50 år på nacken, om inte mer, och är knappt underhållna, ändå är trät stenhårt och inget murket alls!
Logga in
Skapa konto
”Det som göms i snö kommer upp med grävmaskin” förrförra ägarens djupt begravda synder synder börjar titta fram mer och mer nu när det grävs för att läggas ned avlopp till fritidshuset. Så rensar och åker till ÅVC
Logga in
Skapa konto
Och jag som hatar att gipsa. En klädkammare/sminkbänk som vi har hade dock några lådor, Inbyggd hylla och skjutdörr så där var det faktisk roligt att tänka till lite.
Speciellt nöjd med den inbyggda karmen som skjutdörren åker in i och låser som emot med mjukstängaren så att den inte kan slå mot karmen om det blir korsdrag. Spåret dörren åker in i ligger i samma nivå som gipset på sidorna och är fräst ur en 69x69 kärnfuru bit. Samma som själva skenan också är infräst i. Skall bara bestämma om jag skall ha fräst spår eller handtag.
Hitta ett par bilder från när ja monterade skenan vilket var nästan 2 år sedan 😂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Speciellt nöjd med den inbyggda karmen som skjutdörren åker in i och låser som emot med mjukstängaren så att den inte kan slå mot karmen om det blir korsdrag. Spåret dörren åker in i ligger i samma nivå som gipset på sidorna och är fräst ur en 69x69 kärnfuru bit. Samma som själva skenan också är infräst i. Skall bara bestämma om jag skall ha fräst spår eller handtag.
Logga in
Skapa konto
Hitta ett par bilder från när ja monterade skenan vilket var nästan 2 år sedan 😂
Redigerat: