4 367 247 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ja, det blev skillnad. Men det var ett drygt jobb.FredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen bra bild men nu är första strykningen avklarad.
Får se hur det ser ut i morgon men det ser grönbeigt ut där det blev ett extra lager lasyr, t.ex ovanpå sparmålningen, särskilt på och runt taklisterna.
Morgonen efter första strykningen av Herdins paneltakslasyr.
Så långt ser det ju nästan hyggligt ut men granskar man...
Ser mer beige ut (väggen är vit/grå) och väldig nyansskillnad vid sparmålningen där det är två lager.
Lasyr var onekligen svårare än vanlig takfärg.
Är det någon som vet vad som är lämplig färg att måla över med, om det här blir att se för jävligt ut efter andra, tredje strykningen?
Logga in
Skapa konto
Så långt ser det ju nästan hyggligt ut men granskar man...
Logga in
Skapa konto
Ser mer beige ut (väggen är vit/grå) och väldig nyansskillnad vid sparmålningen där det är två lager.
Logga in
Skapa konto
Lasyr var onekligen svårare än vanlig takfärg.
Är det någon som vet vad som är lämplig färg att måla över med, om det här blir att se för jävligt ut efter andra, tredje strykningen?
Här har vi gjutit en rejäl entretrappa!
Huset hade ursprungligen en indraget dörrparti och efter att jag bytt och flyttat ut partiet så var den gamla trapplösningen värdelös.
Huset hade ursprungligen en indraget dörrparti och efter att jag bytt och flyttat ut partiet så var den gamla trapplösningen värdelös.
Det går så långsamt är man ska konkurrera om tiden med andra semesteraktiviteter, men nu är plattorna avjämnade, snart åker skruvdragaren fram. Och jag måste ta reda på hur mycket virke jag behöver så att jag kan få det hemkört.
Regelarna för golvet tog jag på släpet idag, provade lite innan det blev kväll och dags för nattning av barnen.
Regelarna för golvet tog jag på släpet idag, provade lite innan det blev kväll och dags för nattning av barnen.
Logga in
Skapa konto
Skulle bara förlänga avloppet från tidigare kök och några meter bort. Har haft en förnimmelse att det inte var helt tätt. Som tur var spolade vi och hittade ett hål som lillfingret nästan gick in i. Blev till att kapa bort en bit av gamla stammen och ersätta. Bökigt nog att bara göra det, men lite bökigare när det är ca 6m dit att krypa och utrymmet varierande mellan säg 25-35 cm. Inte mkt utrymme för misstag (man orkar inte krypa extra) Men det var tur ändå för förutom hålet så var det nästan stop i första böjen som kommer från duschen. Nu skall det fungera några år tills vi gör vid badrummet helt och drar ut stammarna direkt ut ut grunden och ut i gatan.
Detta har hängt över mig sen vi köpte huset för några månader sedan. Nu är det bara tappvatten kvar så kan vi börja bygga kök.
Detta har hängt över mig sen vi köpte huset för några månader sedan. Nu är det bara tappvatten kvar så kan vi börja bygga kök.
Fick en ny FLVP, men allt nytt är inte bättre än det gamla.
Den gamla Nibe 310 från 2006 hade tystare kompressor och tystare fläkt mot den nya 370 (injusterad med samma ventilationsvärden)
Den nya verkar även bättre isolerad = ingen extra värme i tvättstugan från pannan.
Jag måste även bygga om tvättbänken, dörren till panelen/displayen går inte att öppna med bänken på plats. Grannarna har tagit bort dörren på pannan, men det vill jag inte göra.
Den gamla Nibe 310 från 2006 hade tystare kompressor och tystare fläkt mot den nya 370 (injusterad med samma ventilationsvärden)
Den nya verkar även bättre isolerad = ingen extra värme i tvättstugan från pannan.
Jag måste även bygga om tvättbänken, dörren till panelen/displayen går inte att öppna med bänken på plats. Grannarna har tagit bort dörren på pannan, men det vill jag inte göra.